• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Du och Jag ver2
    grynet80 skrev 2011-01-26 09:12:20 följande:
    Denna gången gör jag nog en "kokalal", orkar inte sprätta om det blir tokigt . Men ska absolut öva på det andra!
    försökte leta på henens sätt - men utan resultat igår . vill du länka!?
  • Du och Jag ver2
    Fiffa5 skrev 2011-01-26 09:41:40 följande:
    Igår kväll testade jag att sy volangkjolen ur senaste Ottobre till min stora flicka. Tycker att den blev lite väl bred, men dotter var nöjd. I morse stog lillasyster vid  tygskåpet och ropade "RÖÖÖD" och gav sig inte förrän jag tog ner det röda molntyget och lovade sy en kjol till henne med.

     


    Jättefin!!!
  • Du och Jag ver2

    fortsätter väl spamma då
    Hämtade ut mitt paket från Sos idag - varför ska det vara så j-kla svårt att få en limefärgad tråd?!?!??!?!

    Denna har benämningen "stark lime"

    Eh....gräsgrön kallar jag den (passar ju jättebra till JNY's gröna apor iaf - bara det att jag hade redan 4 rullar hemma - nu har jag 5 till....) NÅN som har nr å vart ni be



    ställt lime tråd?!?!?!
  • solstugan
    Du och Jag ver2 skrev 2011-01-26 10:12:18 följande:
    fortsätter väl spamma då
    Hämtade ut mitt paket från Sos idag - varför ska det vara så j-kla svårt att få en limefärgad tråd?!?!??!?!

    Denna har benämningen "stark lime"

    Eh....gräsgrön kallar jag den (passar ju jättebra till JNY's gröna apor iaf - bara det att jag hade redan 4 rullar hemma - nu har jag 5 till....) NÅN som har nr å vart ni be


    ställt lime tråd?!?!?!
    Har du kollat hos bibbi?
  • Ogabinne
    Du och Jag ver2 skrev 2011-01-26 10:12:18 följande:
    fortsätter väl spamma då
    Hämtade ut mitt paket från Sos idag - varför ska det vara så j-kla svårt att få en limefärgad tråd?!?!??!?!

    Denna har benämningen "stark lime"

    Eh....gräsgrön kallar jag den (passar ju jättebra till JNY's gröna apor iaf - bara det att jag hade redan 4 rullar hemma - nu har jag 5 till....) NÅN som har nr å vart ni be


    ställt lime tråd?!?!?!
    Maila Bibbi! Jag behövde tråd till JNYs bruna, röda och lila moln samt hennes djungel och Bibbi hade tygprover på alla hemma och skickade perfekt tråd.
  • Ogabinne

    SoS's trådar är katastrof. Jag beställde jättemånga därifrån en gång och varenda var vedervärliga nyanser. Solgul var typ spyneongulgrön, jag har fått använda dom till vändsydda grejer där tråden inte syns. Köper aldrig mer tråd från dom.

  • Du och Jag ver2
    Ogabinne skrev 2011-01-26 10:26:00 följande:
    SoS's trådar är katastrof. Jag beställde jättemånga därifrån en gång och varenda var vedervärliga nyanser. Solgul var typ spyneongulgrön, jag har fått använda dom till vändsydda grejer där tråden inte syns. Köper aldrig mer tråd från dom.
    tycker vissa är bra - haha - som tex röd, blå, grön osv.... men, inte när man ska ha olika nyanser!! fick ingen bra limefärgad från Bibi heller - vart tusan hittar man det då?!?!?
  • yrväder
    Ogabinne skrev 2011-01-26 10:26:00 följande:
    SoS's trådar är katastrof. Jag beställde jättemånga därifrån en gång och varenda var vedervärliga nyanser. Solgul var typ spyneongulgrön, jag har fått använda dom till vändsydda grejer där tråden inte syns. Köper aldrig mer tråd från dom.
    ojdå jaja, isåfall har jag nog precis slängt lite pengar i sjön....beställde ett helt gäng trådar från bibbi för ett tag sen med syftet att leta reda på dom färger jag använder ofta till OL, så jag slipper köpa snordyra rullar från gutermans.
    Turkos, kaninorange och lime som passar ex mjuka tygers lime fordon hittade jag där.

    Men olivgrön hade hon inte rätt färg, inte heller lila och lime som matchar stoff och stils mudd.

    Pratade med stoff och stil för länge sen och enligt dom ska nr 54092 (mörkare) och nr 55026 (ljusare) passa deras limegröna mudd. Så, jag beställde dom, och ett gäng som förhoppningsvis är nåt åt det olivgröna hållet, samt några olika lila.

    Aja, får se vad det blir. Beställde iaf lite mer tryckknappar samt lite mudd. Konstigt dock att deras tryckknappar i 50-pack är så mycket lättare än dom i 500-pack. Beställer man bara tryckknappar, 10 st 50-pack (dvs 500 totalt) så kommer man under 0.5kg gränsen på frakten, men beställer man 1 st 500-pack så kommer man över
  • gewjyn
    yrväder skrev 2011-01-26 10:57:45 följande:
    ojdå jaja, isåfall har jag nog precis slängt lite pengar i sjön....beställde ett helt gäng trådar från bibbi för ett tag sen med syftet att leta reda på dom färger jag använder ofta till OL, så jag slipper köpa snordyra rullar från gutermans.
    Turkos, kaninorange och lime som passar ex mjuka tygers lime fordon hittade jag där.

    Men olivgrön hade hon inte rätt färg, inte heller lila och lime som matchar stoff och stils mudd.

    Pratade med stoff och stil för länge sen och enligt dom ska nr 54092 (mörkare) och nr 55026 (ljusare) passa deras limegröna mudd. Så, jag beställde dom, och ett gäng som förhoppningsvis är nåt åt det olivgröna hållet, samt några olika lila.

    Aja, får se vad det blir. Beställde iaf lite mer tryckknappar samt lite mudd. Konstigt dock att deras tryckknappar i 50-pack är så mycket lättare än dom i 500-pack. Beställer man bara tryckknappar, 10 st 50-pack (dvs 500 totalt) så kommer man under 0.5kg gränsen på frakten, men beställer man 1 st 500-pack så kommer man över
    Har s&s olika fraktgränser?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd