• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Lei

    Michas finns det ju i tyskland, de är lite billigare men de har däremot en frakt på 25 euro. Sen Ohlssons, stoff och stil och Jofotex är väl lite billigare än de som designar och säljer tyg själva. Om du har någon tygaffär i staden du bor kanske de har stuvbitar du kan köpa där? Både Ohlssons och Stoff och Stil har det i varje fall

  • abnorm

    Härligt med en sytråd som har varit så pass aktiv under en längre tid. Jag hoppas att den kan komma igång igen för jag har nyligen börjat få upp ett intresse för att sy egna kläder. Både till mig själv, sonen och min man. Det är inte bara roligt utan även behövligt när man har behov som inte kan tillfredsställas av kläderna som finns i butik.

  • abnorm

    Däremot så är det tidskrävande, svårt att hinna med när man har ett barn på tre och ett halvt som ständigt pockar på uppmärksamhet och springer runt omkring i lägenheten. Jag har sytt lite i fleece, som är ett material som jag trivs att sy i och som inte känns så svårt som andra slags tyger. Fleece är ju relativt billigt också i inköp, så det känns som ett bra nybörjartyg. I alla fall för mig.

  • Catox9

    Hoppar in och hoppas på att jag ska lära mig något :)
    Har sytt tidigare men inget avancerat, nu när dottern börjar närma sig 18mån och nästa är på G så ska jag försöka mig på att skapa lite :D

    Tänkte kanske börja med dreggellappar i trikå..
    Vill oxå ha (göra) ett typ "Stroller-sheet-set" som Geggamoja säljer, någon som har bra tips på vilken trikå jag ska köpa för att inte bli besviken?!  
    Vilken prisklass på trikå är mest värd pengarna, jag är totalt Newbie på tyger! 

  • Riskiflickan
    Jessika82 skrev 2011-11-11 10:03:06 följande:
    Tänkte höra om någon vet hur man trär en brother lock 760 ?
    leta upp instruktionsboken på nätet om du inte har den?
  • Enniie

    Nu hoppar jag också in här! Har efter flera års fundulerande bestämt mig för att börja sy kläder. Imorgon ska jag åka och köpa mig min första symaskin!

  • Enniie

    En enkel nybörjarmaskin blidde det, o de e knappt att jag förstår mig på den. Men nu fattas bara en massa typ. Har en tygoutlet ca 100m bort från mig, funderar på att gå dit o kika.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd