• snusmu­mriken­2
    Äldre 13 Mar 17:57
    164671 visningar
    2533 svar
    2533
    164671

    Vi som älskar Villervalla- del 8!

    Vi som älskar Villervalla - del 8


    Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

          {#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

    TIDIGARE TRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

    BILDTRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

    Storleksguide:

    Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

    samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • Äldre 13 Mar 18:37
    #1

    hej hopp


    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • snusmu­mriken­2
    Äldre 13 Mar 19:22
    #2

    Kul att nån hittat hit !

  • Pialen­aOskar
    Äldre 13 Mar 19:58
    #3

    härligt med ny tråd så den inte försvinner med alla villervalla-experter  :)

  • Pialen­aOskar
    Äldre 13 Mar 22:47
    #4

    Hej allihop!
    Är det ngn som har bild på nån filt från villervalla ? Är lite sugen på en ny till våren man kan ha över i vagnen om de blåser el så. Men jag har aldrig sett ngn IRL tror jag. Vore kul o se en innan man bestämmer sig.
    Den med svart dotstar på ena sidan o turkos dotstar på andra verkade ju fin.

  • snusmu­mriken­2
    Äldre 14 Mar 08:08
    #5

    Vet att detta varit uppe förut men jag har inte hängt med i diskussionerna då

    Vad ska man ta för storlek på shorts?!
    Har ju förstått att de ska vara rätt små, men hur små?
    Sonen har 86 i vårens nya långa byxor med dragsko o de är lite för långa. Ska man köre med 86 på shortsen eller 92? det är ju ett tag kvar innan han ska ha dem...

  • snusmu­mriken­2
    Äldre 14 Mar 08:15
    #6
    snusmumriken2 skrev 2010-03-14 08:08:10 följande:
    Vet att detta varit uppe förut men jag har inte hängt med i diskussionerna då Vad ska man ta för storlek på shorts?!Har ju förstått att de ska vara rätt små, men hur små?Sonen har 86 i vårens nya långa byxor med dragsko o de är lite för långa. Ska man köre med 86 på shortsen eller 92? det är ju ett tag kvar innan han ska ha dem...
    Ja, just ja!
    Undrar vad stora sonen bör ha för storlek också
    Han har 104 på de nya dragskobyxorna o de är perfekta, aningens långa men det funkar ju kanon tack vara dragskon..
    Kanske han ska ha 110 på shorts då? Eller större?
    Hur är de i modellen? Tighta eller lite lösare?
  • Äldre 14 Mar 20:49
    #7
    snusmumriken2 skrev 2010-03-14 08:08:10 följande:
    Vet att detta varit uppe förut men jag har inte hängt med i diskussionerna då Vad ska man ta för storlek på shorts?! Har ju förstått att de ska vara rätt små, men hur små? Sonen har 86 i vårens nya långa byxor med dragsko o de är lite för långa. Ska man köre med 86 på shortsen eller 92? det är ju ett tag kvar innan han ska ha dem...
    Jag köpte 98 till dottern som när jag köpte dom hade strl 86 på annat och är glad att jag inte köpte mindre! Med blöjja blir det ju tightare oxå... Finns bild i BT: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117-1.html

    Sonen finns det oxå bild på i gröna shorts, i strl 116. Han ligger i 110/116 storleksmässigt. Han är ju en riktig smalis så de är lite stora i midjan, men det går att dra åt. Sen beror det ju på om man vill att de ska vara lite längre eller kortare oxå. har ett par svarta i strl 110 från förra sommeren och de är lite på gränsen tycker jag, men funkar de med. Jag skulle ha kört på 110 på shorts om jag var du.

    Shortsen i BT var otvättade när jag fotade, så jag räknar med att de kommer krympa lite oxå...
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • snusmu­mriken­2
    Äldre 14 Mar 20:58
    #8
    scooby skrev 2010-03-14 20:49:08 följande:
    Jag köpte 98 till dottern som när jag köpte dom hade strl 86 på annat och är glad att jag inte köpte mindre! Med blöjja blir det ju tightare oxå... Finns bild i BT: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117-1.htmlSonen finns det oxå bild på i gröna shorts, i strl 116. Han ligger i 110/116 storleksmässigt. Han är ju en riktig smalis så de är lite stora i midjan, men det går att dra åt. Sen beror det ju på om man vill att de ska vara lite längre eller kortare oxå. har ett par svarta i strl 110 från förra sommeren och de är lite på gränsen tycker jag, men funkar de med. Jag skulle ha kört på 110 på shorts om jag var du.Shortsen i BT var otvättade när jag fotade, så jag räknar med att de kommer krympa lite oxå...
    Åh, tack snälla du
  • Äldre 15 Mar 11:35
    #9

    Någon som kan berätta för mig hur deras bodys är i storlek?

  • Äldre 15 Mar 15:31
    #10
    Nån annan skrev 2010-03-15 11:35:13 följande:
    Någon som kan berätta för mig hur deras bodys är i storlek?
    Jag tycker nog dom är lite små i storleken. Ta en storlek större än vad du brukar... Om ärmarna blir för långa finns det ju en liten smal mudd längst ner som gör att ärmen inte åker ner över handen.
    ¤ Othilia 080524 ¤
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!