• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • sarahl

    saria- jag bor på gotland men skulle mycket väl kunna tänka mig att åka till en syträff, bara jag slipper släpa på symaskinerna på båten o en tåg/buss!

  • grynet80

    Hade också tyckte det var kul men bor i blekinge, lite långt att åka också. Har funderat på att göra det själv med lite vänner och folk runtom här..

  • Saria

    Ja, jag förstår verkligen det där med att bo långt bort. Känns som om alla träffar är i stockholmsområdet annars och då är det ju alltid jag som bor lååångt lååång bort...

    Förhoppningsvis kanske man kan locka någon som bor liite långt bort i alla fall genom att göra någonting utöver det vanliga? Kanske kan man avsluta hela helgen med en liten marknad för allmänheten för de som vill testa någonting sådant? Och så kan man ha lite tävlingar eller nåt. =) Kanske kan man bjuda in någon som är extra kunnig på något område inom sömnad och få lära sig lite nytt?

    sarahl: Jag tänker mig att man kanske skulle kunna skrapa ihop några maskiner som går att låna för de som kommer lite längre ifrån. =)

  • uppochner
    Saria skrev 2011-01-02 14:16:52 följande:

    Jag har en idé om att samla ihop till en jättestor träff på vastkusten (kungsbacka/göteborg) för oss som i första hand syr till barn. Så stort som möjligt och med möjlighet till övernattning. Allra allra helst skulle jag vilja locka med någon som kan sälja lite sköna tyger på plats också. =) Tänk en hel helg utan en familj som behöver uppmärksamhet och inte en hushållssyssla i sikte! Bara byta erfarenheter, mönster och idéer...

    Skulle ni nappa på det? Ska jag anstränga mig?


    Jag vill! Bor i Borås och det är ju perfekt lagom nära.
  • TiLo

    skulle ni dra igång en mönsterkonstruktions träff så skulle jag nog kunna åka från örebro.
    Men annars är det lite långt för mig.

  • plura
    Saria skrev 2011-01-02 15:50:42 följande:
    Ja, jag förstår verkligen det där med att bo långt bort. Känns som om alla träffar är i stockholmsområdet annars och då är det ju alltid jag som bor lååångt lååång bort...

    Förhoppningsvis kanske man kan locka någon som bor liite långt bort i alla fall genom att göra någonting utöver det vanliga? Kanske kan man avsluta hela helgen med en liten marknad för allmänheten för de som vill testa någonting sådant? Och så kan man ha lite tävlingar eller nåt. =) Kanske kan man bjuda in någon som är extra kunnig på något område inom sömnad och få lära sig lite nytt?

    sarahl: Jag tänker mig att man kanske skulle kunna skrapa ihop några maskiner som går att låna för de som kommer lite längre ifrån. =)
    Tyvärr för långt för mig med.
  • Saria

    Fast det där med mönsterkonstruktion är ju jag himla sugen på också! Kanske kan man ha tema olika dagar? Typ mönsterkonstruktion med föredrag på lördagen och nåt annat spännande på söndagen typ? (Kom gärna med förslag eller önskemål!)

    Har börjat se lite intresse här och var och har nog bestämt mig för att köra på detta.  =D

  • Du och Jag ver2

    Åh - skulle vara jätteskoj! Har en lång väg att resa jag med, men man kanske kan samåka!?

    Ang lära sig nya saker så behöver man kanske inte ta in nån som ska visa - utan ta tillvara på kunskaperna som finns här i tråden?! Finns nog utav det mesta tror jag här! Mönsterkonstruktion, trycka på tyg, sy i dragkedja, sy halsmudd mm mm!!


  • Nhelia
    uppochner skrev 2011-01-02 20:39:02 följande:
    Jag vill! Bor i Borås och det är ju perfekt lagom nära.
    Jag bor också i Borås Jag skulle gärna komma på en syträff här på västkusten!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd