• Karint­ove
    Äldre 20 Jun 19:51
    5678 visningar
    28 svar
    28
    5678

    Väntar regnbågsbarn i Göteborg

    Hej!

    Vi har varit i Danmark och fått med oss en liten, liten hem i magen=) Beräknad födelse är 7 feb 2011. Är det någon mer som bor i Göteborg med omnejd så vore det jätteroligt att få kontakt med fler regnbågsfamiljer som är gravida.

    Vänliga hälsningar, Karin

  • Svar på tråden Väntar regnbågsbarn i Göteborg
  • Äldre 23 Oct 15:39
    #11

    Ja visst är det ett bra initiativ, synd bara att de inte är så bra ordnade då. Men det ska bli kul att bara träffa andra par som är i samma situation. Bra tips om Mamba gruppen, detta får vi kolla upp. Glad

  • Jag och frugan
    Äldre 24 Oct 17:45
    #12
    2she: Då kanske vi ses på föräldragruppen då vi också förväntas
    bli föräldrar i mitten av maj och går på Askim!

    Mamba ska kollas upp!
  • atreyu
    Äldre 24 Oct 17:55
    #13

    Hej
    vi går också i Askim och väntar barn i slutet av Mars, så då antar jag att vi också kommer synas där. Vet inte riktigt när man börjar gå i föräldragrupp men de skulle höra av sig när det var dags.

  • Jag och frugan
    Äldre 24 Oct 18:51
    #14

    De sa att man började ungefär 2 månader innan bebisen ska komma.
    Roligt att vi är flera!

  • Äldre 24 Oct 19:53
    #15

    Vad kul! Ska bli kul att träffa er andra som är i samma tid och situation. Glad

    Hur mår ni nu?? Själva går vi in i vecka 12 på tisdag och jag känner mig väldigt trött och är lite smått illamående ibland. Tyvärr kan jag inte äta kött för tillfället vilket är lite tråkigt då jag älskar kött annars. Men jag ska verkligen inte klaga, mår nog väldigt bra i jämförelse med många andra! 

  • NalaNa­la
    Äldre 25 Oct 19:19
    #16

    Hej alla!

    Halkar in här trots att jag inte är en tvättäkta regnbågsfamilj. Känner dock att jag och mitt lilla pyre har mycket gemensamt med er och det vore roligt att vidga bekantskapskretsen. Önskar att mitt barn skall få växa upp och i sin närhet ha familjer i regnbågens alla färger. Att det i mitt barns värld får bli lika självklart att en familj kan bestå av barn och en mamma, två mammor, två pappor osv som en mamma och en pappa.

    Mitt lilla pyre, tillkommen via insemination i Danmark, väntas födas i April. En del hävdar att bebisar inte kommer med storken men jag ämnar hävda motsatsen ;). Jag bor i Väster och tillhör Askims mvc. Hade hoppats att regnbågsföräldragruppen skulle vara öppen även för mig, då åtminstone jag känner stor samhörighet med er. Mvc är dock osäkra med hänvisning till att de blivande föräldrarna nog förväntar sig enbart par. Hur tänker ni?

    Ha det gott allesammans, mitt i all glädje och graviditetskrämpor. Är i v 16 och nyligen återvänt till livet efter illamåendet...

  • Jag och frugan
    Äldre 28 Oct 20:27
    #17

    NalaNala: Jag skulle inte ha några problem med att du var med i föräldragruppen!


    Jag har idag just gjort klart min tolfte vecka, det går fort. Jag tycker nog att jag också har haft en oförskämt lätt graviditet så här länge. Har mått konstant illa i en månad men det är inte värre än att jag måste ta ett exta andetag ibland, inget som inte går att hantera. Jag kan inte säga att jag är jätte trött, nej det rullar på!

  • Äldre 31 Oct 20:02
    #18

    Ja tiden går väldigt fort, gör klart min tolfte vecka imorgon. Men har fortfarande lite svårt att fatta det ibland... Undrar liksom när det ska kännas mer verkligt. Tror jag vågar säga att illamåendet har lättat lite. Dock fick jag en ordentlig prövning på Backaplan idag, stank matos på hela parkeringen, det gällde att springa fort till bilen! Glad

  • atreyu
    Äldre 5 Nov 14:15
    #19

    Själv går jag in i vecka 21 nu. 20+4. Jag vill inte skrämma er för jag är ett hemskt exempel men jag har varit extremt dålig under hela graviditeten, varit inlagd och så och mår fortfarande väldigt illa varje dag och får blodtrycksfall när jag går i mer än 10 minuter. men det händer säkert inte er :)

    Var på RUL förra veckan och efter det har det blivit mer verkligt, har börjat känna sparkar nu också, det är jätte häftigt

  • Äldre 5 Nov 19:45
    #20

    Fy det låter ju fruktansvärt jobbigt! Hoppas det lättar för dig snart. Fast om man har mått illa så länge finns väl risken att man mår illa hela tiden(?), hoppas verkligen det inte blir så för dig! Det gäller att tänka på vad som är målet och vad man får för belöning. =) 

    Kan tänka mig att det känns häftigt att känna sparkar, förstår att det känns mer verkligt. Själv är jag nu i v. 13, magen den växer men det känns ändå väldigt overkligt, undrar när femöringen kommer trilla ner... =)  

  • Jag och frugan
    Äldre 10 Nov 20:03
    #21

    Jag tror nog att det blir lite mer verkligt när man får gå på UL och verkligen se fostret och höra dess hjärtslag.
    Har ni tänkt kolla upp könet?

  • Äldre 14 Nov 14:06
    #22

    Ja det är väl så, längtar tills vi ska gå på UL, bara 6 veckor kvar.. 

    Vi har pratat lite fram och tillbaka om det där och har väl inte riktigt bestämt oss, men antagligen inte. Tänkte ni kolla upp könet?  

  • atreyu
    Äldre 19 Nov 11:57
    #23

    Vi ska inte kolla könet, tycker det är kul med spekulationerna om vad det blir. Har kompisar som har kollat och till och med haft namnen klara så när de har fått sin bebis har det liksom bara varit jaha nu är han/hon här. Det enda man har kunnat fråga då är vem bebisen är mest lik, men i vårt fall vet  vi redan att bebisen inte kommer att vara lik oss så skulle vi kolla kön så blir det liksom inget roligt kvar. Kan inte förklara så bra haha

  • Jag och frugan
    Äldre 21 Nov 14:01
    #24

    Vi vet inte än hur vi ska göra, vi har lite olika åsikter om det.
    Jag skulle tycka att det var kul att inte veta och bara längta tills man
    får fram bebben och se efter vad det är.

  • Äldre 15 Dec 19:56
    #25

    Gud, vad lustigt med alla dessa betäckningar! Läste det ni skrivit om Askims MVC och deras föräldragrupp för samkönade par och tänkte genast: "men vänta lite - dit hör ju inte jag/vi...".  Detta då jag nu inte är tillsammans med någon tjej längre utan kommer att dela föräldraskapet men min bästa killkompis (som också är homo och singel för tillfället!)

    Så...kan man vara med i Askim iaf? Eller Mamba trots att man inte är 2 mammor utan bara en (sålänge!) som gillar andra mammor/tjejer med små bröst :)?

    Jag är i v 8, bor i Göteborgs centrum (Haga) och bebisen är beräknad till 2/8 2011 :)

  • NalaNa­la
    Äldre 31 Jan 10:06
    #26
    VeraLu skrev 2010-12-15 19:56:32 följande:

    Gud, vad lustigt med alla dessa betäckningar! Läste det ni skrivit om Askims MVC och deras föräldragrupp för samkönade par och tänkte genast: "men vänta lite - dit hör ju inte jag/vi...".  Detta då jag nu inte är tillsammans med någon tjej längre utan kommer att dela föräldraskapet men min bästa killkompis (som också är homo och singel för tillfället!)

    Så...kan man vara med i Askim iaf? Eller Mamba trots att man inte är 2 mammor utan bara en (sålänge!) som gillar andra mammor/tjejer med små bröst :)?

    Jag är i v 8, bor i Göteborgs centrum (Haga) och bebisen är beräknad till 2/8 2011 :)


    Enligt det svar jag fick när jag diskuterade möjligheten att få gå i regnbågsgruppen, så är den öppen för familjekonstellationer med en homosexuell mamma och en homosexuell pappa. Hittills har det så vitt jag förstår enbart deltagit kvinnliga par, så ni kan bryta ny mark ;).
  • regnbå­gsfam
    Äldre 12 Apr 10:53
    #27

    Hej alla!
    Nu vågar vi oss hit!
    Det har vart många oroliga veckor... Men nu är vi i vecka 14 så det känns som att man kan börja våga andas ut lite i alla fall.
    Vi bor i GBG min fästmö och jag och beräknas bli föräldrar i oktober. 
    Roligt att se att det finns fler i samma situation!

  • storke­n
    Äldre 2 May 11:54
    #28

    Hej!

    VI är oxå ett tjejpar som nyss plussat, beräknat till november om allt går bra. Vi har skrivit in oss hos Askim trots att vi bor i stan då vi  bara hört bra därifrån, hoppas det stämmer!
    Ska på första träff på fredag ska bli såå spännande!

    Hur går det för er andra i tråden? Borde ha blivit en del bebisar redan?!
    Hur har ni blivit bemötta? Tänker i första hand kring förlossningssituationen osv?!

Svar på tråden Väntar regnbågsbarn i Göteborg