• endagi­morgon
    Äldre 2 Jul 03:03
    147136 visningar
    119 svar
    119
    147136

    Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!

    Hej! Jag undrar om de är någon mer blivande pappa som har samma problem! Vi väntar mitt första barn :) hennes tredje :( Men hon har ju fan blivit ett monster :( humöret vänder fortare än va ja hinner blinka! Vad jag än säger är fel! Finna de någon mer som lever i detta just nu?? Jag älskar henne överallt annat o tänker självklart inte lämna henne! Men de börjar bli lite jobbigt! Och vi är bara i v 11. Mvh Pappan

  • Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!
  • Äldre 2 Jul 03:32
    #1

    Har du "tur" så går horrisarna över till ett mer "normal" nivå annars är det  TYVÄRR bara att stå ut. Vi kvinns är inte lätta att tas med när horrisarna spelar oss ett spratt.
    BTW stort grattis & en massa lycka till =D

  • Sephir­oth
    Äldre 2 Jul 03:33
    #2
    anirac1 skrev 2010-07-02 03:32:25 följande:
    Har du "tur" så går horrisarna över till ett mer "normal" nivå annars är det  TYVÄRR bara att stå ut. Vi kvinns är inte lätta att tas med när horrisarna spelar oss ett spratt.
    BTW stort grattis & en massa lycka till =D
    Horrisar????
  • TopFri­ll
    Äldre 2 Jul 05:33
    #3

    JA!


     


    Vi väntar vårt andra barn och vi är nu i V. 18


    Jag kan tom ha fel men, det händer att humöret svänger fortare än kvickt dock inte lika ofta som perioden mellan 8-15 veckor.


    Däremot så kan min sambo börja storgråta helt plötsligt.


    Samma sak var det förra graviditeten, och det försvinner inte bara inte lika "ofta" ju längre graviditeten går.


     


    Mitt bästa tips:


    Jag har vid utbrott, gråt, you name it! tagit med mig grabben ut på en promenad/biltur och ibland även på flera timmar. det fungerar.


    Det är lika jobbigt för min sambo som för mig så när vi kommer hem igen så är allt frid och fröjd om det nu inte är jag som utlöst irritationen Flört

  • linjes
    Äldre 2 Jul 07:42
    #4

    Det är övergåendeSolig

  • supere­lin
    Äldre 2 Jul 08:03
    #5
    endagimorgon skrev 2010-07-02 03:03:01 följande:
    Hej! Jag undrar om de är någon mer blivande pappa som har samma problem! Vi väntar mitt första barn :) hennes tredje :( Men hon har ju fan blivit ett monster :( humöret vänder fortare än va ja hinner blinka! Vad jag än säger är fel! Finna de någon mer som lever i detta just nu?? Jag älskar henne överallt annat o tänker självklart inte lämna henne! Men de börjar bli lite jobbigt! Och vi är bara i v 11. Mvh Pappan
    Hej

    Bli inte chockad men man blir det ibland. Tyvärr kan man inte hjälpa det. Tänk bara positivt att någon dag kommer detta vara över.

    Elin
  • Nomade­n
    Äldre 2 Jul 08:06
    #6

    Är inte sambo till en gravid men är en hemsk gravid :-S

    Detta är mitt femte barn och jag har aldrig varit hemskare ever! Humöret svänger som 17, psykbryt alltså..... men jag vet att det går över.

  • endagi­morgon
    Äldre 2 Jul 08:27
    #7

    Tack! Några killar som lever med ett monster hemma?? Hur ska man palla???

  • PetraH­elena
    Äldre 2 Jul 08:34
    #8
    Heerregud,. stackars alla män därhemma.. tycker inte det spelar någon roll hur mycket "horrissar" man än har, det är ingen som HELST URSÄKT för att bete sej som ett svin!
    Jag har kommit på mej själv med att snäsa av min sambo några gånger men har alltid gottgjort honom och sagt förlåt, städat, fixat lite romantik eller köpt blommor för att visa hur mycket jag uppskattar att han står ut med mej!

    Nog har jag extrema hormoner jag med, kan börja störttjura för absolut ingenting, flera gånger om dagen och tappar humöret så lätt, men för fan, ta er i kragen och uppskatta era män!!!
     Motionera eller något och få tid att andas istället för att ge er på dom som står brevid er i alla förändringar, det är förändringar för dom OCKSÅ och accepterar vi att dom skäller på oss eller beter sej annorlunda?
    Nej, för det är bara oss oss oss det handlar om eller??

    Herregud män, jag känner sympati för er och är det något jag hatar så är det gravida kvinnor som glömmer bort att man är två, detta är mitt första barn så ingen erfarenhet bara lite god uppfostran och lite normalt folkvett så ska väl inte någon behöva bli eller betraktas som ett monster? Med eller utom hormonsvägningar!!!!
  • Äldre 2 Jul 08:35
    #9

    Jag skulle väl inte kalla mig själv ett monster, men jag snäser åt min sambo i alla fall en gång om dagen som är oprovocerat för den normala och provocerat för den gravida ;) Kan t.ex. för att han inte hör vad jag säger första gången och liknande.
    Detta händer väl ca 1-3 ggr per dag, men det är liksom aldrig så att det blir bråk av det.
    Det kommer gå över, och tro mig, det är inte roligt för oss heller. Man blir liksom chockad över sig själv.

  • Nomade­n
    Äldre 2 Jul 08:41
    #10
    PetraHelena skrev 2010-07-02 08:34:54 följande:
    Heerregud,. stackars alla män därhemma.. tycker inte det spelar någon roll hur mycket "horrissar" man än har, det är ingen som HELST URSÄKT för att bete sej som ett svin!
    Jag har kommit på mej själv med att snäsa av min sambo några gånger men har alltid gottgjort honom och sagt förlåt, städat, fixat lite romantik eller köpt blommor för att visa hur mycket jag uppskattar att han står ut med mej!

    Nog har jag extrema hormoner jag med, kan börja störttjura för absolut ingenting, flera gånger om dagen och tappar humöret så lätt, men för fan, ta er i kragen och uppskatta era män!!!
     Motionera eller något och få tid att andas istället för att ge er på dom som står brevid er i alla förändringar, det är förändringar för dom OCKSÅ och accepterar vi att dom skäller på oss eller beter sej annorlunda?
    Nej, för det är bara oss oss oss det handlar om eller??

    Herregud män, jag känner sympati för er och är det något jag hatar så är det gravida kvinnor som glömmer bort att man är två, detta är mitt första barn så ingen erfarenhet bara lite god uppfostran och lite normalt folkvett så ska väl inte någon behöva bli eller betraktas som ett monster? Med eller utom hormonsvägningar!!!!
    Men de är ju det de handlar om, man snäser av och sen slätar ut med romantik. Så gör jag med och det är de som är så labilt. De jag menar med hemsk är att man är så ojämn i humöret och det är inget man styr tyvärr. Även om man biter igen så ser man ju inte så lycklig ut iaf.

    Lever man i ett bra förhållande så ska man kunna få vara lite humörig också utan att karln tar på sig det. För hur man än vänder och vrider på det så låter man ju bara snäs gå ut över en människa som man vågar låta det gå ut över, som man älskar. En graviditet kan ge lite biverkningar för bägge parter och detta är en av dom.
Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!