• Äldre 7 Mar 15:10
    600101 visningar
    11405 svar
    11405
    600101

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIg­obli
    Äldre 6 Feb 15:11
    grynet80 skrev 2011-02-06 15:00:00 följande:
    Tänkte använda min snedslåvikare för första gången men har så lite tyg kvar att jag inte kan klippa i 45grader.. Blir det för stumt om man gör raka remsor?
    Om du ska sy resan i böjar är det bättre om den är på skrådden men till raka bitar funkar raka bitar.
    MenÅÅÅ...
  • LumLum­Lum
    Äldre 6 Feb 18:38

    Har nu ägnat fyra dagar åt att klippa tyg på diverse lediga stunder. Nu har jag en rejäl hög med utklippta projekt liggandes i syrummet. Två par byxor, tre långärmade tröjor, tre t-shirtar och en klänning åt lilltjejen. Plus femton kjolar, tio tygkassar, femton pocketfodral och femton mössor till "bra att ha" kassen. Ska bara klippa ut lite klänningar också så ska jag börja sy sedan.

  • Elias Emil
    Äldre 6 Feb 18:53

    Vad är pocketfodral?

  • LumLum­Lum
    Äldre 6 Feb 18:59
  • Elias Emil
    Äldre 6 Feb 19:15
    LumLumLum skrev 2011-02-06 18:59:46 följande:
    rinosyr.wordpress.com/2008/07/12/pocketvarmar.../
    Är det fodral till pocketböcker???
  • grynet­80
    Äldre 6 Feb 19:41
    GOBLIgobli skrev 2011-02-06 15:11:04 följande:
    Om du ska sy resan i böjar är det bättre om den är på skrådden men till raka bitar funkar raka bitar.
    Det är till en pyjamas med tryckknappar längs hela benen/grenet. Vilken bra förklaring . Men jag chansar på raka remsor, pyjamasen blir tyvärr inte så välsydd ändå, får se det som ett övningsprojekt!
  • tinni7­8
    Äldre 6 Feb 20:15
    plura skrev 2011-02-06 11:02:14 följande:
    Fler som sett det ser jag nu när jag var i  slutet av tråden

    Efterlyser mer tid, nöjda barn, större tygkonto, ny symaskin och lite mindre annat i skallen -för jag får inget uträttat -bara tittar på det jag klippt ut *suck*
    Jag hakar på den efterlysningen. Men jag har tips vad det gäller sykonot, använd gamla kläder. Jag har en hel hög med gamla jeans och andra byxor som ska bli byxor till barnen.
  • Ulleru­ll
    Äldre 6 Feb 20:31

    tinni: det går absolut, men det är lite trixigt.

    plura: :o)

  • gewjyn
    Äldre 6 Feb 20:52

    Idag har jag städat syrummet. Jag har alldeles för mycket tyger, har inte sytt ett plagg på två månader och sitter ändå och "måste" ha lite tyger från S&S... Men inga trikåer, det tror jag istället att jag ska försöka sälja av lite.

  • Äldre 6 Feb 21:36

    Gejwyn
    Jag har städat förråd och klädkammare idag och kommit till samma insikt Dock har jag sytt senaste veckan men inte i den takt tygerna kommer in Jag har iaf 4 banankartonger och tre elfabackar fulla och massor på hyllorna inne i syrummet, dom skulle nog fylla 3-4 kartonger till

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd