• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78
    Fiffa5 skrev 2011-01-09 08:38:48 följande:
    Jättefint, det gör sån skillnad! Jag skulle också vilja lära mig men jag antar att manmåste ha ett bra program? Jag har bara Paint. 
    Tack! Ja det gör jättestor skillnad. Jag har någon jättegammal version av Photoshop och jag har försökt flera gånger utan att lyckas så bra som jag gjorde nu. Det är mycket lättare när det är stor färgskillnad mellan tyget och bakgrunden.
  • LumLumLum
    plura skrev 2011-01-09 14:13:43 följande:
    När är det sos brukar komma med nya tyger inför våren? -vet att det är vinter fortfarande (maken skottar tak så nu är det som en vall runt huset )
    -men jag är jättesugen på lite fräscha vår och sommartyger nu. Det är ju när det är som vintrigast ute som man drömmer om sommaren som mest

    Tinni:
    Fina jag har också förlängt det där mönstret i ärmarna. Tycker att det är ett bra mönster stämmer ok i strl också för att vara Ottobre. 
    Stoff och Stils nya katalog kommer i början av februari.
  • Du och Jag ver2
    grynet80 skrev 2011-01-08 22:00:16 följande:
    Tror jag hajjar..
    vad bra! Säg till annars!
    tinni78 skrev 2011-01-08 23:40:13 följande:
    Jag har äntligen lärt mig att frilägga bilder enklet, vad snyggt det blir utan bakgrund. I senaste blogginlägget tycker jag att jag lyckades bra.
    Jättesnyggt! Håller på att "slipa till" min blogg med - så det blir så framöver med

    Dock så har jag ett dilemma nu - jag har blogg.se - men ser att till 99% så har alla här blogger! Why!? Alltså - vad är det som är skillnaden? Vad jag förstår så kan man ha blogglista på blogger men inte på blogg.se - vad skiljer mer? Är det värt att byta?? (lite smått drygt att byta - men, ska jag göra det så ska jag ju göra det NU)
  • LumLumLum

    Testsytt byxor efter mitt "nya" mönster och insåg att jag hade tagit till för lite när jag längde mönstret. Fast jag tyckte jag tog i som attan. Nå, fick ett bra mönster för mudd i benslut, och får länga mönstret ytterligare så jag får ett där jag kan sätta resår i benslut, som jag hade tänkt mig.

  • Humleblomstern

    Jag saknar en linjal till coverpron. På vanliga maskinen finns det ju markeringar på stygnplåten, men på coverpron finns inget att gå på. Någon gång för tusen år sedan har jag för mig att jag såg genomskinliga påklistbara. Som en tejp ungefär, är det någon som vet vad jag menar och var man i så fall kan få tag på en sådan?

  • yrväder
    Humleblomstern skrev 2011-01-09 16:40:42 följande:
    Jag saknar en linjal till coverpron. På vanliga maskinen finns det ju markeringar på stygnplåten, men på coverpron finns inget att gå på. Någon gång för tusen år sedan har jag för mig att jag såg genomskinliga påklistbara. Som en tejp ungefär, är det någon som vet vad jag menar och var man i så fall kan få tag på en sådan?
    Jag vet vad du menar, men jag vet dock inte vart man får tag på dom. Har sett i en butik i sundsvall när jag var där, men dom hade slut just då, annars hade jag köpt. Jag skulle vilja ha till vanliga maskinen oxå, för att få mått längre ut.

    För övrigt finns bildbevis på mina trosor i sjalbarnstråden nu
  • Humleblomstern
    ak74 skrev 2011-01-09 17:39:22 följande:
    Swelogent vet jag har haft men bara i flerpack och bara om man har företag.
    Typiskt, för företag har jag ju inte. Men då vet jag att det faktiskt existerar något sådant, får hålla ögonen öppna...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd