• Äldre 7 Mar 15:10
    599054 visningar
    11405 svar
    11405
    599054

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ErikaF­ika
    Äldre 11 Jan 19:42

    Jag hade ju en utlottning på min blogg.. Anki S blev en av vinnarna.. Hon hade glömt lämna kontakt uppgifter och jag kan inte komma på vilken blogg som är hennes trots att jag känner igen namnet. Nån som kan hjälpa mig??

    FridoLi, du vann ju också.. Vet att du hänger här.. Du har fått mail på din fridoLi mail.

  • Äldre 11 Jan 19:57
    ErikaFika skrev 2011-01-11 19:42:02 följande:

    Jag hade ju en utlottning på min blogg.. Anki S blev en av vinnarna.. Hon hade glömt lämna kontakt uppgifter och jag kan inte komma på vilken blogg som är hennes trots att jag känner igen namnet. Nån som kan hjälpa mig??

    FridoLi, du vann ju också.. Vet att du hänger här.. Du har fått mail på din fridoLi mail.


    Jag har inte fått ngt mail, men nu har jag skickat ett meddelande till dig här i din inkorg.
  • Äldre 11 Jan 21:17

    Hej på er! här är en som är ny på barnklädessömnad. har fattat galoppen med muddbyxor nu och är sååå stolt! Lånar mammas symaskin men om jag fortsätter blir de väl en egen längre fram! Jag tänkte höra lite med er experter; För att bandkanta, måste man ha overlockmaskin då eller funkar det med en vanlig? Tips på hur man gör i så fall efterlyses? :) och var hittar man dessa omtalade Ottobre tidningar? det är väl en finsk tidning med är det svensk text? Tack på förhand!

  • Äldre 11 Jan 21:31
    Kicki0407 skrev 2011-01-11 21:17:59 följande:
    Hej på er! här är en som är ny på barnklädessömnad. har fattat galoppen med muddbyxor nu och är sååå stolt! Lånar mammas symaskin men om jag fortsätter blir de väl en egen längre fram! Jag tänkte höra lite med er experter; För att bandkanta, måste man ha overlockmaskin då eller funkar det med en vanlig? Tips på hur man gör i så fall efterlyses? :) och var hittar man dessa omtalade Ottobre tidningar? det är väl en finsk tidning med är det svensk text? Tack på förhand!
    Du behöver absolut ingen overlock för att kunna bandkanta, en vanlig maskin funkar fint!

    Här hittar du tips på hur man kan bandkanta med trikå: kokalal.blogspot.com/2008/09/sy-kantband-i-trik.html
  • Äldre 11 Jan 21:37
    ErikaFika skrev 2011-01-11 19:42:02 följande:

    Jag hade ju en utlottning på min blogg.. Anki S blev en av vinnarna.. Hon hade glömt lämna kontakt uppgifter och jag kan inte komma på vilken blogg som är hennes trots att jag känner igen namnet. Nån som kan hjälpa mig??

    FridoLi, du vann ju också.. Vet att du hänger här.. Du har fått mail på din fridoLi mail.


    det är inte hon på vurm? hon heter ju anki iaf.
  • Elias Emil
    Äldre 11 Jan 21:53
    ZyzterZäta skrev 2011-01-11 17:17:20 följande:
    Rockat var det man sa!
    Hoppar in här igen som gumman i lådan.
    Jag har ett gäng Ottobre-tidningar i garderoben. De tar plats så att säga.

    Maila mig om ni vill "adoptera" dem: [email protected]

    Yrväder: Har mailat dig om tröj- och mössbeställningen
    har också skickat ett mail =)
  • Äldre 11 Jan 22:05
    Hjärtefröjd skrev 2011-01-11 21:31:05 följande:
    Du behöver absolut ingen overlock för att kunna bandkanta, en vanlig maskin funkar fint!

    Här hittar du tips på hur man kan bandkanta med trikå: kokalal.blogspot.com/2008/09/sy-kantband-i-tr...
    Tack! Ska genast kika på de! =)
  • tinni7­8
    Äldre 11 Jan 22:12
    Kicki0407 skrev 2011-01-11 21:17:59 följande:
    Hej på er! här är en som är ny på barnklädessömnad. har fattat galoppen med muddbyxor nu och är sååå stolt! Lånar mammas symaskin men om jag fortsätter blir de väl en egen längre fram! Jag tänkte höra lite med er experter; För att bandkanta, måste man ha overlockmaskin då eller funkar det med en vanlig? Tips på hur man gör i så fall efterlyses? :) och var hittar man dessa omtalade Ottobre tidningar? det är väl en finsk tidning med är det svensk text? Tack på förhand!
    Ottobre finns i välsorterade affärer, typ Ica maxi eller coop forum och givetvis kiosker med mycket tidningar. Den är översatt till svenska. Om du vill köpa gamla nummer kan du göra det från Ottobre (även på svenska) men det är ganska lång leveranstider eller från nea nobelle, där är det inte lika lång leveranstid.
  • tinni7­8
    Äldre 11 Jan 22:17
    Elias Emil skrev 2011-01-11 14:40:15 följande:
    Känns som att det är för avanserat för mig som bara syr lite byxor, klänningar, tunikor till barn. Men jag vill ju att det ska se så bra ut som möjligt....vem vet, men kanske vinner på lotto nån gång.
    Om inte jag hade köpt min overlock hade jag slutat sy för länge sedan eftersom jag aldrig fick till sömmarna på vanlig maskin. Tyget drog sig och det blev snett och fult, men om sömmarna blir bra på vanlig maskin så behöver man ju inte skaffa en overlock.
  • Ogabin­ne
    Äldre 11 Jan 22:22

    Jag kan inte få mitt inlägg att publiceras på blogg.se idag, förstår inte vad problemet är. Har tryckt på publicera säkert 20 gånger och uppdaterat bloggfönstret men det dyker aldrig upp. Skulle någon kunna kolla om det är ett inlägg med lila molnkalsonger på första sidan? Undrar om det är min dator eller blogg.se det är fel på..

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd