• endagi­morgon
    Äldre 2 Jul 03:03
    147463 visningar
    119 svar
    119
    147463

    Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!

    Hej! Jag undrar om de är någon mer blivande pappa som har samma problem! Vi väntar mitt första barn :) hennes tredje :( Men hon har ju fan blivit ett monster :( humöret vänder fortare än va ja hinner blinka! Vad jag än säger är fel! Finna de någon mer som lever i detta just nu?? Jag älskar henne överallt annat o tänker självklart inte lämna henne! Men de börjar bli lite jobbigt! Och vi är bara i v 11. Mvh Pappan

  • Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!
  • Äldre 25 Sep 13:47
    #41

    Är i samma sitts som TS, fast jag gillar det i alla fall!!! Förvånad

  • IronMi­ke
    Äldre 28 Sep 20:04
    #42

    Hej!


    Jag ska ha barn med min tjej, vi är bara i vecka 8, hon har hela 4 barn sedan tidigare. Hon berättade en intressant grej när jag berättade om ditt inlägg, flera av hennes tjejkompisar VET att dom beter sig illa men tycker att killen ska ta detta för att vi "slipper undan" så lätt som inte behöver vara gravida och bära barnet, att de alltså till viss mån utnyttjar detta mot sin kille, så behöver det inte vara med din tjej, men jag tycker du ska sätta dig ner och prata med henne om detta beteende och förklara hur du känner, bara att du säger precis det du skrivit här, börja med att du älskar henne :) men säg samtidigt att du inte tycker detta är okey, att hon inte kan behandla dig hur som helst fast det är väldigt jobbigt för henne.

    Det jag för övrigt märkt med min tjej är att hon gråter lite försynt varje dag, det tycker jag bara är gulligt.

    Lycka till!

  • DaddyT­oBee
    Äldre 12 Oct 17:13
    #43

    Word

  • Äldre 12 Oct 17:44
    #44

    En fråga till er tjejer som börjat bete er konstigt, när i graviditeten inträffade detta?
     Jag går in i vecka sju i övermorn och känner inte igen mig i dessa känslosvall som ni beskriver.

    Jag känner mig tvärtom helt lugn och tom, mer åt deppighållet. Trött, orkar inte bry mig så mycket om det är stökigt och  så eller om min kille är borta varje kväll. Jag vill ju ändå bara vila..

    Jag känner mig helt avskalad på känslor och mer jämnlåg. Någon mer som känt så? 

  • DMG
    Äldre 29 Nov 04:02
    #45

    Vet du vad "endagimorgon"...
    Låt henne vara ett monster, ja menar, det är inte så konstigt att hon reagerar, hon är ju gravid!
    Vi män kan nog aldrig sätta oss i den situationen.
    Jag säger såhär, om du vill bli pappa, så ska du veta att hon bär på den finaste juvel som finns.

    Det är ju något man i stort sätt förväntar när sin partner blir gravid, det är säkert jätte tufft, men inte i närheten så tufft som det kommer att bli när barnet väl är fött!
    Se det hela som en underbar utmaning!

    jag fick precis reda på att min sambo är gravid, det blir den första!; och självklart är jag lite rädd för över hennes galenskaper hon kommer få för sig, men fan!, jag blir nästan lite glad över det!
    Hennes kropp går ju igenom miljontals av förändringar, så det är inte så konstigt att hon reagerar.

    Och i slutändan vet man att det är värt det!, förstå att hon bär på ditt barn när hon beter sig som ett monster så kommer du nog kunna överleva hennes påhitt!

    det kommer gå bra ska du se :)

  • lis07
    Äldre 29 Nov 12:55
    #46

    Jag kan inte säga att jag är ett monster, men är definitivt inte mig själv. Har inte samma tålamod utan "hugger" snabbare. Är normalt en ängel..Jag lovar!

    Min man går undan en stund så får jag söka upp honom när jag har lugnat ner mig. Hos oss fungerar det bra, ångrar mig nästan alltid så fort han försvunnit utom synhåll.

  • Äldre 15 Dec 20:40
    #47

    Jag kan nog erkänna att jag är ite av ett monster ^^ psykbryt kommer det en del av och jag får så otroligt dåligt samvete efter det. Men nu är jag lugnare än i början =)
    I början kunde jag vara jätteglad för att andra sekunden bli förbannad och nästa deprimerad och stortjuta och sen kom det dåliga samvetet =) Min sambo är jätteduktig när detta händer och håller sig så lugn han kan =)

    Glad jag är född kvinna för skulle aldrig i mitt liv klara bo med en gravid kvinna i nio månader ^^

  • lindal­ej
    Äldre 29 Dec 00:22
    #48
    Irmeline skrev 2010-10-12 17:44:27 följande:
    En fråga till er tjejer som börjat bete er konstigt, när i graviditeten inträffade detta?
     Jag går in i vecka sju i övermorn och känner inte igen mig i dessa känslosvall som ni beskriver.

    Jag känner mig tvärtom helt lugn och tom, mer åt deppighållet. Trött, orkar inte bry mig så mycket om det är stökigt och  så eller om min kille är borta varje kväll. Jag vill ju ändå bara vila..

    Jag känner mig helt avskalad på känslor och mer jämnlåg. Någon mer som känt så? 
    jag började nog bli rätt grinig runt månad 6-7. iofs för att jag irriterade mig på honom. blir bara surare och surare över hans kommentarer. blivit en riktig bitterfitta. hehe önskar han kunde ha lite mer tålamod o brydde sig lite mer så kanske jag inte skulle vara så arrrrrg jämt.
  • Zofian
    Äldre 29 Dec 08:02
    #49

    Kom ihåg att det lugnar ner sig lite med hormonerna efter vecka tolv också så det där kan gå över.

    Jag var väldigt ojämn i humöret i början. Men nu känns det mkt bättre. Glömmer nästan att jag är gravid ibland. Är i vecka 18.

    Prata med henne. Säg att du blir ledsen när allt du är blir fel. Hon gör det garanterat inte för att vara elak. Men om du tycker hon är jobbigt tänk då på att hon är i den kroppen men kan ändå uppleva det lika som du att det är ngn annan som gör allt det där.

    Försök göra det du känner och tror är rätt och skit sen i om det inte passar henne för stunden. Låt det rinna av dig. Ni går igenom allt det här jobbiga tillsammans. För ni är båda gravida. Även om hon bär barnet. Men det kommer ge er den bästa utdelningen någonsin.

  • youand­meandt­hebaby
    Äldre 17 Feb 22:09
    #50

    personligen förstår jag inte varför man som kvinna vänder sitt humör så..det finns ingen anledning. vi e gravida i vecka 36 och detta är inget som är nåt "normalt" i vårt förhållnade.

    skärp er kvinnor!!!! finns ingen som helst anledning till att vara elak mot sina nära o kära!!!

Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!