• Anonym (Kaffedraken)

    14 åring som har sex

    Jag har en 14 årig tjej som har sex med sin pojkvän.
     
    Har pratat med henne om detta för länge sen om vad vi tycker som föräldrar och att det faktiskt är olagligt.
    Hon var då helt inne på vår linje och förstod hur vi tänkte. Sa även till henne att när det är dags så får hon gärna prata med mig . Vi kan prata om allt hon och jag och jag brukar inte brusa upp och bli arg om det är något negativt.

    Nu har vi iallafall fått reda på detta och blev väldigt besviken att hon inte brydde sig om vad vi tycker.

    Har funderingar om att polisanmäla honom.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden 14 åring som har sex
  • Anonym (Kaffedraken)

    SÅ bara för att ni är besvikna på er dotter så ska ni förstöra denna pojkes liv??? Fy fan..

    Ta med dem till ungdomsmottagningen för samtal istället, för ni verkar inte kunna hantera detta.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Som fd ÄKTA våldtäktsoffer blir jag väldigt förbannad över det här, hur ni ens kan tänka er att LJUGA ihop något så hemskt, som en våldtäkt?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror absolut inte att en polisanmälan är lösningen.
    Bättre om du i sånt fall sätter dig ner och prata med henne om att skydda sig så att man inte blir gravid. Polisanmäler du killen kan det finnas risk att dottern vänder sig emot er. Och om de faktiskt nu båda är med på det så är det inte olagligt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Allvarligt? Funderar ni verkligen på att polisanmäla pojken?

    Ja det är ju verkligen som att tigga om att bli osams med sina barn

    Prata med barnen istället och se till att dom använder skydd,dom lär inte sluta bara så du vet

  • Anonym (Kaffedraken)

     tycker du är elak mot dottern om du polis anmäler det för då  kan hon aldrig kunna lita på dig igen...
      hennes första kärlek jue låt hon ha honom ålåt hon bli kvinna

  • Anonym (Kaffedraken)
    ungdomar har sex oavsett vilka förbud man sätter upp eller liknande. bättre att dom har det och man vet om det än att dom smyger med det och det blir fel, hellre informera massor än att undanhålla information om livmoderhalscancer könssjukdomar barn osv.

    är båda under 15 eller inom samma åldergrupp bara att pojken/flickan fyller för är det inte olagligt. 15 års gränsen finns där för att skydda de yngre mot äldre.

    Ja det är väl så man vet ju själv. Det kan man ju också göra, att informera om könssjukdomar osv.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker ni verkar ta det hela lite väl personligt som föräldrar. Fattar att det känns som att ni misslyckats i era försök att få dottern att vänta men nu är det ju som det är och dessutom inte med en kille som är "för gammal" för henne.


    Ni ska absolut INTE polisanmäla killen, däremot kanske det vore på sin plats att ta ett snack med honom och HANS föräldrar för att se hur de tänker kring det som händer?
    Ni kan ju allihopa sätta er ner och prata igenom det. 
    Visst, tonåringarna kommer tycka det är hur pinsamt som helst säkert, men det är ju bättre än att blanda in myndigheter i en kärleksrelation.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag läste i en annan tråd att om man har sex med en underårig så är räknas det som våldtäkt även om hon är med på det. Så det är inget man ljuger ihop.

  • Anonym (Kaffedraken)

    En kassanova här i trakten som var 16 vid tillfället satte på en 14åring som fick en hepatit på köpet polisanmäldes. Det känns mer rätt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Orolig mor) skrev 2010-04-29 10:15:52 följande:
    Jag läste i en annan tråd att om man har sex med en underårig så är räknas det som våldtäkt även om hon är med på det. Så det är inget man ljuger ihop.
    Ja om du är vuxen och har sex med en underårig!
    Här handlar det om två tonåringar som har sex, frivilligt, ge dig nu!
Svar på tråden 14 åring som har sex