• Superbia

    Varför vill inte killar ha barn?

    I tråd efter tråd läser jag om hur killar dels inte vill ha barn från första början, eller att de vill vänta i orimligt många år innan de kanske eventuellt någon gång kan tänka sig att skaffa barn och sen när de väl får barn så är det bara en massa gnäll. Vad är det som gör att killar inte verkar ha något intresse för barn? Vad är det som är så viktigt som de måste ha avklarat innan de kan skaffa barn? Är det bara mina fördomar eller är det faktiskt något fel på dom? Blir väldigt ledsen när jag läser om förtvivlade fruar och flickvänner som kastar bort år efter år på en karl som lovar att det kommer "någon gång", men drar ut på det tills det är för sent. Hur kan man göra så mot någon man påstår sig älska?


    Morten & Vidar 091029
  • Svar på tråden Varför vill inte killar ha barn?
  • Pikku85

    vissa killar är bara så av naturen..dock var min sambo en av dom som verkligen inte skulle ha barn på 5 år framåt.. sen lyckades min systerson charma han och nu e vi i vecka 19:)
    men tycker det är fel av killar som inte vill ha barn och säger till sina flickvänner att dom vill vänta innan dom skaffar barn..bara för att förhala det hela tills kvinnan är i klimakteriet!
    tycker att man kan i det fallet vara ärlig och tala om att man inte vill ha så man kan gå skilda vägar om man själv vill ha barn

  • Reglementet

    Det är dina fördomar. Det finns mängder med killar som vill ha barn.

  • Anonym (jadu..)

    Jadu.. jag kan väl inte mycket annat än att hålla med dig.. träffade min kille när vi var 17, inte så konstigt att barn inte ingick i hans planer i den åldern.. men sen 4 år senare så ringde min klocka.. de va dags för mig.. kan ju inte säga att han va positiv till det, å efter att ha hört om min längtan i typ 6 mån så blev jag gravid, dock slutade det i missfall, och 6mån efter det kände jag mig redo att göra ett nytt försök, vilket han fortf var lite skeptisk till. men det blev ett litet barn iaf (han såg allternativen ge mej ett barn eller lämna mej, å lämna mej fanns inte i hans värld, dock gav jag aldrig honom några sådana ultimatum, utan de va han själv). det förstå året med sonen var vääldigt mycket gnäll. men vi båda hamnade i förlossnings depprission å försökte ändå  klara ut allt så bra som möjligt. dessutom har sambon tinnitus och barnskriket uppepå det gjorde så han hade väldigt mycket huvudvärk under det första halvåret.. när sonen va 8-9 mån var det så illa att vi nästan funderade på att gå skillda vägar, men lyckades komam förbi den perioden med, och nu är sonen 14 mån, vi har kommit ut vår depprission båda två och han ÄLSKAR sin son, det är endast de riktigt skrikiga stunderna som sambon gnäller nu, men det är nog som sagt för att han inte tål skriket.

    Så tja, även för en kille som inte ville ha barn på minst 10 år :P så gick d bra :)  

  • linjes

    Finns massor av killar som vill ha barn,tror inte det är nån större skillnad mellan killar och tjejer på den punkten

    Det är dina fördomar

  • Anonym

    För att de är smartare? ;)  För att de inte säkra på att de vill öht så de förhalar det?

  • Anonym

    ja, det är nog mest fördomar. Däremot känner nog fler tjejer lite stress, eftersom vi har en biologisk faktor som spelar in mer än killar har. Sorgligt men sant.
     
    Själv vill jag inte ha barn nu och skulle gärna vänta 10 år men då är jag 40...

  • Me o Mike

    Finns ju många som vill ha barn!!

    Men sen har dom nog inte samma klocka som tickar som vi tjejer har! Hör väl till naturen.

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-09 11:23:40 följande:
    ja, det är nog mest fördomar. Däremot känner nog fler tjejer lite stress, eftersom vi har en biologisk faktor som spelar in mer än killar har. Sorgligt men sant.
     
    Själv vill jag inte ha barn nu och skulle gärna vänta 10 år men då är jag 40...
    Men man kan ju inte skaffa barn nu heller för att man tror att man kommer vilja det när man blir äldre?
  • Superbia
    linjes skrev 2010-06-09 11:22:01 följande:
    Finns massor av killar som vill ha barn,tror inte det är nån större skillnad mellan killar och tjejer på den punkten

    Det är dina fördomar
    Tror du verkligen inte att det är någon skillnad? Visst att det mest är tjejer som hänger här på FL (har jag fått för mig i alla fall), men hur ofta hör man killar gnälla över att deras flickvänner inte vill ha barn? Ja, jag vet att det förekommer, men ska man se till någon sorts statistik skulle jag tro att det överlägset är killar som är vrånga när det kommer till barnfrågan.
    Morten & Vidar 091029
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-09 11:24:35 följande:
    Men man kan ju inte skaffa barn nu heller för att man tror att man kommer vilja det när man blir äldre?
    Självklart inte. Det är ett av mina största dilemman just nu.
Svar på tråden Varför vill inte killar ha barn?