• Blommy­Ness12
    Äldre 8 Apr 19:30
    7718 visningar
    46 svar
    46
    7718

    Är dagispersonalen bättre på att ta hand om ditt barn än vad du själv är?

    Tycker du att dagispersonalen är bättre på att ta hand om ditt barn än vad du själv är, eftersom de har en högskoleutbildning?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 19:51
    Detta handlar om ifall ni tycker att dagispersonalen är bättre på att tillgodose era barns behov av omsorg, dvs mat, sömn, rena kläder, bytt blöja än vad ni själva är.

    Det handlar inte den pedagogiska biten.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är dagispersonalen bättre på att ta hand om ditt barn än vad du själv är?
  • Blommy­Ness12
    Äldre 8 Apr 19:32
    #1

    Det finns nämligen utbildade förskollärare här som påstår att de tar bättre hand om mina barn än vad jag själv gör eftersom de gått 3,5 år på högskolan.

  • Eisa
    Äldre 8 Apr 19:33
    #2

    Ja det är dom verkligen. Jag vet ingenting om barn. Okej jag är såklart den viktigaste personen för sonen och jävligt snäll osv men annars så...

  • Alcari­nque
    Äldre 8 Apr 19:34
    #3

    Nej. Jag är också högskoleutbildad lärare Men skämt å sido. Nej, de är inte bättre än mig på att vara förälder åt mitt barn. Men det är inte heller deras roll. Förskolans roll är att komplettra hemmet och det gör de på ett aldeles förträffligt sätt när det gäller min dotters utveckling


    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Blommy­Ness12
    Äldre 8 Apr 19:35
    #4
    Eisa skrev 2010-04-08 19:33:30 följande:
    Ja det är dom verkligen. Jag vet ingenting om barn. Okej jag är såklart den viktigaste personen för sonen och jävligt snäll osv men annars så...
    Det låter fan hemskt måste jag säga. Barn behöver
    Kärlek
    Mat
    Rena kläder
    blöjan bytt
    sova
    leka

    det blir man inte bättre på att tillgodose för att man gått högskola enligt mig iaf.
  • Äldre 8 Apr 19:38
    #5

    Nej, så ser jag det inte. Det är ju olika roller man har. Jag misstror absolut inte förskolan i förmåga att ta han om mitt barn, men jag är ju hans förälder och fyller en annan (mycket viktigare) funktion i hans liv.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • Eisa
    Äldre 8 Apr 19:42
    #6
    BlommyNess12 skrev 2010-04-08 19:35:01 följande:
    Det låter fan hemskt måste jag säga. Barn behöverKärlekMatRena kläderblöjan byttsovalekadet blir man inte bättre på att tillgodose för att man gått högskola enligt mig iaf.
    Men jag menar saker som att lära dem äta t.ex. Förskolpersonalen vet hur de ska lära barnen saker.
  • Alcari­nque
    Äldre 8 Apr 19:42
    #7
    BlommyNess12 skrev 2010-04-08 19:35:01 följande:
    Det låter fan hemskt måste jag säga. Barn behöverKärlekMatRena kläderblöjan byttsovalekadet blir man inte bättre på att tillgodose för att man gått högskola enligt mig iaf.
    Hmm... Joo... Men det är ju inte riktigt det som förskolepedagogik handlar om heller... Men som sagt. Att vara förälder och pedagog är två olika saker.
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Eisa
    Äldre 8 Apr 19:43
    #8

    De är bättre på det pedagogiska om man säger så.

  • Blommy­Ness12
    Äldre 8 Apr 19:45
    #9
    Alcarinque skrev 2010-04-08 19:42:28 följande:
    Hmm... Joo... Men det är ju inte riktigt det som förskolepedagogik handlar om heller... Men som sagt. Att vara förälder och pedagog är två olika saker.
    Nu är det inte riktigt det diskussionen handlar om, det handlar om att TA HAND om, eftersom en förskollärare här på FL påstod att hon skulle ta bättre hand om mitt barn än vad jag själv gör eftersom hon gått 3,5 år på högskola.

    Pedagogiken är inte på tapeten här, men visst är de bättre på pedagogik. Men inte är de bättre på att TA HAND om barnen än vad föräldrarna är.
  • astala­casta
    Äldre 8 Apr 19:47
    #10
    BlommyNess12 skrev 2010-04-08 19:35:01 följande:
    Det låter fan hemskt måste jag säga. Barn behöverKärlekMatRena kläderblöjan byttsovalekadet blir man inte bättre på att tillgodose för att man gått högskola enligt mig iaf.
    Fast pedagogernas roll är väl absolut inte att tillgodose barns basbehov?!

    Blöjbytandet, matandet, omsorgen etc är ju sådant som barn behöver, och därför måste förskolepersonalen såklart göra det också under den tiden som mina barn är på dagis.

    Men anledningen att förskolan finns är ju för att mina barn ska ha en spännande och utvecklande verksamhet att delta i medan jag jobbar.

    Jag är inte utbytbar mot förskolepersonalen, och de är inte utbytbara med mig. Vi fyller helt olika men viktiga roller i mina barns liv och utveckling.
Svar på tråden Är dagispersonalen bättre på att ta hand om ditt barn än vad du själv är?