• Karint­ove
    Äldre 20 Jun 19:51
    5629 visningar
    28 svar
    28
    5629

    Väntar regnbågsbarn i Göteborg

    Hej!

    Vi har varit i Danmark och fått med oss en liten, liten hem i magen=) Beräknad födelse är 7 feb 2011. Är det någon mer som bor i Göteborg med omnejd så vore det jätteroligt att få kontakt med fler regnbågsfamiljer som är gravida.

    Vänliga hälsningar, Karin

  • Svar på tråden Väntar regnbågsbarn i Göteborg
  • Äldre 23 Jun 23:39
    #1

    Hej!
    Vi väntar barn i början av december och ja, bor i Göteborg (västra).
    Är det du som bär barnet?

    /Jonna 

  • Äldre 9 Jul 10:15
    #2

    Hej!
    Vi väntar barn i slutet av december, bor i Varberg nu men letar förfullt efter en lägenhet i göteborg, så vi hoppas på att bo där till hösten.

  • Karint­ove
    Äldre 10 Jul 07:34
    #3

    AdelaF: Kul! Hoppas att nu hittar en lght. Är det jobb som lockar i Gbg?

    Jonna: Jag tror jag svarade på ditt inlägg direkt till dig men vet inte riktigt, är inte hemma här..=)

    Vi har precis varit på vårt första UL, tidigt men jättespännande och allt såg bra ut.

  • Äldre 14 Jul 11:46
    #4

    Nej, jobb har åtminstonde min fru i Varberg, jag med just nu, men inte till hösten. Det är vännerna som bor i Göteborg och lockar oss dit. 
     

  • Magmar
    Äldre 22 Sep 14:02
    #5

    Vi väntar vårt andra barn i mars 2011. Bor i göteborg just nu, men flyttar till Lerum om ett par månader. Fast det får man ju ändå säga tillhör Göteborg med omnejd... :)

  • Jag och frugan
    Äldre 23 Sep 14:14
    #6

    Vi bor i centrala Göteborg och väntar vårt första barn i maj 2011.
    Vi har just varit på vårat första möte med barnmorskan och är
    förväntansfulla över fortsättningen.

  • atreyu
    Äldre 4 Oct 17:55
    #7

    Vi väntar vårt första barn i slutet av Mars 2011 om allt går som det ska.
    Vi bor så klart i Göteborg Cool. Vill gärna komma i kontakt med andra homopar som väntar barn.

  • janol2­3
    Äldre 20 Oct 10:55
    #8

    Hej
    Jag var nyligen gravid och våra små kom för två veckor sedan! Har för en tid sedan flyttat från Gbg til Ale kommun men kallar det Gbg m omnejd Alltid trevligt med nya kontakter, allt för att utbyta erfarenheter med eller senare kunna grilla korv med massa småttingar

  • Äldre 21 Oct 20:11
    #9

    Hej!

    Jag och min fru väntar vårt första barn som är beräknat till mitten av maj, hoppas att allt går bra! Går i nästa vecka in i vecka 12 vilket känns skönt. Hoppas att det är någon form av magisk gräns så man blir lite piggare  Glad Vi rekommenderar starkt Askims MVC som jobbar mycket för samkönade par. De är på gång att bli hbt-certifierade och ordnar föräldragrupper för samkönade par. 

  • Karint­ove
    Äldre 21 Oct 20:32
    #10

    Kul med fler regnbågsbarn i Gbg! Vi går på föräldragrupp i Askim och tycker initiativet är kanon men att själva upplägget var lite ostrukturerat och inte särskilt imponerande. Roligt dock att träffa alla andra par. Kan också tipsa om Mamba gruppen i gbg för mammor som har barn ihop. Där träffas över trettio familjer.

Svar på tråden Väntar regnbågsbarn i Göteborg