• Anonym (Orolig mor)

    14 åring som har sex

    Jag har en 14 årig tjej som har sex med sin pojkvän.
     
    Har pratat med henne om detta för länge sen om vad vi tycker som föräldrar och att det faktiskt är olagligt.
    Hon var då helt inne på vår linje och förstod hur vi tänkte. Sa även till henne att när det är dags så får hon gärna prata med mig . Vi kan prata om allt hon och jag och jag brukar inte brusa upp och bli arg om det är något negativt.

    Nu har vi iallafall fått reda på detta och blev väldigt besviken att hon inte brydde sig om vad vi tycker.

    Har funderingar om att polisanmäla honom.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden 14 åring som har sex
  • Anonym (Jösses)

    Du kan ju för guds skull inte anmäla hennes jämnåriga pojkvän! Vill ni ha er dotter emot er så visst... Prata med hans föräldrar istället om ni måste lägga er i, och se till att hon har skydd

  • Anonym (vill hjälpa)

    Hur mycket du än ogillar det, och förbjuder henne så kommer hon göra precis vad hon själv vill. trots allt är det hennes kropp och hennes val. Så länge hon inte blir tvingad till det och behöver hjälp därifrån så tycker jag att det är hennes ensak. 


    Vänd på det och tänk vad du hade gjort.
    Som många andra skrivit, hjälp henne med preventivmedel och försök få detta till något som gör att ni kommer närmre varann som mor och dotter ( få hennes förtroende att prata om det istället för att gömma det, det kan komma den dag hon verkligen behöver en mamma att prata om sånt här med), istället för att glida isär och kanske tillochmed bli stora ovänner. 
    Hoppas allt löser sig till det bästa!
  • funfactory

    Ju mer du försöker sära eller förstöra för dem ju hårdare kommer de att hålla ihop.


    Min mor försökte få min bror att göra slut med sin flickvän och sa till honom att hon endast får komma och hälsa på honom på helgerna så han kan fokusera på skolan på vardagarna i stället. Men då blev han så förbannad så han rymde hemifrån (till pappa) och bor nu där och har inte pratat med mamma på 6 månader.
    Skyddar de sig och de är kära så låt de vara kära. Det hade ju varit värre om killen var över 18-20år. Men nu är killen bara 15 och de gör inget olagligt. 
  • Kastrull
    rednose skrev 2010-04-29 20:08:36 följande:
    snäsig text

    TS har en dotter, alldeles riktigt uppfattat. En massa inlägg i tråden handlar om döttrar och deras sexualitet, vilken tydligen är en otäck källa till skrämselhicka hos en massa uppskruvade föräldrar. Därav min vinkling om just döttrar.
    Det stämmer att sexuella övergrepp på tjejer är ett världsomspännande problem, detta innebär dock inte att alla unga tjejer som har sex är sexuellt unyttjade.

    Ditt fokus på sexuellt utnyttjade flickor i en tråd som handlar om en ung tjej som haft frivilligt sex med en jämnårig kille får mig att befara att ditt tips om ökad läsförståelse handlar om en renodlad projektion. Likaså att du missar den smått ironiska parentesen i meningen du går upp i versalfalsett kring.
  • rednose
    Hannah76 skrev 2010-04-29 21:20:29 följande:
    Det handlar väl om HUR man löser problemet?
    exakt, vad är din poäng? 
  • trolltotten

    Hon är 14, han 15.. Förstår inte riktigt problemet.. Det är ju ingen våldtäkt om båda är med på det, och varför ska bara pojkvännen råka illa ut och få anmälning på sig? Tycker ni kan växa upp och ge dom preventivmedel!


    Vissa människor kan, andra inte.
  • rednose
    Kastrull skrev 2010-04-29 22:03:26 följande:
    TS har en dotter, alldeles riktigt uppfattat. En massa inlägg i tråden handlar om döttrar och deras sexualitet, vilken tydligen är en otäck källa till skrämselhicka hos en massa uppskruvade föräldrar. Därav min vinkling om just döttrar. Det stämmer att sexuella övergrepp på tjejer är ett världsomspännande problem, detta innebär dock inte att alla unga tjejer som har sex är sexuellt unyttjade. Ditt fokus på sexuellt utnyttjade flickor i en tråd som handlar om en ung tjej som haft frivilligt sex med en jämnårig kille får mig att befara att ditt tips om ökad läsförståelse handlar om en renodlad projektion. Likaså att du missar den smått ironiska parentesen i meningen du går upp i versalfalsett kring.
    vad svamlar du om nu då?
    har du ens läst mina inlägg? Det verkar inte riktigt som att du fattat min ståndpunkt alls.
    Ingen i den här tråden påstår väl att alla unga tjejer skulle vara sexuellt utnyttjade eller? Och vad menar du med MITT fokus? Mitt fokus berör TS problem, vilket denna tråden handlar om om du missat det. Vill du diskutera sexuellt utnyttjande mer generellt kanske du ska starta en tråd i ämnet? 
  • Lady Dahmer
    jag förstår inte varför det skulle vara fel att två jämngamla har sex? varför är det fel?

    Så länge de vet hur man skyddar sig menar jag. Visst fan är det väl idealiskt om de väntar tills de är vuxna, men va fan - vi är sexuella från dagen vi föds och utforskar vår sexualitet från dagen vi hittar våra genitalier.

    Gläds åt dem istället. Lär era ungar att man har sex för att man VILL. (inte för att den andre vill eller för att alla andra gör det) och utan en massa panikmoral och fördömelser. Ge era ungar en bra grundsjälvkänsla för att garantera att de inte gör nåt mot sin vilja och lär dem att de har rätt att säga nej.

    En massa förbud skapar klyftor. TS - du säger att ni kan prata om allt. Om du reagerar som du gör samt hotar med (och genomför) en anmälan så kommer du förstöra allt. Din dotter kommer lära sig att dölja och ljuga. För sex kommer hon inte sluta ha.

    Sen är det helt vansinnigt att man ens överväger att förstöra pojkens liv.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Anonym (VA???)

    Shiiiit. varför anmäla?? Jag blev av med oskulden när jag var 14 år. Min mamma fattade detta och sa "jag hoppas ni skyddar er ifall ni har sex..."
    6 månader senare skaffade jag p-piller vilket mamma tyckte det var väldigt bra.

    Killen i detta fall var 16 år. Varför skulle mamma anmäla honom för? Vi var pojkvän/flickvän, vi tyckte om varandra, vi var nyfikna på sex och hade sex utan några krav på varandra.

    Förlåt - men jag fattar inte hela anmälagrejjen, jag hoppas det är ett skämt?! Skulle min dotter komma och berätta att de haft sex men hon inte ville...egentligen - då är det liksom en annan sak. Tycker dock inte man ska anmäla någon för VÅLDTÄKT om det inte är en riktig våldtäkt. Stackars kille säger jag bara.....

  • trolltotten
    Anonym (VA???) skrev 2010-04-29 22:34:41 följande:
    Förlåt - men jag fattar inte hela anmälagrejjen, jag hoppas det är ett skämt?! Skulle min dotter komma och berätta att de haft sex men hon inte ville...egentligen - då är det liksom en annan sak. Tycker dock inte man ska anmäla någon för VÅLDTÄKT om det inte är en riktig våldtäkt. Stackars kille säger jag bara.....
    Även synd om polisen som får lägga massa jobb på en anmälan om våldtäkt som egentligen är en tjurig mamma som vill förstöra sin dotters och sin egen relation!
    Vissa människor kan, andra inte.
Svar på tråden 14 åring som har sex