• Anonym (Orolig mor)

    14 åring som har sex

    Jag har en 14 årig tjej som har sex med sin pojkvän.
     
    Har pratat med henne om detta för länge sen om vad vi tycker som föräldrar och att det faktiskt är olagligt.
    Hon var då helt inne på vår linje och förstod hur vi tänkte. Sa även till henne att när det är dags så får hon gärna prata med mig . Vi kan prata om allt hon och jag och jag brukar inte brusa upp och bli arg om det är något negativt.

    Nu har vi iallafall fått reda på detta och blev väldigt besviken att hon inte brydde sig om vad vi tycker.

    Har funderingar om att polisanmäla honom.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden 14 åring som har sex
  • rednose
    trolltotten skrev 2010-04-29 22:38:38 följande:
    Även synd om polisen som får lägga massa jobb på en anmälan om våldtäkt som egentligen är en tjurig mamma som vill förstöra sin dotters och sin egen relation!
    synd om kanske inte är riktigt rätt uttryck men iaf onödiga resurser som de kunde använt till bättre ändamål.
  • Taryn

    Ska ni anmala for att fa stopp pa sexet? Men da kan de ju motanmala din dotter som har sex med deras mindreariga son? Det komme rinte leda nanstans anda. En undersokning startas som tar valdigt lang tid, tills dess ha rhon hunnit fylla 15 och den laggs ner och din dotter kommer for evigt vara bitter mot dig.

    Det ar ganska normalt att man borjar ha sex i den aldern, det hade jag, flera av mina jamnariga kompisar ocksa, tror allas foraldrar visste omde t, kanske inte fortjusta men de sa bara, hoppas ni har bra skydd, mina forsldrar foreslog kondom och p-piller.

    Sag du inte den 14 ariga tjejen har pa FL som just sa att hon ar gravid?

    Se till att hon far p-piller, men det har hon sakert fatt av  ungdomsmottagningen redan.

  • Anonym (ungengång)

    När jag var 14år och hade sex med min 17årig pojkvän, frivilligt. Så anmälde min mamma det till polisen. Anmälan gick inte vidare och vi slutade inte att samleva i smyg, men jag avskydde min mor i många år. Idag kan jag förstå henne på ett vis, att 14år är en ung ålder att leva vuxenliv. Men det hjälper inte att anmäla och/eller att förbjuda att ha förhållande/samleva. Vi skola från skolan och träffades hemma hos varandra när föräldrarna jobbade istället. Så prata om skydd och konsekvenser och hoppas på att hon tar till sig den iformation hon  får.

  • Lady Dahmer
    Taryn skrev 2010-04-29 22:46:42 följande:
    Ska ni anmala for att fa stopp pa sexet? Men da kan de ju motanmala din dotter som har sex med deras mindreariga son? Det komme rinte leda nanstans anda. En undersokning startas som tar valdigt lang tid, tills dess ha rhon hunnit fylla 15 och den laggs ner och din dotter kommer for evigt vara bitter mot dig.Det ar ganska normalt att man borjar ha sex i den aldern, det hade jag, flera av mina jamnariga kompisar ocksa, tror allas foraldrar visste omde t, kanske inte fortjusta men de sa bara, hoppas ni har bra skydd, mina forsldrar foreslog kondom och p-piller. Sag du inte den 14 ariga tjejen har pa FL som just sa att hon ar gravid?Se till att hon far p-piller, men det har hon sakert fatt av  ungdomsmottagningen redan.
    och de kommer inte sluta ha sex. Hon kommer bara börja ljuga om det.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • trolltotten
    rednose skrev 2010-04-29 22:41:07 följande:
    synd om kanske inte är riktigt rätt uttryck men iaf onödiga resurser som de kunde använt till bättre ändamål.
    Det var lite det jag menade, men skrev som hon för jag läste det samtidigt som jag skrev. Tror det betyder läggdags!! Haha, tack för rättningen
    Vissa människor kan, andra inte.
  • rednose
    trolltotten skrev 2010-04-29 22:49:35 följande:
    Det var lite det jag menade, men skrev som hon för jag läste det samtidigt som jag skrev. Tror det betyder läggdags!! Haha, tack för rättningen
    haha, samma här. pregohormonerna börjar leva om lite i korrekturfingret verkar det.
    Gonatt! :)
  • Anonym (nej herregud.)

    anmäla är du inte klok? det kan man ju för sjutton inte göra, det är ju inte så att din dotter har blivit våldtagen? Om hon är med på det vilket hon verkar så kan du ju inte förstöra hans liv och anmäla honom? Herregud vad överdrivet, visst jag skulle inte heller tycke det var okej om min 14 åriga dotter har sex, men man kanske har glömt bort hur man själv var i den åldern?

  • Isanje

    Och det är egentligen rätt sjukt att man kan dömas för våldtäkt om båda har varit med på det. Borde dömmas för något annat egentligen. Även åtalspunkten borde inte ens vara våldtäkt.

Svar på tråden 14 åring som har sex