• Anonyh­m
    Äldre 18 Jun 09:46
    1852374 visningar
    18216 svar
    +7
    18216
    1852374

    Jag längtar till jul!!!

    Min kompis skickade följande länk till mig igårkväll och nu är det kört-

     
    ">



    Jag ÄLSKAR julen. På ett nästan lite sjukt vis. Jag älskar att pynta, jag älskar att spela julmusik, jag älskar att ha tomtar överallt, jag älskar hela julmystiken och december är en saga för mig. Förra julen var vår son 7 veckor gammal och allt var nytt och han bara sov. Denna julen kommer att vara den första julen med honom där han är uppe och glad och medveten. Och jaaa jag ska ljuga honom full av tomte. Jag är 26 år och tror fortfarande att världen är full av tomtenissar hela december. Det är mysigt

    Varje år den första advent gör vi samma sak. Går på julskyltning. Tre olika. I mannens hemstad, i min hemstad och i grannkommunen Efter det bär det av hemåt för att det ska städas ordentligt till julmusik på hög volym. Vi julpyntar tillsammans. Vi bråkar om ljus som inte fungerar, ljusstakar som inte passar julstjärnor, tomtar som inte kan sitta där fattar man väl osv. När kvällen kommer  kurar vi traditionsenligt upp oss i soffan med mängder av juleljus tända i hela huset och tittar på home alone, the santa claus, grinchen eller så kör vi sunes jul - maraton.   Allt med en mugg glögg eller ett glas iskall JULMUST i näven och pepparkakor på bordet. 

    Hemmet doftar apesin med kryddnejlika, pepparkakor och glögg. Vi känner oss som nyförälskade tonåringar och världen är underbar.

    Den andra advent bjuder vi hem alla våra närmsta vänner. Det är julgodisdax!  Vi dricker glögg och har julölsprovning medan vi kokar knäck, gör ischoklad och rischoklad i stora lass och sist men inte minst har vi pepparkakshusbyggningstävling parvis. Det är alltid en succé. Julmusiken dånar och gapflabben avlöser varandra medan pepparkakskåkarna klistras ihop och dekoreras. Som avslutning myser vi alla upp oss i vardagsrummet, tänder levande ljus överallt och garvar läppen av oss till tomten är far till alla barnen. En film jag stolt kan säga att jag sett 64 ggr.

    Jag längtar så fruktansvärt mycket till jul nu. Hur firar du din jul?  Vad har ni för traditioner och vanor kring denna magiska högtid?  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-18 10:47
    jag är gift med tomten. Förra året började min man spara ut sitt skägg i slutet av maj månad. Enbart för att han skulle vara tomte till jul. Skägget skulle sedan blonderas vitt. Han hade i blonderingsmedel i både skägg och mustasch och satt och andades genom en lång papperstratt ut på balkongen.

    SÅ mycket går vi in för det!

  • Svar på tråden Jag längtar till jul!!!
  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 18 Jul 14:38
    #74
    BängtRagnhild skrev 2010-07-18 14:35:44 följande:
    Det enda som hålle rmit hopp uppe i denna hemska värme är att det snart är jul.
    Synd att man bor i Skåne. Blir inte så mycket snö här. Oftast i alla fall.
    bor i danmark kan ge dig ett par flygg med massa snö så slipper vi skotta och försöka komma fram gående oxå
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 18 Jul 14:52
    #75
    BängtRagnhild skrev 2010-07-18 14:35:44 följande:
    Det enda som hålle rmit hopp uppe i denna hemska värme är att det snart är jul.
    Synd att man bor i Skåne. Blir inte så mycket snö här. Oftast i alla fall.
    Och vart i hela fridens namn höll du hus vintern som precis var?
  • Äldre 18 Jul 14:55
    #76
    Mariohn skrev 2010-07-18 14:52:14 följande:
    Och vart i hela fridens namn höll du hus vintern som precis var?
    Jo men jag bor en skitstad här som aldrig har mer snö än kanske högst fem cm... det var kallt men knappt ingen snö.. Tur att jag kunde åka upp till barndomshemmet i Göinge...
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Äldre 18 Jul 14:56
    #77
    BängtRagnhild skrev 2010-07-18 14:55:23 följande:
    Jo men jag bor en skitstad här som aldrig har mer snö än kanske högst fem cm... det var kallt men knappt ingen snö.. Tur att jag kunde åka upp till barndomshemmet i Göinge...
    Malmöbo? .-(
  • Äldre 18 Jul 14:58
    #78
    Mariohn skrev 2010-07-18 14:56:03 följande:
    Malmöbo? .-(
    Nej, det hade varit snäppet värre
    Kristianstad.
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Äldre 18 Jul 15:01
    #79

    Ah, jag ÄLSKAR ocksa julen! Och längtar redan... Min dotter fyller snart 2, sa det blir kul i ar när man kan göra lite julpyssel och sadär med henne. Jag kommer antagligen att vara nästan ledig i höst fram till jul, sa jag har hur mycket tid som helst att pyssla och fixa, hehe. Tomte

  • vacker­t udda
    Äldre 18 Jul 15:09
    #80
    Nessima skrev 2010-06-18 12:49:34 följande:
    Angående julgran och katt så brukar jag faktiskt fästa granen i väggen. Har ett hörn där den alltid står och har fäst små öglor i väggen där. Från de öglorna har jag sedan "metallpinnar" som jag fäster i granen. På det viset så sitter granen fast ganska bra faktiskt  och det är ingen katt-astrof om katterna får för sig att gallopera mot den :) Gäller bara att se till att alla pynt i granen sitter fast hårt också så att de inte kan trilla av. En riktig gran är ju faktiskt ett måste! 
    Så gör vi också, annars blir granen platt innan en fått stå upp 2 timmar! Flört
    ♥ Vår älskade lill* unge har BF den 25/12-10 ♥
  • Äldre 18 Jul 15:12
    #81

    Tyvärr delar inte min familj min kärlek till julen... De ogillar den inte, men de tycker typ att det räcker med en ljusstake och lite pepparkakor sa är julstämningen fixad. Ingen vill vara tomte! Men nu när min dotter är 2 sa ska jag banne mig TVINGA nagon att klä ut sig till tomte pa julafton. Min pappa vill inte, men han vore helt perfekt som tomte. Han har vitt skägg och är lagom tjock. Jag maste bara övertala honom att ställa upp.... och spara ut skägget lite.

  • Shadil­ly
    Äldre 18 Jul 15:13
    #82
    Mariohn skrev 2010-07-18 14:32:33 följande:
    Gliiiih har precis tittat på huset vi KANSKE kommer att flytta till precis innan jul... Nu måste jag köpa julgardiner! NU
    Haha, jag har funderat på att provhänga mina nya vardagsrumsgardiner som jag köpte på rean efter jul

    Jag måste ju se hur de passar till fondväggen.... Svart botten och vita julstjärnor på med lite gröna blad...
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • vacker­t udda
    Äldre 18 Jul 15:18
    #83
    Anonyhm skrev 2010-06-18 09:46:00 följande:
    Min kompis skickade följande länk till mig igårkväll och nu är det kört-

     
    ">

    " target="_blank">



    Jag ÄLSKAR julen. På ett nästan lite sjukt vis. Jag älskar att pynta, jag älskar att spela julmusik, jag älskar att ha tomtar överallt, jag älskar hela julmystiken och december är en saga för mig. Förra julen var vår son 7 veckor gammal och allt var nytt och han bara sov. Denna julen kommer att vara den första julen med honom där han är uppe och glad och medveten. Och jaaa jag ska ljuga honom full av tomte. Jag är 26 år och tror fortfarande att världen är full av tomtenissar hela december. Det är mysigt

    Varje år den första advent gör vi samma sak. Går på julskyltning. Tre olika. I mannens hemstad, i min hemstad och i grannkommunen Efter det bär det av hemåt för att det ska städas ordentligt till julmusik på hög volym. Vi julpyntar tillsammans. Vi bråkar om ljus som inte fungerar, ljusstakar som inte passar julstjärnor, tomtar som inte kan sitta där fattar man väl osv. När kvällen kommer  kurar vi traditionsenligt upp oss i soffan med mängder av juleljus tända i hela huset och tittar på home alone, the santa claus, grinchen eller så kör vi sunes jul - maraton.   Allt med en mugg glögg eller ett glas iskall JULMUST i näven och pepparkakor på bordet. 

    Hemmet doftar apesin med kryddnejlika, pepparkakor och glögg. Vi känner oss som nyförälskade tonåringar och världen är underbar.

    Den andra advent bjuder vi hem alla våra närmsta vänner. Det är julgodisdax!  Vi dricker glögg och har julölsprovning medan vi kokar knäck, gör ischoklad och rischoklad i stora lass och sist men inte minst har vi pepparkakshusbyggningstävling parvis. Det är alltid en succé. Julmusiken dånar och gapflabben avlöser varandra medan pepparkakskåkarna klistras ihop och dekoreras. Som avslutning myser vi alla upp oss i vardagsrummet, tänder levande ljus överallt och garvar läppen av oss till tomten är far till alla barnen. En film jag stolt kan säga att jag sett 64 ggr.

    Jag längtar så fruktansvärt mycket till jul nu. Hur firar du din jul?  Vad har ni för traditioner och vanor kring denna magiska högtid?  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-18 10:47
    jag är gift med tomten. Förra året började min man spara ut sitt skägg i slutet av maj månad. Enbart för att han skulle vara tomte till jul. Skägget skulle sedan blonderas vitt. Han hade i blonderingsmedel i både skägg och mustasch och satt och andades genom en lång papperstratt ut på balkongen.

    SÅ mycket går vi in för det!
    Åhh! Var bor du nånstans?! Jag vill också fira advent med er, såå mysigt ni verkar ha det Hjärta
    ♥ Vår älskade lill* unge har BF den 25/12-10 ♥
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!