• Äldre 22 Jun 15:05
    25197 visningar
    102 svar
    102
    25197

    Är dagis stängt på midsommar ?

    Är så arg så jag kokar, vårat dagis ( ja jag säger dagis) är stängt på fredag då det är midsommar, och jag som hade tänkt att har mitt barn där mellan 6-18 , så att jag och min man kan få lite egentid, samt att kunna äta och dricka gott och umgås med släkt och vänner.
    Men idag när vi skulle hem från dagis så såg jag en lapp där det stod att det är stängt på fredag, få man verkligen göra så?,jag betala faktiskt för att har mitt barn där Skrikandes.  Är så trött på dessa lata förskolepersonal  som ska vara lediga!!
    Men vi föräldrar då?! förtjänar inte vi lite egentid???
    Usch fundera på att byta dagis, vad hade ni gjort? . Man betala faktiskt för platsen!

  • Svar på tråden Är dagis stängt på midsommar ?
  • Trilli­an
    Äldre 22 Jun 15:07
    #1

    Här var det stängt på både jul-, påsk- och nyårsafton dessutom. Skandal är vad det är.


    It?s not the fall that kills you, it?s the sudden stop at the end
  • Äldre 22 Jun 15:08
    #2
    Trillian skrev 2010-06-22 15:07:46 följande:
    Här var det stängt på både jul-, påsk- och nyårsafton dessutom. Skandal är vad det är.
    samma här, bli så arg! trodde dock att det skulle åtminstone vara öppet på midsommar. Så att vi föräldrar kan vila upp oss lite.
  • Äldre 22 Jun 15:09
    #3

    Vad f** hade jag ingen aning om. Tycker dom borde upplysa om detta, Tror inte dom har rätt att ha stängt, så jag kommer kräva att personalen tar med min son dit som ska fira midsommar.

  • ferrar­igirl
    Äldre 22 Jun 15:12
    #4

    Kan nästan säga med säkerhet att alla dagis är stängda på  såna dagar som jul, påsk och vid nyår. Så om du byter dagis så kommer det att vara lika där. Ni får väll lämna barnet till nån släkting då om ni vill ha egentid, eller så får ni ha det nån annan gång.Dagispersonalen har också rätt att vara ledig och ungås med sin familj presis lika mkt som du.

  • Äldre 22 Jun 15:13
    #5

    Visst är det fräckt att stänga under helgerna, det är ju då vi verkligen skulle behöva dagis och fritids! För vem orkar vara med sin unge hela helgen??

  • Mamma 03 09
    Äldre 22 Jun 15:14
    #6

    men det är väl bara att lämna ungarna där.. tillslut blir dom väl så många att dom kan se efter varandra.... 


    Mina Hjärtan.. Casper 030505 Ronja 091029
  • Trilli­an
    Äldre 22 Jun 15:16
    #7
    ferrarigirl skrev 2010-06-22 15:12:26 följande:
    Kan nästan säga med säkerhet att alla dagis är stängda på  såna dagar som jul, påsk och vid nyår. Så om du byter dagis så kommer det att vara lika där. Ni får väll lämna barnet till nån släkting då om ni vill ha egentid, eller så får ni ha det nån annan gång.Dagispersonalen har också rätt att vara ledig och ungås med sin familj presis lika mkt som du.
    Vad då familj? Om man skaffar sig ett yrke som dagispersonal får man väl nöja sig med det. Hört talas om hängivenhet? De kan väl inte ha familj också?
    It?s not the fall that kills you, it?s the sudden stop at the end
  • Luddva­r
    Äldre 22 Jun 15:16
    #8

    Anmäl. Barn mår bra av att vara på dagis varenda minut de bara kan. Ska inte ditt barn få må bra vavava???

  • Pickel­i
    Äldre 22 Jun 15:20
    #9

    Det VÄRSTA av allt är att det är stängt på midsommardagen, då hade jag tänkt att lämna vår på dagis kl 8 så jag får sovmorgon efter det och kan ligga och vara bakfull ifred!!!!!! Usch är så arg.


    Google it!
  • Michis­en
    Äldre 22 Jun 15:20
    #10

    Det där retade mig något oerhört också när jag såg det. Hallå, på schemat jag lämnat in så ska sonen faktiskt vara där på fredag. Det är ju inte mitt problem att sörja för hans omsorg, fredagen är ju inte nån röd dag ens!


Svar på tråden Är dagis stängt på midsommar ?