• Anonym (Förvi­rrad)
    Äldre 8 Jun 21:15
    9817 visningar
    8 svar
    8
    9817

    Ni som dejtat/är tillsammans med en libanes

    Jag är tillsammans med en från Libanon i snart ett år nu. Jag själv är katolik och från europa. Hur blir libaneser efter t ex giftemål, förlovning eller sambo? Är bara rädd att satsa för mycket..

    Ni alla som dejtat eller är tillsammans med en libanes, hur var det eller hur är det? Kan de ändra beetende efter man gift sig?

    Menar inget illa, är bara så nyfiken och vill vara säker innan jag satsar på denna kille.

    Eftersom vi har varit tillsammans snart ett år så pratar vi om gemensam boende osv. Det gör mig lite nervöst..

  • Svar på tråden Ni som dejtat/är tillsammans med en libanes
  • Anonym
    Äldre 8 Jun 21:19
    #1

    HERREGUD! Är libaneser människor som förvandlas till monster när dem gifter sig!???? Detta var det dummaste jag hört på länge...

    Man gifter sig med en person för att man älskar den, är du rädd för att han ska förändras ska man inte gifta sig, då känner du inte personen tillräckligt väl..

    Varför skulle just libaneser förändras om de gifter sig... neeee, jag vet inte vad jag ska säga om ditt inlägg!!! 

  • Äldre 8 Jun 21:26
    #2

    De TS menar ar val antagligen inte bara just libaneser utan araber over lag. Dom har ju ett daligt rykte att vilja "andra" sin nya fru osv. 

    Det galler nog att du har koll pa din karls religosa sida. Ar han muslim kanske de kan va vart att prata om hur vidare han anser sig vara religos eller inte. Kan ju handa att han far ett "ryck" och angrar sig och kanner sig som en dalig muslim for att han har haft utomaktenskapligt forhallande och om ni gifter er kanske kan forsoka overtala dig att konvertera till islam. 

    Men ar han inte alls religos muslim eller kanske kristen ar de inget att oroa sig for =)

    Tycker absolut inte du ska oroa dig over sant och ga och tanka vidare hur han kanske andrar sig eller inte ;)

     

  • Anonym
    Äldre 8 Jun 22:47
    #3

    Själv dejatde jag den libanesiske terroristsvensken som nylingen dömdes i USA: Oussama Kassir, för ca 20 år sedan. Han var muslim (inte speciellt troende på den tiden) och ville gärna att jag förändrade mig när jag väl var hans flickvän.
    Hans kristna libanesiska vänner partade och hade mycket kul med sina flickvänner, men när de blev fruar fick de stanna hemma.
    Vet inte om det är ett speciellt "libanesiskt" fenomen, men så var det i alla fall.

  • WTslyn­a
    Äldre 8 Jun 22:48
    #4
    Anonym skrev 2010-06-08 22:47:42 följande:
    Själv dejatde jag den libanesiske terroristsvensken som nylingen dömdes i USA: Oussama Kassir, för ca 20 år sedan. Han var muslim (inte speciellt troende på den tiden) och ville gärna att jag förändrade mig när jag väl var hans flickvän.
    Hans kristna libanesiska vänner partade och hade mycket kul med sina flickvänner, men när de blev fruar fick de stanna hemma.
    Vet inte om det är ett speciellt "libanesiskt" fenomen, men så var det i alla fall.
    DET borde ju kanske vara ett varningens tecken.
  • Anonym (Tänk över saken)
    Äldre 8 Jun 22:52
    #5
    Anonym skrev 2010-06-08 22:47:42 följande:
    Hans kristna libanesiska vänner partade och hade mycket kul med sina flickvänner, men när de blev fruar fick de stanna hemma.
    Känner igen detta fenomen så TS tråd är inte helt tagen ur luften... Tyvärr kan detta beteende även appliceras på andra män, även svenska men jag tror att det är vanligare inom vissa kulturer. Värre kan det bli när de skaffar barn...

    Sagt detta är det väldigt lätt att generalisera men oftast ligger det ett uns av sanning i många fördomar.
  • Anonym (Åsikt­er)
    Sat 13 Apr 2019 06:34
    #6

    Vad för syn har damerna när det kommer till svenska karlar 

  • Anonym (Åsikt­er)
    Wed 14 Aug 2019 04:56
    #7
    Anonym (Åsikter) skrev 2019-04-13 06:34:57 följande:

    Vad för syn har damerna när det kommer till svenska karlar 


    Inga åsikter alls?
  • Anonym (Åsikt­er)
    Fri 16 Jul 2021 10:42
    #8

    Ingen som är tillsammans med en Svensk man?

Svar på tråden Ni som dejtat/är tillsammans med en libanes