• Äldre 7 Jul 11:25
    3152 visningar
    18 svar
    18
    3152

    Väntar "regnbågsbarn" i vinter

    Hej, hej.
    Jag och min tjej ska ha barn i vinter och jag undrar om det finns några andra här i liknande situation som vill dryfta olika saker.
    Vi har varit på Huddinge och gjort vårt barn och vi bor i Stockholm.

  • Svar på tråden Väntar "regnbågsbarn" i vinter
  • Äldre 7 Jul 12:17
    #1

    Hej! Jag har gjort ivf i Danmark och har BF i början av mars. Bor på Södermalm och ska gå på Mama Mia.

  • Äldre 7 Jul 12:20
    #2

    Kul, då är du precis i början av graviditeten. Vi är på Mama Mia, alla jag har träffat där är jättetrevliga. Är du ensamstående?

  • Äldre 7 Jul 13:39
    #3

    Hmm..känner att jag borde ringa dit (Mama Mia söder) igen och prata med någon. Borde väl finnas fler bm som är regnbågsinriktade? Har VUL på fredag så då kommer de väl fråga om vi fått tid för inskrivning ännu...

    Känns ju lite pirrigtr iom attr d e första knodden för mig, och det var 13 år sen för min fru så det är ju speciellt.

  • Äldre 7 Jul 13:44
    #4
    Tussebus skrev 2010-07-07 13:39:32 följande:
    Hmm..känner att jag borde ringa dit (Mama Mia söder) igen och prata med någon. Borde väl finnas fler bm som är regnbågsinriktade? Har VUL på fredag så då kommer de väl fråga om vi fått tid för inskrivning ännu...

    Känns ju lite pirrigtr iom attr d e första knodden för mig, och det var 13 år sen för min fru så det är ju speciellt.
    Ja, det finns flera som är regnbågsinriktade. Alltså i princip alla är ju medvetna och kunniga och ni kan ju få plats i regnbågsföräldragrupp osv hos vem ni än går hos även om inte alla som jobbar där är homosexuella själva.

    Jag har inte varit så om mig och kring mig vad gäller hbt-kompentens i andra sammanhang, men just vad gäller mödravården och det så känns det bra att vara med i regnbågsprojektet. Men som sagt, tror det hade funkat även med någon av de andra barnmorskorna på Mama Mia. Alla jag känner som har gått där, gay eller ej, har varit helnöjda.
  • Äldre 7 Jul 14:02
    #5
    miljarden skrev 2010-07-07 13:44:54 följande:
    Ja, det finns flera som är regnbågsinriktade. Alltså i princip alla är ju medvetna och kunniga och ni kan ju få plats i regnbågsföräldragrupp osv hos vem ni än går hos även om inte alla som jobbar där är homosexuella själva.

    Jag har inte varit så om mig och kring mig vad gäller hbt-kompentens i andra sammanhang, men just vad gäller mödravården och det så känns det bra att vara med i regnbågsprojektet. Men som sagt, tror det hade funkat även med någon av de andra barnmorskorna på Mama Mia. Alla jag känner som har gått där, gay eller ej, har varit helnöjda.
    Jag känner som du: att det är viktigt med just mvc på nå vis. Kanske för att vi bor i en förort där det är mkt rikt folk o inte så många hbt-människor som jag vet om. Vill ju gärna ha fler likasinnade. Har dålig erfarenhet av vissa föräldrar  i min styvsons förra skola...
  • Äldre 7 Jul 14:04
    #6

    Gav förresten upp på Mama Mia efter ca 10 signaler och mailade istället. Nu hoppas jag att de kollar sin mail och ringer upp mig. Känner lite dåligt samvete för att komma till VUl i övermorgon och säga nej när de frågar om jag bokat tid på mvc. De föreslog det när jag ringde och berättade om Plus:et.

  • Äldre 7 Jul 14:08
    #7
    Tussebus skrev 2010-07-07 14:04:26 följande:
    Gav förresten upp på Mama Mia efter ca 10 signaler och mailade istället. Nu hoppas jag att de kollar sin mail och ringer upp mig. Känner lite dåligt samvete för att komma till VUl i övermorgon och säga nej när de frågar om jag bokat tid på mvc. De föreslog det när jag ringde och berättade om Plus:et.
    Nu kan du ju med gott samvete säga att du har försökt men inte fått någon tid! Ska till Huddinge för vulet?
  • Äldre 7 Jul 14:12
    #8
    Tussebus skrev 2010-07-07 14:02:55 följande:
    Jag känner som du: att det är viktigt med just mvc på nå vis. Kanske för att vi bor i en förort där det är mkt rikt folk o inte så många hbt-människor som jag vet om. Vill ju gärna ha fler likasinnade. Har dålig erfarenhet av vissa föräldrar  i min styvsons förra skola...
    Vad tråkigt det låter med styvsonens förra skola! Har ingen koll alls på hur det ser ut där vi bor men jag hoppas på att det ska vara okej. Men hela den här jargongen som utmärker vänta barn-businessen står mig upp i halsen. Bilden som målas upp av gravida tjejer och deras killar, kan inte känna igen mig i det.
  • Jondin
    Äldre 7 Jul 17:37
    #9

    Vi väntar en regnbågsbebis i början på januari! Den är "gjord" på IVF-kliniken i Umeå, första IVF-försöket. Har tidigare gjort fem inseminationer utan resultat på Gaia Graviditetsklinik i Danmark. Vi bor i Sundsvall.

    Kul med fler bebisar i vinter!

  • Äldre 7 Jul 17:40
    #10

    Grattis till er

  • Äldre 7 Jul 18:14
    #11

    Ja, jag är ensamstående. Tror att MamaMia kommer att passa mig utmärkt, har oå bara hört gott om dom! Ska dit på ultraljud om 3 veckor.

  • Äldre 8 Jul 07:35
    #12
    miljarden skrev 2010-07-07 14:08:44 följande:
    Nu kan du ju med gott samvete säga att du har försökt men inte fått någon tid! Ska till Huddinge för vulet?
    Ja, vi ska till Huddinge :)
  • Äldre 9 Jul 07:54
    #13

    Grattis Jondin, vad kul!

    Just nu känns det som att tiden går så långsamt... Åker på semester på onsdag, då kanske det känns lite bättre men nu känns det så segt.

  • Jondin
    Äldre 1 Aug 19:41
    #14

    Hej på er!
    Hur mår ni?

    Vi kom just hem från Priden. Har haft jätteroligt! Var någon av er där? Jag hade "Regnbågsbebis"-tröja i paraden och fick ställa upp och bli fotad (nästan bara inzoomad mage, men ändå haha) flera gånger! Kul!

    Det är skönt med semester. Tiden rinner ju som vanligt på ganska fort då så man slipper sitta och vänta på att tiden ska gå :)

    V. 17+4 idag

  • Äldre 4 Aug 12:29
    #15

    Hej!

    Vi väntar barn i februari efter insemination på Storkklinik. Ser att ni skriver om MamaMia - vi går också där och är jättenöjda. Tycker också att det känns bra med regnbågsprojektet. Är glad att jag som inte bär barnet blir helt inkluderad utan att man måste förklara en massa.

    Hur mår ni andra? Här tampas min fru med illamående och trötthet. Tur att vi har semester...

  • Äldre 4 Aug 16:18
    #16

    Jag mår ofösrskämt bra idag. Igår hade jag hiskeliga ligamentssmärtor men idag är jag mest bara trött.
    Är i vecka 11 nu. 

  • Äldre 6 Aug 10:43
    #17

    Är i v 13. Hade hoppats att illamåendet skulle lägga sig efter v 12 men icke...hoppas bara att jag mår bättre innan jag börjar jobba igen. Tycker det ska bli sååå skönt när hösten kommer. Den här värmen i sommar har varit plågsam.

  • Äldre 9 Aug 00:31
    #18

    Grattis till er alla som väntar!
    Vår dotter blev till på Huddinge och vi gick sedan på Mamma Mia hos Karin P som var prima!
    I regnbågsgruppen hade vi tre träffar samt guidning på Danderyd. Gick även på sjukhusens öppna föreläsningar om diverse.
    Lycka till allihopa!

Svar på tråden Väntar "regnbågsbarn" i vinter