• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • virre80

    Äntligen fredag,  har varit sjukt trött denna vecka, nästan så man sovit lunch på jobbet Skrattande,   i helgen ska det sys är mina planer iallafall.   Stora sonen behöver mer mjukbyxor, helt plötsligt så sitter de på halva vaden Glad

    Har också funderat på tygtryckeri, hur fungerar screentryck, spricker det isär och blir urtvättat på engång?

     Trevlig helg på er

  • Hjärtefröjd
    virre80 skrev 2011-01-14 13:45:09 följande:

    Äntligen fredag,  har varit sjukt trött denna vecka, nästan så man sovit lunch på jobbet Skrattande,   i helgen ska det sys är mina planer iallafall.   Stora sonen behöver mer mjukbyxor, helt plötsligt så sitter de på halva vaden Glad

    Har också funderat på tygtryckeri, hur fungerar screentryck, spricker det isär och blir urtvättat på engång?

     Trevlig helg på er


    När jag trycker använder jag en transparent färg som går in i tyget (spricker inte alls). Undantaget är när jag trycker med vit, täckande färg. Då lägger den sig ovanpå och kan spricka lite om man stretchar tyget riktigt mycket.
  • Jalapeno

    haha mimmi, vilken groda jag gjorde. Men visst ser det ovant ut med blank resår till bäbisar. Men det där var ju snyggt (vågar fan inte säga nåt annat ;)) 

    OT. Nu har jag precis beställt bambugolv. Festligt att ett gräs kan bli så hårt och stort.  

    trevlig helg på er alla! 

  • Mimmi 71
    Jalapeno skrev 2011-01-14 15:21:57 följande:
    haha mimmi, vilken groda jag gjorde. Men visst ser det ovant ut med blank resår till bäbisar. Men det där var ju snyggt (vågar fan inte säga nåt annat ;)) 

    OT. Nu har jag precis beställt bambugolv. Festligt att ett gräs kan bli så hårt och stort.  

    trevlig helg på er alla! 


    Jag visste ju att du skulle kunna ta min kommentar på rätt sätt Härligt med bambugolv
  • Fiffa5

    Vad är egentligen PUL och var kan man få tag i det?

    Såg i LillaTs blogg att hon hade det i trosor - praktiskt för den som håller på o slutar med blöjor. Blev lite nyfiken då jag själv har en 2,5-åring som iofs är i princip blöjfri men ngn gång händer det en olycka så det lät lite praktiskt. 


  • annbom
    Fiffa5 skrev 2011-01-14 19:15:02 följande:
    Vad är egentligen PUL och var kan man få tag i det?

    Såg i LillaTs blogg att hon hade det i trosor - praktiskt för den som håller på o slutar med blöjor. Blev lite nyfiken då jag själv har en 2,5-åring som iofs är i princip blöjfri men ngn gång händer det en olycka så det lät lite praktiskt. 
    www.myllymuksut.com/breathable-1520m-p-48.html

    kidsinthegarden.com/shop/

    Här har jag köpt min pul
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • Du och Jag ver2
    annbom skrev 2011-01-14 20:01:12 följande:
    Du och jag: Spelar väl ingen roll om de bara är hemma
    nä - hemma spelar det ju ingen roll. Men dagis då?! Har så mkt flanell hemma...annars så får det väl bli ett gäng pyjamasbyxor då!
  • ak74
    Du och Jag ver2 skrev 2011-01-14 20:03:00 följande:
    nä - hemma spelar det ju ingen roll. Men dagis då?! Har så mkt flanell hemma...annars så får det väl bli ett gäng pyjamasbyxor då!
    Det måste väl funka utmärkt att fodra byxor med flanell
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd