• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Felicia6
    virre80 skrev 2011-07-24 11:42:46 följande:

     


    Så har man lekt lite med textilfärg igen :) 
    Jättefina :) Vart får man tag i mönstret till dom mössorna? :)
    Är ny på detta med att sy då maken precis fått en symaskin o jag ska försöka värma upp mina högstadietakter ;)
    Gbp feb -08, Bukplastik nov -09, rumpplastik april -11, ADHD-diagnos som 28åring || felicia6.blogspot.com
  • virre80

    Tack Felicia,  jag ritade de mössorna själv men annars kan du ju ta en färdig mössa och använda som mall. Lycka till :)

  • Klantus

    Omöjligt att läsa igenom hela tråden men jag lägger till den i favoriter och hänger med från nu! :)

    Jag syr mycket men mest till mig själv.. Tänkte dock sy lite till sonen och mina plastdöttrar inom kort :)

  • Tallkotte12

    Favoritade den här tråden för ett tag sen, i hopp om att den skulle komma igång efter sommaren. Vore ju tråkigt om det inte finns nån levande sytråd på familjeliv, va? På vilket sätt är facebook-gruppen bättre?

  • Klantus

    Hmm..


    Håller helt med om att det är roligt att saker finns på olika sidor :)


    Annars finns ju sysidan oxå om man nu vill men jag gillar familjeliv så.. Vi får väl hålla den vid liv! :)

  • Stormorsan
    Tallkotte12 skrev 2011-08-28 17:06:22 följande:
    Favoritade den här tråden för ett tag sen, i hopp om att den skulle komma igång efter sommaren. Vore ju tråkigt om det inte finns nån levande sytråd på familjeliv, va? På vilket sätt är facebook-gruppen bättre?

    Jag tror helt enkelt det berodde på FLs regler att man inte får länka till bloggar där försäljning sker mm. FB gruppen är sluten och har inte alls samma strikta regelverk.

    Men det finns väl ingenting som hindrar att denna tråd återuppstår igen.  
  • Trolltoka

    hittade den här tråden för nån vecka sen och var glad över att kanske få nys om lite nya ansikten, och vad läser man? jo att ni även kör i sy-tokiga på fb! *asg*


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • plura

    Fnittrar åt Trolltoka
    och uniMog -gillar namnet...........

    ......fast jag vill ju inte outa mig här.......men ni vet vem jag är =D 

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd