• Äldre 7 Mar 15:10
    600998 visningar
    11405 svar
    11405
    600998

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 23 Jan 17:35
    Ogabinne skrev 2011-01-23 17:14:30 följande:
    Skriv upp dig på inlägget! Får vi ihop tillräckligt många så får vi ner metrarna per person.
    Hm, i vilket inlägg ska jag skriva det?
  • Ogabin­ne
    Äldre 23 Jan 17:41
    Hjärtefröjd skrev 2011-01-23 17:35:10 följande:
    Hm, i vilket inlägg ska jag skriva det?
    Jag har ett inlägg i min blogg där intresseanmälan görs.
  • Ogabin­ne
    Äldre 23 Jan 17:50

    Roligt att se att flera redan anmält intresse! Hoppas vi kan få igenom det. Det kanske slutar med att jag står här med 100 egna metrar bara för att.

  • plura
    Äldre 23 Jan 18:11
    camilla178 skrev 2011-01-23 14:18:43 följande:
    Om ni gör ett svartvitt mönster kan ni sedan färga tyget själva i olika färger.
    Ja det är faktiskt en tanke.
  • plura
    Äldre 23 Jan 18:12
    Nhelia skrev 2011-01-23 16:00:57 följande:
    Låter jättespännande! Jag har lämnat en kommentar. Visst vore det fantastiskt om man kunde få trycka upp något mönster från den här tjejjen: pikkukiiski.blogspot.com/
    Mmm verkligen.
    Ogabinne skrev 2011-01-23 17:41:38 följande:
    Jag har ett inlägg i min blogg där intresseanmälan görs.
    Anmält mig
     
  • Äldre 23 Jan 18:53

    Jag står vid en vägskäl... Fick en förfrågan om jag vill ha förlängning på mitt jobb. Positivt kanske... men jag trivs inte. Känner mig färdig med laborerandet. Min dröm är att öppna egen butik men vet inte riktigt hur jag ska och om det går att förverkliga min dröm. Vet inte om jag har fullt stöd hemmifrån... Klarar jag av det? Om jag låter drömmen förbli en dröm och jobbar kvar... Kommer jag ångra mig då?

    Just nu känner jag bara en stor stress. Stressigt på jobbet, dåligt samvete för att jag inte hinner med/orkar ställa upp för barnen som jag alltid gjort innan, hinner inte sy eller sticka och får jag tid så orkar jag inte... Inspirerande, eller hur?

    Nu håller jag på att röja lite i syrummet så jag får lite arbetsyta och förhoppningsvis goda idéer om framtidenGlad


    Ogabinne skrev 2011-01-23 17:41:38 följande:
    Jag har ett inlägg i min blogg där intresseanmälan görs.
     Jag har skrivit upp mig!
  • Äldre 23 Jan 19:09

    Alltid kul med nya tyger! Jag älskar Jalapenos idé - såpbubblor!!!!
    Det skulle jag lugnt kunna köpa några meter av! 
    För min del får det inte vara för barnsligt tryck, finns redan så mycket.

  • Äldre 23 Jan 19:13
    plura skrev 2011-01-23 18:11:31 följande:
    Ja det är faktiskt en tanke.
    De gånger jag har färgat, så har det blivit lite ojämt och dessutom blekts tiden. Men jag kanske har gjort fel på något sätt?
  • Äldre 23 Jan 19:16
    Snoddas Snoddas skrev 2011-01-23 19:09:23 följande:
    Alltid kul med nya tyger! Jag älskar Jalapenos idé - såpbubblor!!!!
    Det skulle jag lugnt kunna köpa några meter av! 
    För min del får det inte vara för barnsligt tryck, finns redan så mycket.
    tack!
    den här finska tjejen gör jättefina tryck men jag håller helt med snoddas, det finns så många söta barnsliga tryck redan. Jag vil ha något lekfullt, men inte barnsligt, inte alltför tidstypiskt och något som funkar till båda kön. Såpbubblor skulle jag lugnt köpa 10 m av och sy till man, barn och till mej själv.

    tigrarna kommer jag definitvt köpa av om de kommer på någon webshop http://johannaahlard.blogspot.com/2010/11/tigermonster.html  annars är det ont om unisex och "åldersbefriade" tryck
  • Äldre 23 Jan 19:21

    googlade lite 
    http://www.paulsmith.co.uk/shop/paul-smith-womens-tops-403/paul-smith-top-bubble-print-t-shirt-pc1p-f749-p1000-01/product.html 
    jag måste ha sett den här tröjan någonstans. Där ser man, ingen egen idé. Meeen det är en bra idé, dock mr Smiths.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd