• Anonyh­m
    Äldre 18 Jun 09:46
    1852445 visningar
    18216 svar
    +7
    18216
    1852445

    Jag längtar till jul!!!

    Min kompis skickade följande länk till mig igårkväll och nu är det kört-

     
    ">



    Jag ÄLSKAR julen. På ett nästan lite sjukt vis. Jag älskar att pynta, jag älskar att spela julmusik, jag älskar att ha tomtar överallt, jag älskar hela julmystiken och december är en saga för mig. Förra julen var vår son 7 veckor gammal och allt var nytt och han bara sov. Denna julen kommer att vara den första julen med honom där han är uppe och glad och medveten. Och jaaa jag ska ljuga honom full av tomte. Jag är 26 år och tror fortfarande att världen är full av tomtenissar hela december. Det är mysigt

    Varje år den första advent gör vi samma sak. Går på julskyltning. Tre olika. I mannens hemstad, i min hemstad och i grannkommunen Efter det bär det av hemåt för att det ska städas ordentligt till julmusik på hög volym. Vi julpyntar tillsammans. Vi bråkar om ljus som inte fungerar, ljusstakar som inte passar julstjärnor, tomtar som inte kan sitta där fattar man väl osv. När kvällen kommer  kurar vi traditionsenligt upp oss i soffan med mängder av juleljus tända i hela huset och tittar på home alone, the santa claus, grinchen eller så kör vi sunes jul - maraton.   Allt med en mugg glögg eller ett glas iskall JULMUST i näven och pepparkakor på bordet. 

    Hemmet doftar apesin med kryddnejlika, pepparkakor och glögg. Vi känner oss som nyförälskade tonåringar och världen är underbar.

    Den andra advent bjuder vi hem alla våra närmsta vänner. Det är julgodisdax!  Vi dricker glögg och har julölsprovning medan vi kokar knäck, gör ischoklad och rischoklad i stora lass och sist men inte minst har vi pepparkakshusbyggningstävling parvis. Det är alltid en succé. Julmusiken dånar och gapflabben avlöser varandra medan pepparkakskåkarna klistras ihop och dekoreras. Som avslutning myser vi alla upp oss i vardagsrummet, tänder levande ljus överallt och garvar läppen av oss till tomten är far till alla barnen. En film jag stolt kan säga att jag sett 64 ggr.

    Jag längtar så fruktansvärt mycket till jul nu. Hur firar du din jul?  Vad har ni för traditioner och vanor kring denna magiska högtid?  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-18 10:47
    jag är gift med tomten. Förra året började min man spara ut sitt skägg i slutet av maj månad. Enbart för att han skulle vara tomte till jul. Skägget skulle sedan blonderas vitt. Han hade i blonderingsmedel i både skägg och mustasch och satt och andades genom en lång papperstratt ut på balkongen.

    SÅ mycket går vi in för det!

  • Svar på tråden Jag längtar till jul!!!
  • Wed 30 Dec 2020 16:34
    molly50 skrev 2020-12-30 13:52:56 följande:
    Fy sjutton så tråkigt!
    Hoppas du mår bra nu och att nyåret blir bättre.
    fluu skrev 2020-12-30 15:41:37 följande:
    Nej, men vad tråkigt! Hoppas att du är bra nu och att du fick något julmys.

    Tack, jag mår bra nu. Jag har plockat fram överbliven julmat från frysen som jag ska äta till middag idag och se någon julfilm. Eller kanske HBOs Christmas Carol från förra året, jag har inte sett den än. Och Lord of the Rings. Jag behöver Lord of the Rings.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Thu 31 Dec 2020 20:09
    Aniiee skrev 2020-12-30 16:34:31 följande:

    Tack, jag mår bra nu. Jag har plockat fram överbliven julmat från frysen som jag ska äta till middag idag och se någon julfilm. Eller kanske HBOs Christmas Carol från förra året, jag har inte sett den än. Och Lord of the Rings. Jag behöver Lord of the Rings.
    Skönt att höra
  • Thu 31 Dec 2020 20:09

    Gott Nytt År till er alla

  • Fri 1 Jan 2021 17:39

    God fortsättning

  • Fri 1 Jan 2021 23:15
    Aniiee skrev 2020-12-30 16:34:31 följande:
    fluu skrev 2020-12-30 15:41:37 följande:
    Nej, men vad tråkigt! Hoppas att du är bra nu och att du fick något julmys.

    Tack, jag mår bra nu. Jag har plockat fram överbliven julmat från frysen som jag ska äta till middag idag och se någon julfilm. Eller kanske HBOs Christmas Carol från förra året, jag har inte sett den än. Och Lord of the Rings. Jag behöver Lord of the Rings.
    Skönt att höra! 
    Hoppas du fick ett bra nyår i alla fall. 

    Gott nytt år till er alla! 
    Och God fortsättning! 
  • Sat 2 Jan 2021 20:12
    molly50 skrev 2021-01-01 23:15:48 följande:
    Skönt att höra!  smile1.gif
    Hoppas du fick ett bra nyår i alla fall.  smile1.gif

    Gott nytt år till er alla!  smile1.gif
    Och God fortsättning!  smile1.gif
    Tack detsamma
  • Sun 3 Jan 2021 19:00

    Hoppas att alla har det bra

  • Fri 29 Jan 2021 15:51

    Mindre än elva månader kvar till jul nu.

  • Fri 29 Jan 2021 19:44
    matilda maräng skrev 2021-01-29 15:51:04 följande:
    Mindre än elva månader kvar till jul nu.
  • Mon 1 Feb 2021 21:26
    matilda maräng skrev 2021-01-29 15:51:04 följande:
    Mindre än elva månader kvar till jul nu.
    Tiden går fort
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!