• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Saria

    Ja det är nog kanske sant. =)

    Är det någon som känner sig manad? Som kan någonting kul och vill komma och dela med sig? Man ser ju på alla bloggar hur galet duktiga många är! Hade det inte varit sjukt kul att få ihop ett litet "program" med olika workshops och demonstrationer?

    Vet ni... Nu har jag plötsligt en miljard tankar och idéer kring det här... Känns inte riktigt rätt att ta upp hela vanliga sytråden till detta faktiskt. =)

    Hänger ni som är intresserade med mig till en ny tråd eller hur skall jag göra ifall jag vill fortsätta bolla med er?

  • Nhelia
    Saria skrev 2011-01-02 21:35:06 följande:
    Ja det är nog kanske sant. =)

    Är det någon som känner sig manad? Som kan någonting kul och vill komma och dela med sig? Man ser ju på alla bloggar hur galet duktiga många är! Hade det inte varit sjukt kul att få ihop ett litet "program" med olika workshops och demonstrationer?

    Vet ni... Nu har jag plötsligt en miljard tankar och idéer kring det här... Känns inte riktigt rätt att ta upp hela vanliga sytråden till detta faktiskt. =)

    Hänger ni som är intresserade med mig till en ny tråd eller hur skall jag göra ifall jag vill fortsätta bolla med er?
    En syträffstråd låter toppen! Jag gillar idén med workshops
  • plura
    Nhelia skrev 2011-01-02 21:44:16 följande:
    En syträffstråd låter toppen! Jag gillar idén med workshops
    Ja starta en sån tråd, även om jag bor "för långt bort" denna gången så kanske det kan bli nåt närmare nån annan gång.
  • Fiffa5

    Finns det någon bra bok om mönsterkonstruktion, helst för barnkläder?  Känner att jag blir så begränsad i mitt syende när jag inte kan justera ett mönster eller gradera upp det till andra storlekar....   En bok så att jag kunde läsa och lära mig själv skulle vara toppen!    Eller en liten kurs i Stockholmsområdet!


  • Mimmi 71
    Fiffa5 skrev 2011-01-03 08:59:05 följande:
    Finns det någon bra bok om mönsterkonstruktion, helst för barnkläder?  Känner att jag blir så begränsad i mitt syende när jag inte kan justera ett mönster eller gradera upp det till andra storlekar....   En bok så att jag kunde läsa och lära mig själv skulle vara toppen!    Eller en liten kurs i Stockholmsområdet!
    Åh, hade jag bott i Stockholm hade jag helt klart satsat på en kvällskurs hos Tillskärarakademin. Tror dock att man måste gå för vuxenkläder och lära sig grunden innan man kan gå för barnkläder.
  • Fiffa5
    Mimmi 71 skrev 2011-01-03 09:53:08 följande:
    Åh, hade jag bott i Stockholm hade jag helt klart satsat på en kvällskurs hos Tillskärarakademin. Tror dock att man måste gå för vuxenkläder och lära sig grunden innan man kan gå för barnkläder.
    Tillskärarakademin, det måste jag kolla upp. Har aldrig hört talas om det!
  • Fiffa5
    Mimmi 71 skrev 2011-01-03 09:53:08 följande:
    Åh, hade jag bott i Stockholm hade jag helt klart satsat på en kvällskurs hos Tillskärarakademin. Tror dock att man måste gå för vuxenkläder och lära sig grunden innan man kan gå för barnkläder.
    Åh, där fanns ju många roliga kurser! Men en grundkurs i mönsterkonstruktion kostar 7500 kr!! Det var lite mer än vad jag hade tänkt mig tyvärr....  
  • Fiffa5
    Fiffa5 skrev 2011-01-03 10:36:43 följande:
    Åh, där fanns ju många roliga kurser! Men en grundkurs i mönsterkonstruktion kostar 7500 kr!! Det var lite mer än vad jag hade tänkt mig tyvärr....  
    De har lagt en helgkurs precis när symässan är, det känns ju lite tokigt planerat!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd