• Äldre 26 Jun 21:08
    17042 visningar
    20 svar
    20
    17042

    Tipsa mig om mysigt barnvänligt radhusområde i stockholm. Vi vill flytta - men vart?

    Precis, vi velar hela tiden.
    Hittar aldrig det "perfekta området".
    Så tipsa oss, SNÄLLA!!
    Vi är en barnfamilj med pappa 28 år, mamma 27 år, storebror 3½ år och lillebror 8 månader!

    Vi önskar;
    Helst radhusområde
    Barnvänligt
    Gärna gott om lekparker/parklek där familjer håller till i närheten
    Mysigt
    Mycket barnfamiljer
    Gärna område med grannsämja (typ hej vi drar igång en grillning ihop) - om sådant existerar ? :)
    Inte alltför dyrt (bostadsrättsradhus går också bra även friköpt)
    Inte alltför långt bort (har gärna max  runt 30 min in till stockholm city)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 21:11
    Glömde skriva gärna vatten också..men det är som sagt bara önskemål :)

  • Svar på tråden Tipsa mig om mysigt barnvänligt radhusområde i stockholm. Vi vill flytta - men vart?
  • CiMi
    Äldre 26 Jun 21:10
    #1

    Stora Ursvik i Sundbyberg

  • Äldre 26 Jun 21:12
    #2

    Oh ska genast googla :)
    Bor ni där? Hur trivs ni?

  • Äldre 26 Jun 21:12
    #3

    Vällingby/ Kälvesta

  • SunnyB­unny
    Äldre 26 Jun 21:13
    #4

    hihi..nu drar vi ihop grillning;) Inte riktigt min erfarenhet av stockholmare och väldigt ovanligt men finns kanske nånstans;)

    Men annars är Täby en jätte bra stad och bo i med barn! Och jag skulle jätte gärna vilja ha en granne som bjuder mig på grillat;)

  • Äldre 26 Jun 21:13
    #5

    Barkarby, Skälby eller Viksjö i Järfälla kommun (det tar t.ex. 16 min till centralen med pendeltåg från Barkarby).

  • Äldre 26 Jun 21:18
    #6

    Vi ses rätt ofta hos grannar eller de hos oss och äter eller fikar ihop. Och ses typ varje dag i lekparken.

  • Äldre 26 Jun 21:26
    #7

    Älta i Nacka säger jag :)

  • Äldre 27 Jun 18:33
    #8

    Järvastaden eller nya Ulriksdal. 7 min med pendeltåg in till city. Ett stenkast till skog, Ulriksdal, Igelbäckens naturreservat, Brunnsviken... Finns radhus i nya Ulriksdal eller marklägenheter i Järvastaden (solna stad). Om man kan tänka sig lite längre bort så finns det radhus i Järvastaden (Sundbyberg)

    www.jarvastaden.se
    http://www2.peabbostad.se/listview.aspx?county=Stockholm&municip=Solna

  • Äldre 28 Jun 08:18
    #9
    Lilla skrev 2010-06-26 21:13:23 följande:
    Barkarby, Skälby eller Viksjö i Järfälla kommun (det tar t.ex. 16 min till centralen med pendeltåg från Barkarby).
    Vikjsö är underbart

    Jag har bott i vällingby med men triv bättre här.
    En stor skillnad var att jag slapp se alkolister och massa annat drägg som jag faktikst såg varenda dag under den tiden..

    Här ser jag kanske nån någon så där var 3e månad eller mer sällan ändå.
    VIsst vet jag var de finns.. men de är inte alls i sådanna mångder som de fanns i vällingby..

    Men det var största orsaken till att jag ville komma därifrån jag ville sluta se dem varje dag.

    En fördel med viksjö med är att man är ett stekast från barkarby handelsplats/outlet.
  • Äldre 28 Jun 10:51
    #10

    Ormkärr, ligger mellan hagsätra och älvsjö. Vi har skog på andra sidan av huset. 25 min till stan med tunnelbanan. Ca 30 minuters promenad till en strand och 10 min promenad till ett öppet bad med 3 pooler. En liten lekplats med bärbuskar som finns precis i området och en större 5-10 min promenadavstånd. Vi stormtrivs

  • CiMi
    Äldre 29 Jun 13:17
    #11

    Ja, vi bor i Stora Ursvik sen 2 1/2 år tillbaka. Vi stormtrivs här Härliga grannar, nära naturen och city ( 13 min.med tunnelbanan ).

    Här finns både bostadsrätter, hus och radhus. På sikt ska det även byggas hyresrätter. Stora Ursvik är ett nytt område i Sundbyberg.
    Många som flyttar hit är hitflyttade från andra delar av Sverige, därav att det kanske är trevligt här, Stockholmare kan ibland vara lite dryga   *skoj*

    Tycker absolut att du ska googla.

    Såg att någon hade skrivit Järva staden. Det är gångavstånd till Stora Ursvik.
    Nya Ulriksdal skulle jag perosnligen inte välja, På ena sidan ligger järnvägen och andra sidan har du motorvägen. Vi bodde där innan. Sjuka huspriser, men du har ju som sagt väldigt nära till city.

  • gottme­bulle
    Äldre 29 Jun 23:04
    #12

    HÄSSELBY :D
    här har du flera stränder,parker,barnfamiljer,
    dock 30min till city me tbana

    vi trivs som hellskottan här och husen är väldigt billiga ska ja säga dej!

  • Äldre 30 Jun 21:27
    #13

    Tack för alla förslag!
    Inga som vill slå ett extra slag för förorter söder om söder? :)

  • 1up
    Äldre 30 Jun 21:31
    #14

    Jag är lite nyfiken på södra områdena, också..

  • Äldre 2 Jul 09:39
    #15
    CiMi skrev 2010-06-29 13:17:51 följande:
    Ja, vi bor i Stora Ursvik sen 2 1/2 år tillbaka. Vi stormtrivs här Härliga grannar, nära naturen och city ( 13 min.med tunnelbanan ).

    Här finns både bostadsrätter, hus och radhus. På sikt ska det även byggas hyresrätter. Stora Ursvik är ett nytt område i Sundbyberg.
    Många som flyttar hit är hitflyttade från andra delar av Sverige, därav att det kanske är trevligt här, Stockholmare kan ibland vara lite dryga   *skoj*

    Tycker absolut att du ska googla.

    Såg att någon hade skrivit Järva staden. Det är gångavstånd till Stora Ursvik.
    Nya Ulriksdal skulle jag perosnligen inte välja, På ena sidan ligger järnvägen och andra sidan har du motorvägen. Vi bodde där innan. Sjuka huspriser, men du har ju som sagt väldigt nära till city.
    Ang. buller i Nya Ulriksdal så har det bättre förutsättningar än Järvastaden eftersom de bygger kontor som bullervallar och sedan flerfamiljeshus och i mitten stadsradhus. Så i radhuset har man riktigt bra värden
  • CiMi
    Äldre 5 Jul 13:10
    #16
    modestyclara skrev 2010-07-02 09:39:34 följande:
    Ang. buller i Nya Ulriksdal så har det bättre förutsättningar än Järvastaden eftersom de bygger kontor som bullervallar och sedan flerfamiljeshus och i mitten stadsradhus. Så i radhuset har man riktigt bra värden
    Härligt
    För flera år sedan bodde vi nämligen i ulriksdal och blev störda av alla tåg som susade förbi.

    Men jag slår iaf ett extra slag för Stora Ursvik
  • Äldre 9 Aug 10:55
    #17

    Vi letar fortfarande så jag pushar lite igen =0)

  • vian12
    Äldre 20 Oct 11:29
    #18

    Samma här. Pushar för ett bullerfritt område

  • Äldre 12 Oct 08:23
    #19
    "Ja, vi bor i Stora Ursvik sen 2 1/2 år tillbaka. Vi stormtrivs här  Härliga grannar, nära naturen och city ( 13 min.med tunnelbanan ).

    Här finns både bostadsrätter, hus och radhus. På sikt ska det även byggas hyresrätter. Stora Ursvik är ett nytt område i Sundbyberg.
    Många som flyttar hit är hitflyttade från andra delar av Sverige, därav att det kanske är trevligt här, Stockholmare kan ibland vara lite dryga    *skoj*

    Tycker absolut att du ska googla.

    Såg att någon hade skrivit Järva staden. Det är gångavstånd till Stora Ursvik. 
    Nya Ulriksdal skulle jag perosnligen inte välja, På ena sidan ligger järnvägen och andra sidan har du motorvägen. Vi bodde där innan. Sjuka huspriser, men du har ju som sagt väldigt nära till city."

    Gammal tråd, men är det inte långt till tunnelbanan? Närmaste är väl hallonbergen och det är en bit dit.
  • Äldre 12 Oct 08:24
    #20
    CiMi skrev 2010-06-29 13:17:51 följande:

    Ja, vi bor i Stora Ursvik sen 2 1/2 år tillbaka. Vi stormtrivs här Härliga grannar, nära naturen och city ( 13 min.med tunnelbanan ).

    Här finns både bostadsrätter, hus och radhus. På sikt ska det även byggas hyresrätter. Stora Ursvik är ett nytt område i Sundbyberg.
    Många som flyttar hit är hitflyttade från andra delar av Sverige, därav att det kanske är trevligt här, Stockholmare kan ibland vara lite dryga   *skoj*

    Tycker absolut att du ska googla.

    Såg att någon hade skrivit Järva staden. Det är gångavstånd till Stora Ursvik.
    Nya Ulriksdal skulle jag perosnligen inte välja, På ena sidan ligger järnvägen och andra sidan har du motorvägen. Vi bodde där innan. Sjuka huspriser, men du har ju som sagt väldigt nära till city.


    Gammal tråd, men är det inte långt till tunnelbanan.. hallonbergen t-bana är ju knappast runt knuten.
Svar på tråden Tipsa mig om mysigt barnvänligt radhusområde i stockholm. Vi vill flytta - men vart?