• Äldre 7 Mar 15:10
    598699 visningar
    11405 svar
    11405
    598699

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 9 Jan 18:45

    Oj vad sugen jag blev på att prova att rita nåt fint mönster till tyg, hade varit så kul att prova att rita upp ett, även om det inte skulle bli nåt tyg av det ...men är det nån som vet vilket program som är enklast att använda sig av?

  • Äldre 9 Jan 18:47
    Humleblomstern skrev 2011-01-09 18:24:56 följande:
    Vet du, jag tror att jag ber min mamma köpa en på Symässan, jag tror i alla fall att hon skall dit, och bland quiltutställarna kommer det nog att finnas. Det är minimiordrar och hög fraktavgift överallt... Hon kan säkert köpa så att du får en också. Det ser ut som om det är tre i varje paket.
    fast tillverkaren verkar inte ha nån minimiorder, och kör med postens avgifter för brev, samt skickar ordrar under 500 mot faktura.

    www.cascad.se/villkor/index.php
  • Knastr­oll82
    Äldre 9 Jan 18:55
    emmize skrev 2011-01-09 18:45:03 följande:
    Oj vad sugen jag blev på att prova att rita nåt fint mönster till tyg, hade varit så kul att prova att rita upp ett, även om det inte skulle bli nåt tyg av det ...men är det nån som vet vilket program som är enklast att använda sig av?
    Adobe Illustrator är bra, det använder jag mig av.
  • Humleb­lomste­rn
    Äldre 9 Jan 18:58
    yrväder skrev 2011-01-09 18:47:51 följande:
    fast tillverkaren verkar inte ha nån minimiorder, och kör med postens avgifter för brev, samt skickar ordrar under 500 mot faktura.

    www.cascad.se/villkor/index.php
    Jamen det lät ju bra! Då beställer jag en åt oss var.
  • Äldre 9 Jan 18:58
    yrväder skrev 2011-01-09 18:10:35 följande:
    man måste vara medlem, men här har du en bild

    4.bp.blogspot.com/_gi-YxzjukyA/TSnZLuVA-8I/AA...
    Åh vilka fina! Vilket mönster har du använt?
  • Knastr­oll82
    Äldre 9 Jan 19:05

    Nytt i desingbloggen...

    Yrväder> Skitsöta trosor, undrar också vilket mönster du använt?


  • Äldre 9 Jan 19:15
    Humleblomstern skrev 2011-01-09 18:58:27 följande:
    Jamen det lät ju bra! Då beställer jag en åt oss var.
    Låter bra!

    Jag "råkade" precis köpa undertrådsspolar och nålar på ebay Redan när jag sydde på mammas maskin när jag var liten så lovade jag mig själv att ha tillräckligt med undertrådsspolar så att jag inte skulle ha flera färger på samma, tror du att jag haft det Och med ett pris på 6 kr st här så har man ju ingen större lust att köpa några mängder. Nu har jag iaf handlat hem 80 st, och 25 st stretchnålar (Schmetz) för den trevliga summan av 288 kr
  • Äldre 9 Jan 19:17
    yrväder skrev 2011-01-09 19:15:29 följande:
    Låter bra!

    Jag "råkade" precis köpa undertrådsspolar och nålar på ebay Redan när jag sydde på mammas maskin när jag var liten så lovade jag mig själv att ha tillräckligt med undertrådsspolar så att jag inte skulle ha flera färger på samma, tror du att jag haft det Och med ett pris på 6 kr st här så har man ju ingen större lust att köpa några mängder. Nu har jag iaf handlat hem 80 st, och 25 st stretchnålar (Schmetz) för den trevliga summan av 288 kr
    Det lär ju räcka ett tag!   Hmm, jag kanske också skulle kolla, vill också ha lite fler spolar!
  • Äldre 9 Jan 19:17
    Fiffa5 skrev 2011-01-09 18:58:52 följande:
    Åh vilka fina! Vilket mönster har du använt?
    Knastroll82 skrev 2011-01-09 19:05:09 följande:
    Nytt i desingbloggen...

    Yrväder> Skitsöta trosor, undrar också vilket mönster du använt?
    Tackar! Jag har ritat eget. Hatade att inte hitta några som satt bra, men jag hade ett par från björn borg som satt hyfsat. Dom var dock lite låga, hade lite smal gren och var lite högt skurna, så jag ritade om lite, sydde ett par, ändrade lite, sydde ett par till och på tredje försöket blev dom perfekta. Använder inga andra trosor numera, och jag hade lite få par, så jag var tvungen sy fler. Plus att vi ska på gravidfotografering på torsdag, och dom jag sytt innan är i apor&lejon, stjärnor och fordon, och jag vet inte hur snyggt det skulle bli på bilderna
  • Äldre 9 Jan 19:18
    Fiffa5 skrev 2011-01-09 19:17:03 följande:
    Det lär ju räcka ett tag!   Hmm, jag kanske också skulle kolla, vill också ha lite fler spolar!
    Ja, jag hoppas det. Hade ingen aning om hur många jag skulle ta, dom såldes i omgångar om 20, 30 och 50, men 80 borde ju räcka tycker jag!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd