• Anonym (stink­is)
    Äldre 23 May 20:05
    35143 visningar
    14 svar
    14
    35143

    Luktar så illa i ljumskarna.

    Jag luktar så illa från ljumskarna, nån typ av svett. Hur kska jag bli av me de?
    Nu när de e varmt ute e de ett jätte problem, luktar igenom byxorna t om =(

  • Svar på tråden Luktar så illa i ljumskarna.
  • Anonym
    Äldre 23 May 20:08
    #1

    Svamp!!!!!

  • Anonym (Indra­2009)
    Äldre 23 May 20:08
    #2
    Anonym (stinkis) skrev 2010-05-23 20:05:30 följande:
    Jag luktar så illa från ljumskarna, nån typ av svett. Hur kska jag bli av me de? Nu när de e varmt ute e de ett jätte problem, luktar igenom byxorna t om =(
    Det där är nog inget du behöver oroa dig för...alla har nämligen samma problem> . Undvik för tajta trosor/byxor, ha hellre rena bomullstrosor och tunna bomullsbyxor som sitter lite löst. Och undvik att sitta i direkt sol eller på plastsitsar av olika slag, för då blir det värre.
  • Anonym
    Äldre 23 May 20:09
    #3

    hej! du har troligen fått svamp i ljumskarna. det kommer oftast när det blir varmt ute, även också om du inte torkar dig efter du har duschat. köp pevaryl på apoteket, det är receptfritt. stryk på varje dag. Canesten är också för svamp, beskriv på apoteket dina besvär, så hjälper dom dig.

    lycka till!

  • Anonym
    Äldre 23 May 20:12
    #4

    vaddå alla har sånna problem. så kan du ju inte säga. Jag har inga doft problem därifrån.

    Skulle oxå gissa på svamp

  • Anonym (Indra­2009)
    Äldre 23 May 20:16
    #5
    Anonym skrev 2010-05-23 20:12:23 följande:
    vaddå alla har sånna problem. så kan du ju inte säga. Jag har inga doft problem därifrån. Skulle oxå gissa på svamp
    Nähä, så du menar att du aldrig blir svettig där?! Sure!
  • Anonym (Indra­2009)
    Äldre 23 May 20:17
    #6

    Sen beror det väl på HUR MYCKET det luktar förstås (för då kanske det kan vara svamp). Kroppens hud består ju av sååå många svettkörtlar, och det är ju inte direkt okänt att svett börjar lukta efter ett tag. Och just i ljumskarna har man en hel del svettkörtlar, liksom i könshåret etc.

  • Anonym (stink­is) Trådstartaren
    Äldre 23 May 20:20
    #7

    Tack för snabba svar. Har en pevaryl 1% som jag köpte mot fotsvamt. Stär inget om att den e till för varken eller. Kan jag ta den?

  • Anonym (men gudars­!!)
    Äldre 23 May 20:23
    #8
    Anonym (Indra2009) skrev 2010-05-23 20:08:58 följande:
    Det där är nog inget du behöver oroa dig för...alla har nämligen samma problem> . Undvik för tajta trosor/byxor, ha hellre rena bomullstrosor och tunna bomullsbyxor som sitter lite löst. Och undvik att sitta i direkt sol eller på plastsitsar av olika slag, för då blir det värre.
    eh?? vaddå alla?? alla svettas mer eller mindre men alla lukar inte skunk i ljumskarna. Att det lukar behöver då rakt inte komma från att hon svettas. Förmodligen är det ju någon typ av hudproblem, troligtvis svamp begriper du väl? Är det inte svamp är det nåt annat men en sak är i alla fall säker. ALLA har inte samma problem.
  • Anonym
    Äldre 23 May 20:25
    #9

    TS
    ja, du kan ta den pevaryl du har hemma. se bara till att det är rent och torrt.

  • Anonym (men gudars­!!)
    Äldre 23 May 20:27
    #10
    Anonym (stinkis) skrev 2010-05-23 20:20:13 följande:
    Tack för snabba svar. Har en pevaryl 1% som jag köpte mot fotsvamt. Stär inget om att den e till för varken eller. Kan jag ta den?
    Förutom canesten och pevaryl finns daktar och daktacort. När min minsta son var nyfödd hade han jätteproblem med svamp i ljumskarna. Vi fick daktar att smörja på av läkaren på neonatal. Han sa att det är den man använder även till vuxna med samma problem. Apoteket vet hur du ska gå till väga med detta.
  • Anonym
    Äldre 23 May 20:27
    #11

    Men man KAN göra det UTAN att det behöver vara svamp.

  • Anonym (men gudars­!!)
    Äldre 23 May 20:30
    #12
    Anonym skrev 2010-05-23 20:27:19 följande:
    Men man KAN göra det UTAN att det behöver vara svamp.
    Om så är fallet bör man i alla fall fått det konstaterat hos läkare att det är normalt just för den berörda personen.
  • Anonym (stink­is) Trådstartaren
    Äldre 20 Jun 16:22
    #13

    Tack för tipsen, har nu använt Cortimyk ett tag och det har blivit jätte bra.

  • Anonym (anona­)
    Äldre 17 Oct 12:14
    #14

    Skönt att cortimyk funkade!


    Bästa tipset annars som funkar jättebra: Absolut torr wipes

Svar på tråden Luktar så illa i ljumskarna.