• endagi­morgon
    Äldre 2 Jul 03:03
    147132 visningar
    119 svar
    119
    147132

    Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!

    Hej! Jag undrar om de är någon mer blivande pappa som har samma problem! Vi väntar mitt första barn :) hennes tredje :( Men hon har ju fan blivit ett monster :( humöret vänder fortare än va ja hinner blinka! Vad jag än säger är fel! Finna de någon mer som lever i detta just nu?? Jag älskar henne överallt annat o tänker självklart inte lämna henne! Men de börjar bli lite jobbigt! Och vi är bara i v 11. Mvh Pappan

  • Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!
  • Nadji
    Äldre 3 Jul 07:58
    #21

    TS, du verkar inte få så många svar från andra blivande pappor....
    Men jag vill svara även om jag inte är din situation. Har du försökt prata med din tjej om vad hon tror att det beror på? Som gravid kan det vara skönt att höra att familjen klarar av att man blir ett totalt självcentrerat monster, men att du som partner måste kunna berätta för henne hur det är för dig. Hon kanske "skärper sig"?
    Som någon annan skrev, följ med på nästa MVC, eller boka in ett speciellt möte, eller fråga din tjej om det är ok att du ber er MVC om en kontakt med en psykolog. Sånt kan MVC fixa, det kanske är något som din tjej går och tänker på som känns jobbigt, även om det här är hennes tredje barn. Hoppas att hon mår bättre snart!

  • Äldre 3 Jul 08:09
    #22

    Jag håller med er som säger att man faktiskt inte får bete sig HUR som helst bara för att man är gravid.
    JA hormoner är ett helvete. Jag har mer problem med hormonerna denna gång är jag haft dom två förra. Och visst kan jag snäsa, gråta och bli sur och irriterad för ingenting. Och JA det är skitjobbigt för mig med för man fattar ju inte själv ens varför det händer. Och man vet inte hur man ska hantera det.
    Men huvudsaken är ju att man fattar vad man sysslar med och försöker rätta till det sen. Då är det lättare för sambon att hantera allt oxå i hela 9 månader.
    En graviditet är ingen ursäkt att få bete sig hur fasen som helst även fast man har massa hormoner. Man ska nog veta vad som är rätt och fel ändå även om man hajjar det först efteråt

    Men VAD du än gör!! Gå INTE ut och strula runt och flirta runt bara för att du är less! Det hjälper knappast nån av er och det är ju faktiskt bara en period det här. och du vet ju att du varit med och "gjort" detta. Så nu är det bara att bita ihop och visa att du är en man

    Good luck

  • A r a s
    Äldre 3 Jul 08:31
    #23

    Jag säger inte att detta gäller i TS fall, men jag kan tänka mig att graviditeten ställer till det på fler sätt än "bara" hormoner och humörsvängningar.

    Jag var absurt trött de första tre månaderna, och sov mer än jag var vaken, mannen kunde inte riktigt helt förstå varför vi inte kunde göra "som vi alltid gjort" på kvällarna efter jobbet. Vilket självklart var jobbigt för honom. Dessutom fick ju han dra det lasset vi båda var vana vid att JAG drog hemma. Om jag alltid såg till att blommorna var vattnade, disken plockad, dammsuget, fixat, hemmatrevligt osv och sen inte klarade av att göra något sånt, och det helt plötsligt låg på honom (som inte var van att göra det, och kanske blev irriterad över att jag blev sur över all disk som stod) ja, då påverkar det ju också.

    När magen sen är stor, tung, ivägen, vatska, smärta osv sätter in kommer man tillbaka till samma scenarion. En man kanske inte förstår det fullt ut.

    Men igen, förklaringar och inte ursäkter.

  • Carola J
    Äldre 3 Jul 23:44
    #24

    He he, kan nog lugnt  konstatera att för vissa är det här normalt i början på en graviditet :-P
    Jag väntar mitt 4 barn och både jag och min sambo vet att i början var jag som ett monster och vet att jag kommer vara det i slutet oxå..
    Men försök att prata med henne och påpeka att det här är väldigt jobbigt för dig då det är första gången du går igenom detta med någon. Be henne förklara hur hon känner och fråga vad du kan göra för att det ska bli bättre..

    Min sambo försöker verkligen här hemma han med men ibland vet han att det inte är någon idé utan att jag helt enkelt får vara sur o tvär men då skiter han helt enkelt i mig. Tyvärr så resulterade det i att han fick en vetekudde i huvudet förra graviditeten. Men den här gången är det lugnt än så länge..

    Lycka till nu och försök o se ett slut på det hela, tiden går snabbare än vad man tror

  • PetraH­elena
    Äldre 4 Jul 13:41
    #25

    kan man inte kontrollera sej eller har man taskig impulskontroll? Vadfan äre med er? "relulterade i att han fick en vetekudde i huvudet?"

    tycker det verkar som om ni "skyller" på graviditeten! bra och dåliga dagar kan alla ha, även han, accepterar ni det då?
    troligtvist får han en vetekudde i huvudet isånafall!!! Om han skulle bete sej så!
    Skärpning damer, tycker det är pinsamt att dras över eran kam!

  • Äldre 6 Jul 11:38
    #26

    Det är aldrig roligt att se sin flickvän förändras så mycket... Min flickvän valde att lämna mig tidigt i graviditeten pga en bagatell, och har sedan dess varit väldigt fientligt inställd mot mig. I mitt fall hjälpte att söka professionell hjälp för att hantera situationen. Nu är det knappt en månad kvar till bebisen är beräknad att komma, så jag hoppas på att det kommer lugna ned sig då.
    Det enda jag kan säga är att hålla ut, och var inte rädd att söka professionellt stöd.

    Lycka till och grattis! 

  • Äldre 6 Jul 11:42
    #27

    Som du kanske själv märker är det mest kvinnor i den här tråden, så jag tänkte skjuta in med ett tips till dig.
    Hittade en sida för nån vecka sen, helt för män.
    Där kan du förhoppningsvis hitta fler män i samma situation som dig.

    www.planetdad.se/

    Lycka till.

  • Äldre 6 Jul 11:45
    #28
    AronsMamma skrev 2010-07-06 11:42:30 följande:
    Som du kanske själv märker är det mest kvinnor i den här tråden, så jag tänkte skjuta in med ett tips till dig.
    Hittade en sida för nån vecka sen, helt för män.
    Där kan du förhoppningsvis hitta fler män i samma situation som dig.

    www.planetdad.se/

    Lycka till.
    Får hoppas att sidan fortfarande finns, jag kommer inte in på den för tillfället dock.
  • Äldre 6 Jul 12:05
    #29

    Min sambo har döpt om mig till Hormonosaurus Rex här hemma- det säger väl det mesta :P

    Tur att ni grabbar finns iaf- annars hade vi väl hoppat på första bästa oskyldiga ute på gatan och bitit huvudet av dem istället när vi har våra dåliga dagar.

  • nikkis­ixx
    Äldre 18 Jul 20:01
    #30

    Säg att hon beter sig riktigt illa och stick till en kompis och drick några öl, spela tv-spel & ha en slapparstund & prata ut om det! Blir hon alldeles för överjävligt jobbig får du väl bo tillfälligt hos en kompis eller bo på vandrarhem/andrahandslägenhet. Det senare scenariot skulle nog snarare tyda på att hon har mer problem med sig själv än bara själva graviditeten. Ja suck, fruntimmer, what to do? Skrattande
    / en annan blivande farsa 

Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!