• Äldre 8 Mar 10:14
    128180 visningar
    1914 svar
    1914
    128180

    Tvillingar sommaren 2010 del 2

    Vi som väntar tvillingar sommaren 2010, vi fortsätter här

    Här är gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m49158114.html

    Bf tråden
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m50018115.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 10:09
    Plupplistan
    www.familjeliv.se/Forum-11-352/m52468270.html

  • Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2
  • Äldre 8 Mar 10:15
    #1

    Vi hann visst inte med att göra en ny tråd innan den gamla stängdes, men jag tror nog alla hittar hit ändå

    Nu ska jag strax iväg på 3d-ul, håll tummarna att allt ser bra ut och att vi får många fina bilder

  • Makima­46
    Äldre 8 Mar 10:54
    #2

    Jodå, jag hittade hit trots Altzeimers light{#lang_emotions_tongue_out}

    Alltid spännande med UL. Hoppas du får fina bilder{#lang_emotions_gravid}

    Ska själv på RUL + kolla livmodertappen och även till BM. Så det ska bli roligt att se dem igen{#lang_emotions_heart} 


    gravid i v. 25 med tvillingar
  • Äldre 8 Mar 14:42
    #3

    Måste bara fråga hur man mäter tappen? Har aldrig hört nått snack om det hos läkaren - tänkte då mest på den förra graviditeten, det var aldrig nått snack om att mäta tappen...

    Ska på RUL nästa vecka, mäter dom tappen då? eller är det vanlig gyn undersökning? varför gör dom det? Varför vill man ha en "lång" tapp? Ja som ni förstå så är detta grekiska för mig.

  • ufofia
    Äldre 8 Mar 16:15
    #4

    Hallå alla! Var hos bm idag och fick första sf måttet. Ligger på 29cm. Är i v.25 (v.24+0) vad har ni andra för sf-mått? Tror jag har rätt stor mage =)

    svar till hannapanna84: Vi väntar 2 äggs tvillingar. En pojke och en flicka =) Vad ska ni ha?

  • Makima­46
    Äldre 8 Mar 17:16
    #5
    Buddha74 skrev 2010-03-08 14:42:29 följande:
    Måste bara fråga hur man mäter tappen? Har aldrig hört nått snack om det hos läkaren - tänkte då mest på den förra graviditeten, det var aldrig nått snack om att mäta tappen...Ska på RUL nästa vecka, mäter dom tappen då? eller är det vanlig gyn undersökning? varför gör dom det? Varför vill man ha en "lång" tapp? Ja som ni förstå så är detta grekiska för mig.
    Jag menade livmoderhalsen inte livmodertappen( skrev fel). Och det görs på flerbördsgraviditeter.

    Flerbördsgraviditeter innebär större belastning på kroppen och livmoderhalsen kan bli kortare av den anledningen. För kort livmoderhals eller utplånad innebär sängläge och bricanyl. Annars drar förlossningen igång.
    Kontrollen görs via VUL. Har själv gjort det 2 ggr nu.
       
    gravid i v. 25 med tvillingar
  • Makima­46
    Äldre 8 Mar 17:18
    #6
    ufofia skrev 2010-03-08 16:15:53 följande:
    Hallå alla! Var hos bm idag och fick första sf måttet. Ligger på 29cm. Är i v.25 (v.24+0) vad har ni andra för sf-mått? Tror jag har rätt stor mage =)svar till hannapanna84: Vi väntar 2 äggs tvillingar. En pojke och en flicka =) Vad ska ni ha?
    Hade ett fs mått på 34 idag ( v.24+5)
    gravid i v. 25 med tvillingar
  • Ecorel­le
    Äldre 8 Mar 18:13
    #7
    Makima46 skrev 2010-03-08 17:18:05 följande:
    Hade ett fs mått på 34 idag ( v.24+5)
    Det hade jag nog med första barnet i v. 40, . Jag ska till BM i v. 24 och får nog ta första magmåttet då, spännande!
  • Äldre 8 Mar 19:31
    #8

    3D-ul idag var helt fantastiskt

    Båda två sitter upp i magen, den till vänster med fötterna ner och den till höger med fötterna upp.

    Vi fick se när dom låg och sparkade på varandra, hade händerna i ansiktet, dom var helt enkelt supersöta
    Här ser ni båda två i samma bild

    Händerna vid munnen


    Fortfarande tjejer båda två

  • ufofia
    Äldre 9 Mar 10:18
    #9
    6 Små Älsklingar skrev 2010-03-08 19:31:04 följande:
    3D-ul idag var helt fantastiskt Båda två sitter upp i magen, den till vänster med fötterna ner och den till höger med fötterna upp.Vi fick se när dom låg och sparkade på varandra, hade händerna i ansiktet, dom var helt enkelt supersöta Här ser ni båda två i samma bild Händerna vid munnen Fortfarande tjejer båda två
    så vackert =)
  • Emilia O
    Äldre 9 Mar 10:18
    #10

    Wow!!!! 4 små älsklingar.... Vilka fantastiska foto!!!!! Helt underbara!!!! Jag har bokat in samma men först om 4v!!!:(((( igår var jag hos bm o allt va bra!!! Hon va mycket nöjd med blodtrycket!!!(bra att man kan tillfredställa henne med något som man inte kan påverka!!!) Mitt magmått är 25!! Men jag är ju bara i vecka 21.... O nu mina vänner- så knakar det!!!! Som magen växer!!!!! Hahaha!!!! NU är jag lagom fin tycker jag!!!! :))))) Killarna har riktigt kommit igång o sprattla!! Känns som jag har en massa fiskar i magen!!!!!!


    Gravid med twins i v 21 (20+3)
Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2