• Anonym (Kaffedraken)

    14 åring som har sex

    Jag har en 14 årig tjej som har sex med sin pojkvän.
     
    Har pratat med henne om detta för länge sen om vad vi tycker som föräldrar och att det faktiskt är olagligt.
    Hon var då helt inne på vår linje och förstod hur vi tänkte. Sa även till henne att när det är dags så får hon gärna prata med mig . Vi kan prata om allt hon och jag och jag brukar inte brusa upp och bli arg om det är något negativt.

    Nu har vi iallafall fått reda på detta och blev väldigt besviken att hon inte brydde sig om vad vi tycker.

    Har funderingar om att polisanmäla honom.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden 14 åring som har sex
  • Anonym (Kaffedraken)
    JosieJosie skrev 2010-04-30 18:33:02 följande:
    Que? Vad har leka doktor att göra med sex?
    eh. det ÄR sex. På barnets nivå. "leka doktor"? Ok - låt mig vara tydlig; Leka sex. Pussas och ta på varandra. Kramas och undersöka varandras könsorgan. Sånt som små barn gör.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Anonym (Kaffedraken)
    JosieJosie skrev 2010-04-30 19:00:12 följande:
    Ja, faktiskt. Jag håller inte med. Bara för att skadan inte syns på samma sätt innebär det inte att riskerna är mindre eller större. Det finns t ex forskning som påvisar att tidig sexualdebut (före 15-års ålder) gör att många mognar fortare. Men frågan är om det alltid är possitivt. Det finns också foskning som påvisar att främst flickor INTE mår bra av tidig sexualdebut."-De kände sig sårbara och utnyttjade som tonåringar och sökte kärlek och bekräftelse genom sexualiteten, vilket de inte fick, enligt Chris Magnusson vid Sthlm: s universitet."Så ja, det är lite märkligt om du på alldeles egen hand räknat ut att det är mycket mindre risk med tidig sexualdebut än alkohol då forskare inte ens lyckast fastställa exakt vilka risker tidig sexualdebut innebär.Här refereras till flera av de rapporter som finns att tillgå. jakobyalgin.wordpress.com/2007/04/22/forskare.../Frågan ÄR nog aningens mer komlex än va du tror. Finns massor av intressant att läsa.Jag har full förståelse för att TS är orolig, speciellt om hon inte tror hennes 14-åring är mogen att hantera en sexuell relation.
    problemet här är ju inte sexdebuten i sig utan samhällets förväntningar och brist på självkänsla. Än en gång; sexualmoral som påverkar flickorna negativt.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag blir förbluffad. Låt barn vara barn. en del av att vara barn är att utforska vuxenvärlden och sina egna lustar och begär. Ditt jobb som förälder är att se till att det sker på ett säkert sätt TS. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 00:13:05 följande:
    problemet här är ju inte sexdebuten i sig utan samhällets förväntningar och brist på självkänsla. Än en gång; sexualmoral som påverkar flickorna negativt.
    Eller pojkar om flickan råkar ha en mor som anmäler för våldtäkt trots att ingen sådan har begåtts.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Förlåt, men är du helt från vetten? BÅDA är i samma ålder, BÅDA var med på sexet, men du funderar på att anmäla KILLEN? Vad är det för mansförakt du visar? Eller är det alltid flickor som är offret,, och pojkar/män det skyldiga? Kan flickor/kvinnor aldrig begå våldtäkt? Om du anmäler pojken, så hoppas jag innerligt att pojken anmäler flickan för våldtäkt. Punkt slut.

  • Anonym (Kaffedraken)
    JosieJosie skrev 2010-04-30 18:35:36 följande:
    Sex för någon som inte är mogen nog att ha det kan bevisligen vara skadligt. Precis som alkoholkonsumtion för någon som inte är mogen att hanetra det. Jag gillar att dricka ett glas vin ibland. Jag gillar också att ha sex. Det innebär inte att jag borde elle rens gjorde det när jag var 14.
    Man måste öva för att få färdigheter. Man föds inte till sexgud, utan sex måste, precis som allt annat, få vara ett ämne i livet där man provar sig fram, testar vad man tycker om och faktiskt även får misslyckas i.
    Det finns ingenting skadligt i det, så länge de inblandade har självkänsla nog att känna efter vad de själva vill.
  • Anonym (Kaffedraken)
    rednose skrev 2010-05-01 00:03:27 följande:
    Nej det är svårt att få könssjukdomar av alkohol tex...
    Ja den risken finns ju alltid. Därför är det viktigt att prata om preventivmedel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    rednose skrev 2010-05-01 00:05:09 följande:
    Det finns inget som säger att man är redo bara för att man väntar,eller ens att debuten blir bra.

    Herregud det verkar ju som TS dotter haft en lyckad debut iaf,det är då inte alla som haft det.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har aldrig hört något liknande. tycker verkligen synd om din dotter och hennes kille om du anmäler honom för våldtäkt..
    Hon lär ju ta allt avstånd ifrån dig som hon bara kan då...
    Om du har prata med henne för länge sen och du säger att ni var inne på samma riktilinje... HALLÅ HON ÄR TONÅRING.. Man ska inte gör som en mamma säger då. Hon håller på att brytter sig loss ifrån er... Hon är inte din lila flicka längre.. Hjälp henne med rådgivning om prevetivmeddel ist..

  • Anonym (Kaffedraken)
    rednose skrev 2010-04-30 12:54:10 följande:
    säger man saker som: vad är du för förälder" mm så är det visst det påhopp. Folk på FL är så jäkla kvicka att döma utan att tänka sig in i en situation.
    Då är jag gärna dömande i just den här tråden.. För jag undrar faktiskt vad man är för person när man ens tänker tanken att anmäla denna kille för våldtäkt. Då tycker jag att man tar ut sin een känsla av misslyckande på någon oskyldig.
Svar på tråden 14 åring som har sex