• Äldre 12 Apr 18:49
    35122 visningar
    525 svar
    525
    35122

    Göra abort pga "vinterbarn"?

    Jag har en bekant som planerar barn nr 2, hon och hennes man har försökt bli gravida i drygt ett år nu och fått 1 missfall.
    Nu blev hon gravid igen , vilket tydligen inte alls passade in tidsmässigt och hon kommer därför göra abort, eftersom de vill ha ett "sommarbarn" ( det är tydligen mysigare att vara hemma med en nyfödd på sommaren, och dessutom passar det bättre för dem att mannen kan vara föräldrarledig när barnet är dryga året och det är semestertider, han vill inte vara hemma på vintern).
    Naturligtvis har hon rätt att göra som hon vill, men vad känner ni spontant? Skulle ni göra abort _endast_ för att barnet beräknas komma fel månad?
    Hon säger att hon tänker bli gravid i slutet på sommaren istället.
    Även om jag försökte säga att man inte kan säkert säga att man kommer bli gravid vid en viss tid bara för att man önskar det...
    Så vad säger ni, spontant helt förståligt eller mycket konstigt?


    Jo just det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?
  • artax
    Äldre 12 Apr 18:51
    #1

    Trodde först tråden var i sandlådan.. helt sanslöst!!

  • Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Äldre 12 Apr 18:51
    #2

    Tycker det låter helt galet att man bara gör en abort för att barnet inte föds på en viss årstid. Sen har hon ju fått missfall, så det är mer galnare att hon planerar att göra abort bara för fel årstid.{#lang_emotions_yell}

  • Shadil­ly
    Äldre 12 Apr 18:51
    #3

    Vad är det som gör att du är så säker på att du vet hur din bekants situation ser ut? Det kan ju vara så att hon inte känner för att delge dig detaljerna utan har kommit med den här förklaringen istället.


    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Äldre 12 Apr 18:52
    #4

    Det är väl en sak att försöka bli gravid för att barnet skall födas en viss tid på året men har man sex även fast man inte vill bli gravid den månaden så är det ju lite knäppt..

  • Äldre 12 Apr 18:52
    #5
    Shadilly skrev 2010-04-12 18:51:47 följande:
    Vad är det som gör att du är så säker på att du vet hur din bekants situation ser ut? Det kan ju vara så att hon inte känner för att delge dig detaljerna utan har kommit med den här förklaringen istället.
    Det vill jag faktiskt inte gå ut med här, men jo, det är på det här sättet.
    Jo just det!
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Äldre 12 Apr 18:52
    #6
    Shadilly skrev 2010-04-12 18:51:47 följande:
    Vad är det som gör att du är så säker på att du vet hur din bekants situation ser ut? Det kan ju vara så att hon inte känner för att delge dig detaljerna utan har kommit med den här förklaringen istället.
    Jävla knäpp förklaring i så fall.
  • Äldre 12 Apr 18:53
    #7

    Nu är det ju faktiskt lagligt att göra abort oavsett orsak så det är egentligen upp till varje familj/mamma. Jag skulle personligen inte göra det... 


    Brist på information skapar spekulation
  • Kan inte bli bättre än såhär
    Äldre 12 Apr 18:53
    #8

    vill bara tillägga att jag tyckte att du hade bra röstningsalternativ ts.

  • Shadil­ly
    Äldre 12 Apr 18:54
    #9
    Kajsan skrev 2010-04-12 18:52:35 följande:
    Det vill jag faktiskt inte gå ut med här, men jo, det är på det här sättet.
    Öh. okej, du drar dig inte för att vika ut din bekants abort och påstådda anledning till den men har betänkligheter när det gäller hur du vet att infon är sann?

    Jag tvivlar.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • April Mamma
    Äldre 12 Apr 18:54
    #10

    Men shit....dagens I landsproblem....Förstår inte hur man kan tänka så. Man får väl planera sin semester osv efter barnet och inte tvärtom.
    Man ska väl inte tänka så men mina tankar går ju till dem som kämpar och kämpar för att få sitt efterlängtade barn.....och så gör vissa abort för att det inte passar i årstiden.

    Ja, än så är väl inte den siste Idioten född

Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?