• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Lallan

    För ett tag sedan var jag in i en blogg med mycket vuxenklänningar och tunikor i, även mycket amningsplagg. Det var en norsk eller finsk blogg men nu hittar jag den inte igen, någon som har en aning om vilken jag tänker på?

    Vill sy lite tunikor och kläningar som även funkar bra då man ammar, finns det andra bloggar där man kan få lite inspiration tro?

  • Du och Jag ver2
    Riskiflickan skrev 2011-01-07 16:26:34 följande:
    Du och jag: runt 12 000
    tack! Var det länge sen du tittade? För nu har jag fått dubbla budskap - på sysidan säger de att den har utgått??

    Har det kommit någon annan maskin med top cover? Nån som vet?
  • yrväder

    Lallan
    Jag har sytt några amningsttunikor men jag är lite seg med bloggandet Sen har jag ju inte börjat använda dom än:)

    Men det lät som en blogg jag hade velat kika i, finns inte så många med vuxenkläder

  • Du och Jag ver2
    yrväder skrev 2011-01-07 18:07:36 följande:
    Du och jag
    Har inte babylock en?
    jo - såg det på smd, har dock noll erfarenhet utav Babylock - har du? Sen varden inte digital heller - något jag gillar med min Husqvarna 936!
  • Elias Emil

    Znok har en klänning med ugglor, både i blått och grönt. Vet nån var man kan få tag på det mönstret?
    Hur gör man om man vill länka den sidan hit?

  • Knastroll82
    Elias Emil skrev 2011-01-07 19:29:30 följande:
    Znok har en klänning med ugglor, både i blått och grönt. Vet nån var man kan få tag på det mönstret?
    Hur gör man om man vill länka den sidan hit?
    Menar du modellen på klänningen eller tyget i sig?
    Modellen är ju en vanlig singoalla, som går att hitta typ överallt.
    Tyget kan man köpa i znoks webbshop.
  • Fiffa5

    Vad tycker ni är bäst att använda när ni bandkantar tex en tröja i halsen? Interlock , jersey eller muddväv?

    Kan man använda interlock till ärmmuddar eller stretchar det för dåligt? 


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd