• Äldre 7 Mar 15:10
    599040 visningar
    11405 svar
    11405
    599040

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 27 Jan 20:18
    tinni78 skrev 2011-01-27 19:53:54 följande:
    I Ottobre 4/2004 finns det kalsonger. Jersey med lyckra är bra att sy underkläder i.
    Tack för svar Glad
  • TiLo
    Äldre 27 Jan 21:43

    jag ritade av mönstret för de smala jeansen från senaste ottobree i går. Gudars skymning vad svårt det var att se var linjerna går... Nån som har nått tips??

  • tinni7­8
    Äldre 27 Jan 22:31
    TiLo skrev 2011-01-27 21:43:40 följande:
    jag ritade av mönstret för de smala jeansen från senaste ottobree i går. Gudars skymning vad svårt det var att se var linjerna går... Nån som har nått tips??
    Övning ger färdighet! Så var det för mig också dom första gångerna men efter ett par mönster så lossnade det och nu är det inte alls svårt att se linjerna. Men jag tycker fortfarande det är svårt att hitta mönsterdelarna på arket.
  • Ulleru­ll
    Äldre 27 Jan 22:35

    Hej hopp!
    Jag ska beställa en clear view foot från australien till cp:n.
    MEN kan man använda center guide foot SOM clearview foot, är det värt att beställa båda?

    Elastic gathering attachment, har någon en sådan? Något att ha?

    Är en seam guide bra att ha?

    Det blir mycket pengar att beställa allt så jag måste nog välja lite kanske.

  • Äldre 27 Jan 22:44
    Ullerull skrev 2011-01-27 22:35:25 följande:
    Hej hopp!
    Jag ska beställa en clear view foot från australien till cp:n.
    MEN kan man använda center guide foot SOM clearview foot, är det värt att beställa båda?

    Elastic gathering attachment, har någon en sådan? Något att ha?

    Är en seam guide bra att ha?

    Det blir mycket pengar att beställa allt så jag måste nog välja lite kanske.
    Jag beställde en center guide foot med syftet att använda den som clearview. Det går att skruva av själva center grejen så ja, det går. Dock har det inte blivit att jag har använt min alls, har inte haft något behov av den, varken som center guide eller clearview. Seam guide har jag och den är guld, använder den JÄMT när jag ska fålla nåt. (inte när fållen är väldigt hög dock, då räcker den inte) Den elastic grejen har jag inte, hade säkert kunnat vara bra, men jag får för mig att cp:n krånglar om man ska sy resår med den? Iof har jag inte provat, så jag har ingen egentlig aning
  • Äldre 27 Jan 22:45

    jag ahr elastic-grejjen men har aldrig använt den (skäms lite klädsamt)

  • Ulleru­ll
    Äldre 27 Jan 23:21

    jag behöver en clearview till min nya bandkantare + att det skulle vara bra att se vad jag gör när jag syr men den andra bandkantaren.

    Hmm, frågan är om man ska köpa både clear viw och center guide eller om jag ska ha bara center guide, om den duger som clearview.

    jala, då är det dags, jag vill ha ett utlåtande :o)

    tänkte att när jag ändå beställer så är det ju lika bra att köpa allt men behöver/vill ha på en gång även om det blir ltie dyrt, för frakten ligger på 25$ dollarn är förvisso låg nu, det är bra :o)

  • Ulleru­ll
    Äldre 27 Jan 23:22

    jala: har du narrow eller wide?

    Jag anar att man har mera användning av narrow, eller? (6-8,5mm)

  • diggli­ng
    Äldre 28 Jan 08:27

    Angående pressarfötter till CP´n. Hur ofta använder ni andra clearview foten?

    Ullerull
    Vad kostar fötterna i Australien?

  • Äldre 28 Jan 08:58
    diggling skrev 2011-01-28 08:27:45 följande:
    Angående pressarfötter till CP´n. Hur ofta använder ni andra clearview foten?

    Ullerull
    Vad kostar fötterna i Australien?
    Min sitter alltid på maskinen! Bra köp helt klart!
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd