• Anonym (Oroli­g mor)
    Äldre 29 Apr 10:02
    59618 visningar
    168 svar
    168
    59618

    14 åring som har sex

    Jag har en 14 årig tjej som har sex med sin pojkvän.
     
    Har pratat med henne om detta för länge sen om vad vi tycker som föräldrar och att det faktiskt är olagligt.
    Hon var då helt inne på vår linje och förstod hur vi tänkte. Sa även till henne att när det är dags så får hon gärna prata med mig . Vi kan prata om allt hon och jag och jag brukar inte brusa upp och bli arg om det är något negativt.

    Nu har vi iallafall fått reda på detta och blev väldigt besviken att hon inte brydde sig om vad vi tycker.

    Har funderingar om att polisanmäla honom.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden 14 åring som har sex
  • Anonym (Hopps­an)
    Äldre 30 Apr 13:11
    #91

    Strunta i polisanmälan om båda är med på det. Polisanmälan är bara problem för alla på sikt. Är de så nära i åldern så låt de hållas!

  • Isanje
    Äldre 30 Apr 13:13
    #92
    rednose skrev 2010-04-30 12:54:10 följande:
    Är det ett påhopp? Jag undrar vad det är för förälder som anmäler killen för att deras dotter inte lyssnar på vad de säger. Jag undrar också vad det är för kvinna,medmänniska  som vill anmäla en 15 åring för våldtäkt när det är på lika villkor.
  • tretti­oplus
    Äldre 30 Apr 13:13
    #93

    Förressten:
    Hur många skulle reagera på samma sätt om det var en 14årig POJKE som hade sex med sin flickvän?

  • JosieJ­osie
    Äldre 30 Apr 13:49
    #94

    När är ett barn för ungt för att ha sex? Jag bara undrar utifrån hur vissa resonerar här. Personligen anser jag inte ens att 15-åringar ska ha sex ens men nu "får" dom ju det. Men va fasen, om en förälder inte ska bry sig när en 14-åring har aktivt sexliv, när ska dom då bry sig?

    "Sex är kul" skrev nån. Jävligt osmakligt i sammanhanget tycker jag.

  • JosieJ­osie
    Äldre 30 Apr 14:07
    #95
    Isanje skrev 2010-04-30 13:13:13 följande:
    Är det ett påhopp? Jag undrar vad det är för förälder som anmäler killen för att deras dotter inte lyssnar på vad de säger. Jag undrar också vad det är för kvinna,medmänniska  som vill anmäla en 15 åring för våldtäkt när det är på lika villkor.
    Resonerar du på samma sätt om någon köper ut åt ditt minderåriga barn. Ditt barn ville ju dricka så vem är du att döma då eller? Jag bara undrar eftersom du går så hårt åt TS. Och när är det inte ok?
  • Isanje
    Äldre 30 Apr 14:09
    #96
    JosieJosie skrev 2010-04-30 14:07:07 följande:
    Resonerar du på samma sätt om någon köper ut åt ditt minderåriga barn. Ditt barn ville ju dricka så vem är du att döma då eller? Jag bara undrar eftersom du går så hårt åt TS. Och när är det inte ok?
    Du menar alltså att sex och alkohol är samma sak nu?

    Ja jag tycker att det är urbota korkat att fundera på att anmäla sin dotters pojkvän som är nyligen fyllda 15 för våldtäkt ja.
  • Isanje
    Äldre 30 Apr 14:09
    #97
    Anonym (Orolig mor) skrev 2010-04-29 10:05:06 följande:
    Dom var/är under 15 år bägge två. Han har nyss fyllt 15.
  • JosieJ­osie
    Äldre 30 Apr 14:11
    #98
    Diorlover skrev 2010-04-30 11:17:37 följande:
    14 år och ha sex, ja det är väl vanligaste debut åldern för tjejer. killar tidigare? om jag minns rätt. det viktiga är en öppen dialog om sex och allt omkring och att hon känenr sig trygg att komma till dig om något skulle vara fel. har hon haft oskyddat sex skulle jag rekommendera en tripp till gynekologen/ ungdoms mottagningen eller va det heter. preventivmedel både för henne och killen. vet hennes pojkväns föräldrar om att de har sex?många ungdomar tror tyvärr livet är en porrfilm har jag märkt och många tjejer gör sånt de egentlgien inte vill. handlar mest om killens njutning.. sånt måste man med snacka om..jag hade ett jätte bra förhållande med min mamma när det gällde sex. vi kunde prata om alt hon prata mkt om kvinnans könsorgan med och om orgamser osv. det va inget vi fick lära oss i skolan där handla det mest om killen. vilket år så tröttsamt att höra.
    Jo, du minns fel. På en sisodär 2-3 år. http://www.metro.se/se/article/2007/07/04/12/4241-23/
  • JosieJ­osie
    Äldre 30 Apr 14:15
    #99
    Isanje skrev 2010-04-30 14:09:10 följande:
    Du menar alltså att sex och alkohol är samma sak nu?Ja jag tycker att det är urbota korkat att fundera på att anmäla sin dotters pojkvän som är nyligen fyllda 15 för våldtäkt ja.
    Så då är ditt svar med andra ord nej, du tycker inet det är samma sak om någon köper ut alkohol till ditt barn, även om båda "är med på det". Frågan är då varför? Litar du inet på ditt barns omdöme? Men då det gäller sex så gör du det? Eller?

    och fortfarande undrar jag efters om du verkar tycka detta är en så enkel fråga, när är det inte ok enligt dig? När det är en viss ålderskilnad? När de är 10 år? 12? 13? Eller är det just 14? För att dte är så nära till "laglig" ålder? Jag bara undrar hur man resonerar när man som sagt verkar anse att detta är en enkel fråga och TS är dum som inte verkar se hur lätt det är.
  • Isanje
    Äldre 30 Apr 14:21
    JosieJosie skrev 2010-04-30 14:15:34 följande:
    Så då är ditt svar med andra ord nej, du tycker inet det är samma sak om någon köper ut alkohol till ditt barn, även om båda "är med på det". Frågan är då varför? Litar du inet på ditt barns omdöme? Men då det gäller sex så gör du det? Eller? och fortfarande undrar jag efters om du verkar tycka detta är en så enkel fråga, när är det inte ok enligt dig? När det är en viss ålderskilnad? När de är 10 år? 12? 13? Eller är det just 14? För att dte är så nära till "laglig" ålder? Jag bara undrar hur man resonerar när man som sagt verkar anse att detta är en enkel fråga och TS är dum som inte verkar se hur lätt det är.
    Varför? För att man brister i omdömet när man dricker alkohol. Riskerna är oändligt mycket större att man gör något fel. Man får för det första inte dricka om man inte är 18 år. Det är olagligt att köpa ut till minderåriga. Denna killen har precis fyllt 15 och det låter som att ts dotter är lika gammal - några månader,så det är bara löjligt. Medan det skiljer 4 år för en 14 åring innan han eller hon får gå ut på krogen,6 år till han eller hon kan köpa på systemet. Sex och alkohol är INTE samma sak. Riskerna är fan så mycket större om min son eller dotter dricker än om de har skyddat sex. Svårt att räkna ut?
Svar på tråden 14 åring som har sex