• Anonym
    Äldre 2 May 15:44
    14200 visningar
    4 svar
    4
    14200

    finnar innan mens, vad göra?

    varj månad, drygt en vecka innan jag får mens, ploppar det upp en massa finnar i ansiktet på mig.. jag är så less och blir äcklad av mig själv.

    vad ska jag göra?
    har provat flera olika ansiktsgrejer från apoteket och ingenting verkar fungera!

    har du varit i samma sits? vad ska jag göra?

  • Svar på tråden finnar innan mens, vad göra?
  • Anonym
    Äldre 2 May 16:39
    #1

    Jag tror inte det finns så mycket man kan göra utan att finna sig i det tyvärr =(
    Visst har jag samma problem men mest små blemmor som dyker upp och försvinner....

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 2 May 16:53
    #2

    ååh, nåt måste man väl kunna göra!

    tror jag ska ringa och höra vad man kan göra åt det.. vilket i-lands problem egentligen.. men ack så besvärligt :)

  • Anonym (Marie­)
    Äldre 22 Jun 09:14
    #3

    Hormonella problem måste behandlas innifrån, då hjälper inte krämer och så så värst mycket tyvärr.

    Andra p-piller kan hjälpa!

  • Äldre 22 Jun 09:28
    #4

    Jag får Dalacin (kutan emulsion) utskrivet, ett jättebra acne-medel. Jag använder det före och under mensen, och får då inga finnar i ansiktet.

    Vet inte hur lätt det är att få utskrivet. Jag fick  Dalacin från början i tonåren då jag hade väldiga problem (inte bara vid mens), men sen fortsatte anfallen av finnar dyka upp vid mens, då jag slutade behandla.

    Är idag 35, men får fortfarande Dalacin utskrivet.
    Även om det beror på hormoniella faktorer som någon skrev i tråden, så kan faktiskt Dalacin hjälpa ändå. T ex så fick jag inga finnar sist i ansiktet (där jag applicerat Dalacin), men fick några på ryggen istället..

    Läs mer om Dalacin här: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Svar på tråden finnar innan mens, vad göra?