• Anonym (Prese­nt?)
    Äldre 7 Jun 15:17
    44459 visningar
    87 svar
    87
    44459

    Önskar sig pengar i bröllopspresent.. hur ge bort, eller köpa något?

    Hej!

    Vi ska på bröllop och de önskar sig pengar till bröllopsresan.

    Vi har det ganska knapert ekonomiskt så vi kan inte ge så stor summa.
    Hur ger vi bort en liten summa bäst utan att det verkar snålt?

    Vi önskade oss också pengar när vi gifte oss, men fick presenter ändå av några. Det uppskattade vi verkligen! Det va roligt att få något genomtänkt.

    Om vi ska ge en present istället, vad skulle det va?

    Tips mottages tacksamt!!

  • Svar på tråden Önskar sig pengar i bröllopspresent.. hur ge bort, eller köpa något?
  • 070220
    Äldre 7 Jun 15:19
    #1

    Vi köpte ett presentkort på Forex. Var de bjudna på ert bröllop? I så fall hade jag gett samma summa som de gav er.

  • Anonym (Prese­nt?) Trådstartaren
    Äldre 7 Jun 15:20
    #2

    Ja det va bjudna på vårt bröllop, men det va 5 år sen och jag kommer inte ihåg vad de gav....

  • Anonym (Fatti­glapp)
    Äldre 7 Jun 15:21
    #3

    Det är ju svårt när det kommer till att ge bort pengar. Då blir det ju så tydligt vem som ger hur mycket och så. Jag tycker att ni kan ge en present istället om ni känner för det. Kanske något symboliskt som kan vara bra att ha med sig på resan...

  • Anonym
    Äldre 7 Jun 15:27
    #4

    Önskar de sig ingenting annat än pengar? Det är fult att önska sig pengar i bröllopspresent, men det är en annan fråga.

    Kan ni inte gå ihop med några andra och på så sätt få upp summan på presentkortet?

  • Anonym
    Äldre 7 Jun 15:28
    #5

    Jag tycker inte det är ett dugg fult att önska sig pengar.

    Växla så mycket ni kan/vill ge i guldtior och sätt fast på en blomma eller något sånt.

  • Äldre 7 Jun 15:30
    #6

    Köp ett träd, äpple eller plommon... (om de har egen trädgård förståss =)


    Underbara älskade Max & Lisa
  • Anonym
    Äldre 7 Jun 15:32
    #7

    www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m2460025.html

    Här finns några roliga tips.

  • sonen0­8
    Äldre 7 Jun 15:32
    #8

    köp nån rosbuske och sätt  växla tior och häng i träde i små påsar..de fick min morfar i 70års present man kan ju köpa någon annan planta med

  • Alexa
    Äldre 7 Jun 15:36
    #9

    Ett tips om ni känner brudparet samt gäster någorlunda väl är att köpa en sån där bröllopsbok där folk får skriva t.ex hur dom känner brudparet m.m.. Verkligen jätteuppskattad. Men då får ni jobba lite med att alla skriver..
    Finns på Designtorget bl.a..


    lyckligast..
  • Anonym
    Äldre 7 Jun 15:51
    #10

    jag tycker i så fall att det är fräckt att ge annan present än pengar om dom nu uttryckligen bett om det. vem är ni att bestämma att nej, dom ska inte få pengar dom ska få en present. man ger vad man kan, lägg 200 kr i ett kuvert och ett fint kort så är det bra med det.

Svar på tråden Önskar sig pengar i bröllopspresent.. hur ge bort, eller köpa något?