• Äldre 7 Mar 15:10
    598591 visningar
    11405 svar
    11405
    598591

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Anka Girl
    Äldre 24 Jun 13:41

    Jaha vad kul! Tack för tipset de ska jag kolla upp :)

  • Dora
    Äldre 25 Jun 13:52

    Det var evigheter sedan jag var här inne och läste. Men nu är det kris. Jag behöver 80 cm röda moln till en beställning. Jny har enl lagersaldo bara 0.5 m. Jag har mailat och frågat om det finns mer men det är brådis så jag efterlyser här också.


    Är det någon som har minst 80 cm av jny:s röda moln till övers? Snälla inboxa mig.

  • Anka Girl
    Äldre 25 Jun 16:08

    Nu har jag gått med i grupperna på Facebook.  Tack ännu en gång för tipset

    Jag har sytt mössor till mina barn, men nu har jag fått en beställningar på mössor i olika storlekar. Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska få till olika storlekar, hur syr jag olika storlekar utan mönster? Jag har ritat av grabbarnas mössor bara och sytt efter dom. Jag har inte nåt mönster att gå efter. Hur gör ni?

  • Äldre 25 Jun 18:59
    Dora skrev 2011-06-25 13:52:53 följande:

    Det var evigheter sedan jag var här inne och läste. Men nu är det kris. Jag behöver 80 cm röda moln till en beställning. Jny har enl lagersaldo bara 0.5 m. Jag har mailat och frågat om det finns mer men det är brådis så jag efterlyser här också.


    Är det någon som har minst 80 cm av jny:s röda moln till övers? Snälla inboxa mig.


    Är du med i FB gruppen Tygsamlarna? Denna grupp är också en systergrupp till "Vi sytokiga" enligt ovan inlägg. Tycer jag ser röda moln där titt som tätt. Är det interlock eller jersey?
  • Dora
    Äldre 25 Jun 20:57
    Stormorsan skrev 2011-06-25 18:59:55 följande:
    Är du med i FB gruppen Tygsamlarna? Denna grupp är också en systergrupp till "Vi sytokiga" enligt ovan inlägg. Tycer jag ser röda moln där titt som tätt. Är det interlock eller jersey?

     


    Det spelar ingen roll om det är jersey eller interlock. Ska kolla in facebookgrupperna du tipsade om.

  • Äldre 26 Jun 15:10
    Dora skrev 2011-06-25 13:52:53 följande:

    Det var evigheter sedan jag var här inne och läste. Men nu är det kris. Jag behöver 80 cm röda moln till en beställning. Jny har enl lagersaldo bara 0.5 m. Jag har mailat och frågat om det finns mer men det är brådis så jag efterlyser här också.


    Är det någon som har minst 80 cm av jny:s röda moln till övers? Snälla inboxa mig.


    Om du inte får tag i JNY:s moln så har Ohlsons Tyger. http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop/Artikel/Mode/Mjuka_tyger/Trika;_Moln__77_77_4854.aspx
  • Äldre 26 Jun 17:42

    hej på er :) länge sedan jag va här inne.

    Vart kan man köpa stretchfrotté till att sy kläder av? på nätet alltså 


    Längtar efter sommar
  • kajsa d
    Äldre 27 Jun 14:03

    Hej!
    Jag håller på med en liten kampanj - tänkte försöka få Stoff och Stil att ta in stretchfrotté. Jag syr lite kläder till min dotter och tycker det är tråkigt att behöva beställa stretchfrotté utomlands ifrån. En i personalen på Stoff och Stil i Göteborg tipsade om att de brukar vara flexibla utifrån kundernas önskemål.
    Så nu tänkte jag att flera här säkert är intresserade  .
    Maila Stoff och Stil på [email protected] och säg att ni gärna skulle köpa stretchfrotté, både enfärgad och mönstrad, från dem.
    mvh
    Karin

  • Äldre 27 Jun 14:23
  • Äldre 27 Jun 23:31
    Stormorsan skrev 2011-06-27 14:23:25 följande:
    JNY har stretchfrotte. shop.textalk.se/se/shop.php?id=5085
    tack ska genast kika där :)
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd