• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Koocachoo
    madde10 skrev 2011-01-14 23:14:23 följande:
    Har nu beställt 3 PUL tyger från kidsinthegarden. Och som du sa annbom, frakten gick på nästan lika mycket som tyget. Fast jag tror jag betalade ca 8,5 dollar för 1 yard så det är ju inte så mycket, tror jag Skrattande
    Har ingen aning om hur lång tid det tar att få hem. Och inget mönster har jag heller Solig Men det borde väl inte vara så svårt Tungan ute
    Var inne på sidan.....har sett dom säljer mönstrade per inch......har jag hittat rätt när jag har sökt på nätet för att få fram att 1 meter = 39 inch? Vill bara se vad meterpriset blir....
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • ak74
    Koocachoo skrev 2011-01-15 14:01:21 följande:
    Var inne på sidan.....har sett dom säljer mönstrade per inch......har jag hittat rätt när jag har sökt på nätet för att få fram att 1 meter = 39 inch? Vill bara se vad meterpriset blir....
    Det borde stämma. 1 inch är 2.54 cm så 39 inch blir ca 99 cm.
  • Pumpalicious
    Ogabinne skrev 2011-01-15 13:21:26 följande:
    Jag har en fråga som visserligen inte är sömndsrelaterad men däremot bildbehandlingsrelaterad som jag vet många sysslar med här. Jag har problem med att avlägsna bakgrunden på mina bilder på ett snyggt sätt. Jag brukar använda paint eftersom det ger snyggast resultat, men tar enoooormt lång tid att sudda ut hela bakgrunden, typ en timme per bild. Då ser det ut så här. Inte perfekt men okej.
    Jag använder magnetlasso i photoshop, tar max fem minuter att få till det...
  • Jalapeno

    jag använde ett specialverktyg i photoshop där man markerade kanten lite brett och programmet sen räknade ut vad som var kant. Funkade skitbra men nu hittar jag itne det verktyget i nyare versionen av programmet utan använder magic wand. Går jättesnabbt men kan bli lite fulare. 

    Det blir iallfall snyggare med högre upplösning på bilderna. mindre pixligt 

  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2011-01-15 14:12:25 följande:
    Jag använder magnetlasso i photoshop, tar max fem minuter att få till det...
    Jag tycker inte det blir snyggt med magnetlassot, har försökt med det också. Det drar gärna iväg åt fel håll och blir inte fina jämna kanter.
  • Ogabinne
    Jalapeno skrev 2011-01-15 15:37:37 följande:
    jag använde ett specialverktyg i photoshop där man markerade kanten lite brett och programmet sen räknade ut vad som var kant. Funkade skitbra men nu hittar jag itne det verktyget i nyare versionen av programmet utan använder magic wand. Går jättesnabbt men kan bli lite fulare. 

    Det blir iallfall snyggare med högre upplösning på bilderna. mindre pixligt 
    Jag använder photoshop elements som är en lite simplare version av protoshop, kan magic wand vara trollstaven? Just nu använder jag snabbmarkeringen eller trollstaven då jag tycker de är de som markerar bäst, men ändå blir det tokigt.
  • Pumpalicious
    Ogabinne skrev 2011-01-15 15:42:56 följande:
    Jag tycker inte det blir snyggt med magnetlassot, har försökt med det också. Det drar gärna iväg åt fel håll och blir inte fina jämna kanter.
    hmm så upplever jag den inte, kolla här; 

    http://pumpalot.blogspot.com/2010/12/boye-kollektionen-del-1.html

    Jag tycker det är rakt, men så kanske jag behöver använda mina glasögon som ligger längst ner i byrålådan med

  • Koocachoo

    Sen beror bilderna på hur dom ligger, bakgrund, skuggor....osv....hur man lyckas få bort bakgrunden. En del bilder är nästan helt värdelösa att få till utan bakgrund.


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ogabinne

     


    Pumpalicious skrev 2011-01-15 15:54:12 följande:
    hmm så upplever jag den inte, kolla här; 

    pumpalot.blogspot.com/2010/12/boye-kollektion...

    Jag tycker det är rakt, men så kanske jag behöver använda mina glasögon som ligger längst ner i byrålådan med


    Ja visst är det rakt på din, jag menade när JAG använder det blir det inte rakt! Bara för att visa gjorde jag med magnetlassot nu och så här ser det ut. vad gör jag fel?
  • Nhelia
    Ogabinne skrev 2011-01-15 16:09:00 följande:
    Ja visst är det rakt på din, jag menade när JAG använder det blir det inte rakt! Bara för att visa gjorde jag med magnetlassot nu och så här ser det ut. vad gör jag fel?
    Jag använder också magnetlasso men lägger sedan en skugga bakom och suddar ut konturerna lite där det inte ser helt bra ut.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd