• Anonym (Oroli­g mor)
    Äldre 29 Apr 10:02
    59702 visningar
    168 svar
    168
    59702

    14 åring som har sex

    Jag har en 14 årig tjej som har sex med sin pojkvän.
     
    Har pratat med henne om detta för länge sen om vad vi tycker som föräldrar och att det faktiskt är olagligt.
    Hon var då helt inne på vår linje och förstod hur vi tänkte. Sa även till henne att när det är dags så får hon gärna prata med mig . Vi kan prata om allt hon och jag och jag brukar inte brusa upp och bli arg om det är något negativt.

    Nu har vi iallafall fått reda på detta och blev väldigt besviken att hon inte brydde sig om vad vi tycker.

    Har funderingar om att polisanmäla honom.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden 14 åring som har sex
  • Anonym
    Äldre 30 Apr 14:21
    JosieJosie skrev 2010-04-30 14:07:07 följande:
    Resonerar du på samma sätt om någon köper ut åt ditt minderåriga barn. Ditt barn ville ju dricka så vem är du att döma då eller? Jag bara undrar eftersom du går så hårt åt TS. Och när är det inte ok?
    Det var väl ändå en dum fråga?
  • Anonym
    Äldre 30 Apr 14:23
    Isanje skrev 2010-04-30 14:21:05 följande:
    Varför? För att man brister i omdömet när man dricker alkohol. Riskerna är oändligt mycket större att man gör något fel. Man får för det första inte dricka om man inte är 18 år. Det är olagligt att köpa ut till minderåriga. Denna killen har precis fyllt 15 och det låter som att ts dotter är lika gammal - några månader,så det är bara löjligt. Medan det skiljer 4 år för en 14 åring innan han eller hon får gå ut på krogen,6 år till han eller hon kan köpa på systemet. Sex och alkohol är INTE samma sak. Riskerna är fan så mycket större om min son eller dotter dricker än om de har skyddat sex. Svårt att räkna ut?
  • Diorlo­ver
    Äldre 30 Apr 14:24

    JosieJosie: jag skrev bara utrav egen erfarenhet utifrån vänner och umgängeskretsar.

  • Äldre 30 Apr 14:28

    Prata med henne om konsekvenser och förse henne med p-piller!

  • Frelis­ac
    Äldre 30 Apr 14:59

    Med sex följer ansvar. Jag tycker att det är den biten du ska betona gentemot din dotter. Att t ex stå för vad man gör är en sådan sak. Därför tycker jag att du ska ta ett rejält snack med din dotter och göra klart att även pojkens föräldrar bör få veta vad som pågår och ta ställning till det. Om de reagerar sunt kan ju detta leda till att ni alla sätter er ner tillsammans och resonerar er fram till en lösning utan att komma med förbud.

    Många utgår från att tjejer, som ofta är yngre, är "offer" i sådana här sammanhang. Men eftersom tjejer också ofta är mognare än killar i denna ålder och det dessutom inte skiljer så många månader dem emellan, så kan det ju lika väl vara din dotter som är minst lika tongivande i deras sexuella relation som killen är.

  • Äldre 30 Apr 15:05
    JosieJosie skrev 2010-04-30 13:49:54 följande:
    När är ett barn för ungt för att ha sex? Jag bara undrar utifrån hur vissa resonerar här. Personligen anser jag inte ens att 15-åringar ska ha sex ens men nu "får" dom ju det. Men va fasen, om en förälder inte ska bry sig när en 14-åring har aktivt sexliv, när ska dom då bry sig?"Sex är kul" skrev nån. Jävligt osmakligt i sammanhanget tycker jag.
    trams.

    Ska vi börja bråka med ungarna på dagis när de "leker doktor" också? 
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Äldre 30 Apr 15:10
    Lady Dahmer skrev 2010-04-30 15:05:38 följande:
    trams. Ska vi börja bråka med ungarna på dagis när de "leker doktor" också? 
    Ja, det finns det ju åtskilliga fl-trådar om, så det är nog redan ett faktum!
  • Äldre 30 Apr 15:11
    en glad skrev 2010-04-30 15:10:01 följande:
    Ja, det finns det ju åtskilliga fl-trådar om, så det är nog redan ett faktum!
    iofs
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Äldre 30 Apr 15:16
    JosieJosie skrev 2010-04-30 14:07:07 följande:
    Resonerar du på samma sätt om någon köper ut åt ditt minderåriga barn. Ditt barn ville ju dricka så vem är du att döma då eller? Jag bara undrar eftersom du går så hårt åt TS. Och när är det inte ok?
    det förutsätter att en vuxen blandar sig in i min dotters ungdomsliv för att det ska bli tal om att köpa ut. Jag skulle blir skogstokig om en vuxen man blandade sig in i hennes sexliv också. DÅ kan vi snacka om polisanmälningar och ilska.

    Skulle hon dock - som alla andra normala fjortonåringar - blir bjuden på sprit av en jämnårig som snott ur morsans skåp så skulle jag inte börja vråla om polisanmälningar eller ens bråka med min dotter.

    Givetvis är det ideala att de väntar, precis som med sex, tills de är vuxna - men det gör de inte. Och hot, skam, skuld, bråk leder inte till att ett beteende slutar. Det leder till att det ljugs om. Jag vill kunna ha en öppen kommunikation med mitt barn.

    Nej, fostra ungarna med självkänsla och ansvarskänsla så ska ni se att det ordnar sig - även när de gör sånt du inte vill.

    hela den här diskussionen handlar om sexualmoral. Flickor får inte vara kåta. De som är det är horor. Flickor ska hållas rena. osv. Jävla trams!
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Äldre 30 Apr 15:54
    Lady Dahmer skrev 2010-04-30 15:16:31 följande:
    det förutsätter att en vuxen blandar sig in i min dotters ungdomsliv för att det ska bli tal om att köpa ut. Jag skulle blir skogstokig om en vuxen man blandade sig in i hennes sexliv också. DÅ kan vi snacka om polisanmälningar och ilska. Skulle hon dock - som alla andra normala fjortonåringar - blir bjuden på sprit av en jämnårig som snott ur morsans skåp så skulle jag inte börja vråla om polisanmälningar eller ens bråka med min dotter. Givetvis är det ideala att de väntar, precis som med sex, tills de är vuxna - men det gör de inte. Och hot, skam, skuld, bråk leder inte till att ett beteende slutar. Det leder till att det ljugs om. Jag vill kunna ha en öppen kommunikation med mitt barn. Nej, fostra ungarna med självkänsla och ansvarskänsla så ska ni se att det ordnar sig - även när de gör sånt du inte vill. hela den här diskussionen handlar om sexualmoral. Flickor får inte vara kåta. De som är det är horor. Flickor ska hållas rena. osv. Jävla trams!
    Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden 14 åring som har sex