• nevadi­ta
    Äldre 19 Mar 16:09
    55688 visningar
    1312 svar
    1312
    55688

    Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

    {#lang_emotions_sunny}
          vår fina tråd fortsätter!!
                                                   {#lang_emotions_sunny}
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
  • nevadi­ta
    Äldre 19 Mar 16:13
    #1

    hoppas ni hittar hit tjejer
    svårt att veta i vilken kategori man ska lägga tråden...

    vill önska er en trevlig helg, kommer inte att ha tid att sitta här (tror jag!)

    Vi ska på kalas imorgon på annan ort, usch vill inte...
    lite orolig för alla smittor....
    men men, man kan ju inte isolera sig heller.

    KRAMAR!!!


    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Äldre 20 Mar 17:05
    #2

    Hej tjejer!

    Jag har hittat hit iaf. Allt bra med både mig och bebisar men jag är inne i en lite trött period. Varit i U-a några dagar och att ha helansvar blir rätt jobbigt i längden. Igår svor jag ett antal gånger efter att ha släpat bebisar, bilstolar, halva vagnen (den ryms inte i hissen hos mina föräldrar), skötväska o packning till bilen. När hälften var inlastat lyckades det dessutom komma en taxi som träffade en vattenpöl så både jag o vagnen blev duschade. Som tur var satt bebisarna redan i bilen och som tur var för taxi uppsala hade jag inget batteri i mobilen annars hade jag ringt och krävt gratis taxi minst ett år!!!

    Var ute och sprang i morse och trist nog så håller inte mitt knä Blir så less, provar en gång får ont i typ 2 veckor, vilar och sen provar jag igen och sådär håller jag på. Så surt!

    Men nu ska jag laga middag till sambon som är ute på bebispromenad. Tror att detta är första gången som jag är hemma i lgh utan bebisar sen dom föddes. Sen ska jag gå på Kvarteret Skatan med ett par kompsiar. Ska bli så kul att komma ut även om jag inte har en aningn om vad det handlar om. Bara knät håller att gå på till tunnelbanan.

    KRamar till er alla!

  • Önskan­S
    Äldre 20 Mar 20:32
    #3

    4 mån + 1,5 v

    Hittat hit =)

    Vad gäller att bebisar oftast orkar vara vaken ca 2 h stämmer det väldigt bra här också! Megamuppen, stod det hur länge det är så och när de kan börja vara vaken lite längre? Eftermiddagarna kan T ibland orka lite längre men inte så mycket...

    Nevadita: Oj vad din "lilla" tjej växer, där ligger vi i lä  Som jag förstod det på min BVC-tant så tyckte hon att man ändå skall börja med smakportioner vid 4 mån även om man skall helamma till 6 mån, vi har dock inte börjat än och jag tycker det känns vääääldigt länge att kämpa med de där teskedarna i två mån, känns som att jag kommer tröttna... Låter som att det är våra BVC-tanter här som är väldigt "på" när det gäller att komma igång med smakisar. Funderar på att vänta till 5 mån och köra igång sen.

    Megamuppen: Hoppas du har det bra här uppe i "våra skogar" Vi skulle ju ha bokat en träff när du är här i krokarna, men antar att det är rätt fullt upp för dig ändå när du är här på besök...

    Någon som provat hoppgunga till bebisarna? T fick prova hos mormor och morfar igår och blev sååå ivrig, aldrig sett henne så förut! Blir nog till att iväg och köpa en krok till vårt tak så att vi kan låna hem den... Hon kunde inte riktigt hoppa men försökte så gott hon kunde och tyckte det var riktigt kul =)

  • Äldre 20 Mar 20:52
    #4

    ÖnskanS: Det är bra här uppe i skogarna (även om söderhamn kanske inte är skogen, men imorgon ska vi till vallsta där mormor och morfar bor, och det mina damer och herrar, det är skogen). Funderar över att åka ohc hälsa på syrran i gävle när det blir lite mer vår och då kanske vi kan träffas där om du har möjlighet att ta dig in till stan? Har inte provat hoppgunga. Minns inte när de orkar vara vaken längre pass.. Kajsa orkar lite längre på kvällarna. Ikväll var hon vaken från kl 16 till 20.40. Men då var hon så trött att hon somnade efter 5 min vid bröstet ch sen när vi bytte bröst hade hon så svårt att komma till ro istället. Övertrött dotter som tokskrattade en halvtimme vid kaffebordet inför familjens stora glädje

    kram alla

  • Äldre 21 Mar 16:38
    #5

    Turbo: jobbigt med knäont. Jag har samma problem. Så det brukar bli att jag småjoggar och går om vartannat.

    ÖnskanS: vi har en hoppgunga som väntar på att börja användas. Det står att man måste vara 4-5 månader gammal för att använda den. Så vi har en vecka kvar innan vi ska testa. Ska bli roligt. Hon studsar redan när hon står upp på mina ben.

    nevadita: Tur att du håller ordning på tråden!

    Kram till alla

  • Äldre 21 Mar 18:02
    #6

    Imponerade på mig själv med att minnas att det startat en ny tråd... japp, där ligger min nivå nu. Glömde ett möte på jobbet i fredags trots att vi pratade om det 20 minuter innan på lunchen... Så hemskt trötta båda två just nu, svampen på S bröst verkar vara tillbaks, bebis som ammar massor på nätterna, som vaknar fem, bebis som så lätt blir frustrerad och missnöjd och fru som får så vansinnigt dåligt samvete av att hon blir irriterad och inte vill vara ensam med Agnes igen på måndag (hon borde bara vara tacksam och lycklig tycker hon som hon trodde att hon skulle). Tjafsar om onödiga saker.  Fick svar från den tidskrift jag skickat in senaste manuskriptet till om att den är "considered for publication if major revisions are done according to reviewers comments..." orkade inte ens förstå deras kommentarer.

    Men även om jag nu känner mig nära att bryta ihop och bara gråta, så har helgen varit en bra helg. Idag har vi varit och babysimmat och det var lika mysigt som vanligt. Jätteroligt, tycker Agnes, och hon blev inte ens rädd av dyken som hon gjorde för första gången idag. Fina bebis.

  • Önskan­S
    Äldre 21 Mar 21:05
    #7

    Megamuppen: Ska stå bredvid vägen och vinka när ni åker förbi imorgon Hör gärna av dig om/när du ska till din syster så kan vi se om jag har möjlighet att komma på en träff. Har min syster i Gävle också så kan ju passa på att hälsa på henne på samma gång =)

    Monamona: Spännande att höra vad hon tycker om den sen =) T har fått provat "hänga" i gåstolen nu och det är också populärt, når inte riktigt ner än men verkar bara som att hon är nöjd av att kunna vara i upprätt ställning "på egen hand".

    Ammiz: Låter som att ni är inne i en jobbig period nu, hoppas att det snart går över... Kul att höra att Agnes gillar babysim! Vi ska på intro på lördag och börjar sen tis veckan efter, ska bli spännande. Vet inte om jag känner mig så positiv inför själva dyken men kan ju vara mysigt ändå...

    Nu ska vi snart gå och lägga oss här hemma... Bäst att se till att få några timmars sömn innan första amningspasset, våra riktiga långpass känns som bortblåsta =(

  • Önskan­S
    Äldre 22 Mar 20:40
    #8

    Fullt upp med bebisarna tjejer

  • nevadi­ta
    Äldre 22 Mar 21:13
    #9
    ÖnskanS skrev 2010-03-22 20:40:54 följande:
    Fullt upp med bebisarna tjejer
    JA
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Äldre 22 Mar 21:20
    #10

    ÖnskanS: Ja, det vore trevligt att kunna ses! Och tack för vinkningen, den behövde vi med den trafik som var igår. Kö och 40 km/h från Uppsala till Stockholm pga vädret..

    Ammiz: Usch, vad ni verkar ha det jobbigt nu Och mitt i allt det jobbiga och all trötthet finns en härlig och alldeles underbar liten Agnes Om bara tiden kunde gå lite fortare när det är jobbigt... så man kan titta tillbaka på det jobbiga och känna att det är över för den här gången och vi klarade det ändå..

    Ego: Dopsamtalen kändes helt ok. Hur ett dop går till verkar vara ganska styrt, i alla fall där i byn. Vi fick välja tre psalmer och sen har vi en av faddrarna som ska läsa en dikt. J ska läsa en förbön eller vad det nu var och jag ska säga hennes namn.. Hälsade på hos mormor och morfar samtidigt, de bor i samma by. Mormor visade en gammal (ca 100 år) sked som hon undrade om Kajsa kanske ville ha som doppresent. Mormors farmor fick sex likadana silverskedar från sina sex syskon och hennes initialer finns ingraverade, och när hon dog så fick varje syskon tillbaka en varsin sked. Så min mormor har fått ärva en sked och det är den hon vill ge i present och gravera in Kajsas initialer i. Hon frågade lite fint om jag hellre ville ha en ny sked till min dotter än den här gamla.. Knas, jag blev ju rörd till tårar över att min dotter ska få en så fin och gammal sked från mina förfäder.. Söta mormor.

    Kram

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009