• Äldre 7 Mar 15:10
    598931 visningar
    11405 svar
    11405
    598931

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Elias Emil
    Äldre 4 Feb 22:39
    Knastroll82 skrev 2011-02-04 21:12:20 följande:
    Nytt i designbloggen! ;-D
    Svart botten med ugglor gillar jag och de färgglada snälla spökena.
  • Äldre 4 Feb 23:08
    yrväder skrev 2011-02-04 21:16:04 följande:
    Det går ju att sätta fast dom på gamla hederliga viset med hammare.
    Jo, det förstås. Men jag tycker det är lite svårt. Är så kär i min Prym-tång så jag håller mig helst till den
  • tinni7­8
    Äldre 4 Feb 23:59

    Jag älskar också Prymtången men det hade ju inte skadat med att hitta billigare tryckknappar, jag ska nog våga prova Stoff & Stils knappar till den nästa gång jag beställer något därifrån. Jag hittade tryckknappar härifrån: http://www.sewbaby.com/ i en blogg, är det någon som har provat dem och vet vilket mått som motsvara t.ex. 10?

    När ni kantar i jersey-tyg från te.x. från JNY, vad använder ni helst för material då? Jersey eller interlock?

    Å vad jag har mycket sylust och lite sytid just nu. Det finns så mycket som jag vill sy och det blev inte mindre efter att jag hade blädrat i Stoff & Stils-katalog heller. Börjar jag nu hinner nog dottern få många klänningar till sommaren .


  • gewjyn
    Äldre 5 Feb 07:49

    Jag använder S&S knappar, bankar i dem med hammare. Tycker att de funkar jättebra.

  • Äldre 5 Feb 13:12

    Någon som har tips och ideér hur man kan sy/om man kan sy en sådan själv?
    " target="_blank">

    =related

  • grynet­80
    Äldre 5 Feb 13:21

    Knastroll vad söta  studsingarna var!!

  • gewjyn
    Äldre 5 Feb 13:29
    smulan 75 skrev 2011-02-05 13:12:04 följande:
    Någon som har tips och ideér hur man kan sy/om man kan sy en sådan själv?
    " target="_blank">

    " target="_blank">

    =related
    Här finns beskrivning: www.rostitchery.com/infinity-dress.html
    Och här finns lite knytbeskrivningar www.twobirdsbridesmaid.co.uk/
  • sarahl
    Äldre 5 Feb 13:35
    smulan 75 skrev 2011-02-05 13:12:04 följande:
    Någon som har tips och ideér hur man kan sy/om man kan sy en sådan själv?
    " target="_blank">

    " target="_blank">

    =related
    Jag har sett den här
    www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php&t=175030

    inte likadan, men du kanske kan få lite hjälp o tips
  • Äldre 5 Feb 15:28
    tinni78 skrev 2011-02-04 23:59:21 följande:
    Jag älskar också Prymtången men det hade ju inte skadat med att hitta billigare tryckknappar, jag ska nog våga prova Stoff & Stils knappar till den nästa gång jag beställer något därifrån. Jag hittade tryckknappar härifrån: www.sewbaby.com/ i en blogg, är det någon som har provat dem och vet vilket mått som motsvara t.ex. 10?

    När ni kantar i jersey-tyg från te.x. från JNY, vad använder ni helst för material då? Jersey eller interlock?

    Å vad jag har mycket sylust och lite sytid just nu. Det finns så mycket som jag vill sy och det blev inte mindre efter att jag hade blädrat i Stoff & Stils-katalog heller. Börjar jag nu hinner nog dottern få många klänningar till sommaren .
    jag använder bara stoff och stils knappar. Nån gång har jag beställt dom billiga från bibbi när det krisat, men för det mesta köper jag stoff och stils 50-pack och en vända har jag haft hemma deras 500 pack, nästa gång jag inte behöver så mkt därifrån (så att det inte blir så dyrt ) ska jag köpa 500-pack igen, det är rätt smidigt, dom tar inte slut så fort och så är dom mycket billigare.

    Jag hade hemma prymtången, men dels blev jag snål för att knapparna var så dyra, (stoff och stils funkar inte i den) och dessutom tyckte jag knapparna fastnade dåligt, jag fick efterbanka med hammare för att dom inte skulle lossna, så jag sålde min vidare.

    Jag kantar nästan alltid jersey med jersey. Har gjort ett par undantag på sambons t-shirts eftersom jag inte hade jersey i rätt färg, så jag använde muddväv. Funkar på vuxenplagg, men jag tror det skulle bli klumpigt på barnkläder.
  • 6barns­mamman
    Äldre 5 Feb 15:33
    grynet80 skrev 2011-02-05 13:21:36 följande:
    Knastroll vad söta  studsingarna var!!
    Kan bara hålla med!!! Underbara, oj vad mycket roligt man kunde sy av ett sånt tyg, man blev glad av det!!! Monstren var oxå söta!!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd