• Äldre 7 Mar 15:10
    598797 visningar
    11405 svar
    11405
    598797

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabin­ne
    Äldre 11 Feb 19:21

    fortsätter spamma. Vad är finetvättmedel? Och kan man verkligen inte tvätta tygpysslings velour i iaf 40 grader? Står 30... vi tvättar aldrig i 30.

  • gewjyn
    Äldre 11 Feb 19:55
    LumLumLum skrev 2011-02-11 19:14:12 följande:
    Jag blev aldrig godkänd till gruppen på fb, så jag drog tillbaka min förfrågan. Trist dock, det hade varit kul att få vara med.
    Men det måste ju bara vara en miss, skicka igen, klart att alla som vill får vara med.
  • sarahl
    Äldre 11 Feb 20:01

    o inte har väl vi diskuterat tygtrycket där heller? på FB alltså

  • Äldre 11 Feb 20:45
    Vet någon hur man gör i blogspot så man kan skriva in en lista på tex saker man ska göra/gör och hur långt man kommit på dem i %??????
  • Pumpal­icious
    Äldre 11 Feb 21:16
    LumLumLum skrev 2011-02-11 19:14:12 följande:
    Jag blev aldrig godkänd till gruppen på fb, så jag drog tillbaka min förfrågan. Trist dock, det hade varit kul att få vara med.
    Jag vAr utan dator i några dagar. skicka en ny förfrågan så godkänner jag
  • Äldre 11 Feb 21:35

    Vad heter fb-gruppen?

  • gewjyn
    Äldre 11 Feb 22:00
    Riskiflickan skrev 2011-02-11 21:35:47 följande:
    Vad heter fb-gruppen?
    Vi sytokiga
  • Äldre 11 Feb 22:08
    lokisse skrev 2011-02-11 16:32:17 följande:
    randen är nog en solblekning i väcket fran "rullen" tygen ligger ju oftast dubelvikta och utsäts för sol pa vecket det ser ut som om det tappat färgen just där. det borde dom helt klart ta tillbaka för det är dom som lagrat det fel i sa fall
    Jo det är i vecket som det är blekt.
    Pratade med en på OT (Olssons Tyger Flört) idag och hon sa att jag skulle komma in med tygerna imorgon så skulle jag få nytt tyg, men det känns inte som att det ger så mycket då säkert resten av tyget på rullen är likadant. Vill inte ha det öht nu känner jag.
    Hoppas att jag kan få tillbaka pengarna, annars får jag köpa nåt helt annat tyg tror jag...och istället skänga in en beställning hon jny.
    Nån som kan dela med sig om hur molntygerna därifrån är. Håller dom bra i tvätten?
  • Äldre 11 Feb 22:22
    emmize skrev 2011-02-11 22:08:56 följande:
    Jo det är i vecket som det är blekt.
    Pratade med en på OT (Olssons Tyger Flört) idag och hon sa att jag skulle komma in med tygerna imorgon så skulle jag få nytt tyg, men det känns inte som att det ger så mycket då säkert resten av tyget på rullen är likadant. Vill inte ha det öht nu känner jag.
    Hoppas att jag kan få tillbaka pengarna, annars får jag köpa nåt helt annat tyg tror jag...och istället skänga in en beställning hon jny.
    Nån som kan dela med sig om hur molntygerna därifrån är. Håller dom bra i tvätten?
    Molntygerna hos Jny är riktigt bra och håller bra i tvätten. Det är ju inte samma leverantör på tygerna.
  • Pumpal­icious
    Äldre 11 Feb 23:00

    Mina "fejk" moln höll i tvätten. Jag har dock ingen tummlare så dom fick hängtorka.. Ska nog tvätta en gång till för att dubbelkolla att dom håller måttet.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd