• Maxipa­xi
    Äldre 9 Jun 13:03
    100018 visningar
    1708 svar
    1708
    100018

    Att bo i invandrartät förort.

    Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation  Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Trolle­t Ludenb­en
    Äldre 9 Jun 13:07
    #1

    Jag bor redan på en sån plats och jag kan säga att nej, det är ingen höjdare. Visserligen bor jag i den lugnaste, svenskaste, minst kriminella delen av denna stadsdelen men kan ju säga att det borde finnas bättre ställen att bo på. Bor här av särskilda skäl, min son har specialklass och det är viktigt att skolan fungerar och det är svårt att hitta/få plats i den typen av klass men vi kommer att flytta vid ett lämpligt tillfälle.


    Älskade ungar
  • épouse
    Äldre 9 Jun 13:07
    #2

    Det som hände i göteborg/malmö var bara en tidsfråga tills det når stockholms förorter.

    Se även

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Parisupploppen_2005

    Enbart denna händelse torde dock inte kunna förklara den omfattning oroligheterna skulle få. Somliga analytiker anser att social misär och utanförskap är de största bakomliggande orsakerna bakom oroligheterna.

  • Äldre 9 Jun 13:09
    #3

    Jag bor ju i Tynnered som varit på tapeten hela helgen och jag ÄLSKAR att bo här. Bara för att det är stökigt på en plats i stadsdelen innebär det inte att hela stadsdelen är skit. Jag kommer inte att flytta hörifrån i första taget.

  • stoltm­amma88
    Äldre 9 Jun 13:10
    #4

    Jag har precis flyttat ifrån ett sådant ställe efetr 4 år där.
    Och aldrig igen, har nog aldrig vantrivts så mkt.

  • Äldre 9 Jun 13:10
    #5

    Röstade på sista alternativet.
    Jag är uppvuxen i en invandrartät förort och vill aldrig tillbaka.

  • 071001
    Äldre 9 Jun 13:11
    #6

    Nej, jag har gjort mina 25 år i Tensta och är nöjd så. Bor numera inne i city och det känns bättre på alla sätt.

  • SunnyB­unny
    Äldre 9 Jun 13:26
    #7

    Redan testat på det, 3 månader klarade jag av sen flyttade jag därifrån! Hade invandrarverkets lägenheter runt hörnet och det var kaos varje dag.

  • Birgit­ta2
    Äldre 9 Jun 13:28
    #8

    Man ser ju vad som händer i Rosengård och Rinkeby. Fy så otryggt. Hade aldrig vågat gå ut.

  • Glasbi­t
    Äldre 9 Jun 13:34
    #9

    Jag bor inte i någon storstad och heller ingen förort på det viset så man kan väll inte jämföra men hur jag bor nu. Men det är mest invandrare i området jag bor i och ja, det är stökigt. Betydligt mer stökigt än på andra ställen jag bott där det är flest svenskar. Jag är INTE rasist på något vis kan jag påpeka innan folk börjar gorma. Men det här är ren fakta i mitt fall.

  • Äldre 9 Jun 13:38
    #10

    NEJ, ALDRIG!!!

    Jag har jobbat i Rosengård i Malmö - och det räcker för mig.

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.