• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • emmize
    Titinea skrev 2011-02-15 20:32:37 följande:
    Hmm. det verkar vara troll som jobbar på posten i år. Jag fick tre rullknivar bortschabblade i posten. Och nu har hon slut så jag måste vänta en till vecka innan hon kan skicka en ny. Sista rullkniven fick jag bara ett tomt kuvert med lite rivet i kanten. Så kniven måste ha vandrat ut eller nåt. Konstigt! Jag beställde en skärmatta samtidigt från samma ställe och fick den på en gång. Få se om jag får någon kompensation för att ha väntat 1 månad extra.
    Men just det stället du beställt från har jag upplevt som lite snål men kompensationer.

    Vad irriterande. Och att dom schabblat bort 3 st!!! Otroligt.
    Så irriterande. Och att dom schabblat bort 3 st. Det låter ju konstigt faktiskt....

    Jag tycker att man borde vara rädd om sina kunder och vilja ha ett bra rykte. Därför borde man skicka nån slags kompensation när det blir fel. Men men, det är ju deras val... Och tydligen verkar inte det vara så viktigt.
  • yrväder

    Emmize
    Nu tvivlar jag iof starkt på att det är så i detta fallet men om paketet du fått är ursprungspaketet som äntligen hittat fram så förstår jag att du inte blivit kompenserad, har hon däremot skickat ett nytt så, tja då är det ju lite annars, men å andra sidan är det ju inte hennes fel att posten schabblat sig och frågan är ju hur mkt ersättning hon får av dom, om ens nån alls om det bara är skickat som brev och inte paket.

  • emmize

    Nä, fast det va ju hon som gjorde fel från början och glömde att skicka med tyget i min beställning...och om jag lyssnar på andra som det hänt för så har dom oftast blivit kompencerade med nåt...
    Hursomhelst så är det inte mitt tyg ens, sambeställde med en annan tjej, så det är inte för det att inte JAG fått nån kompensation...men jag tycker ändå att man ska vara rädd om sina kunder.
    Nu ska jag släppa det här och gå vidare och inte bli förvånad alls nästa gång det händer

  • Freiya
    madde10 skrev 2011-02-15 20:50:43 följande:
    Var inne och tittade, jättefina saker! Så kul att sy till barnen tycker jag,här är det mest tid som fattasSkrattande Jag efterlyser ett par timmar till på dygnet så jag kunde ägna den tiden till att sy!
    tack, det var snällt :)
    Ja det är samma här. skulle haft mera tid. och när man väl har tid så är det något annat som ska göras, eller så har man het plötsligt ingen lust alls! men roligt är det :)
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Fiffa5

    Åh vad jag längtar efter en coverpro! Tycker det är så knepikt att veta hur mycket man ska dra i kantbanden för att det ska bli bra. Och så skiljer det sig om det är muddväv, interlock eller jersey man kantar med. Jättesvårt att få det bra ju!

    Till halsöppningen på tröjor vet jag iaf att man ska ta 75% av längden om man kantar med muddväv.  Det brukar funka bra.


  • grynet80

    Jag ska sy pyjamaselefant i krossad velour.
    Tror ni jag behöver stryka något mellanlägg på baksidan för att det inte ska bli för sladdrigt?

  • 78Misan
    gewjyn skrev 2011-02-15 16:48:25 följande:
    Jag gissar att Jönköping blir ungefär som Borås. MT och MG på plats, men inte JNY och Znok. Jag har varit i Borås två ggr och tycker att det är en trevlig mässa, men inte i närheten av så stort utbud som i Stockholm.
    det återstår väl att se men Elmia brukar väl dra mer folk än mässor i borås? I Jönöping arrangeras den ju samtidigt som Leva o Bo mässan, hoppas på att det kommer mycket utställare och folk.
  • Fiffa5

    Idag har jag sytt ett par trosor till. Provade att kanta med jersey i stället för interlock och hoppas det ska hålla formen bättre.
    Borde kanske dragit lite mer i kantbandet men var rädd att det skulle vecka sig i stället. Tycker det är så svårt att veta hur mycket man ska dra i kantbandet!
     



Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd