• IaOnDa­Fluff
    Äldre 13 Jul 16:54
    24963 visningar
    5 svar
    5
    24963

    Använda gammal hårfärg - Oöppnad?

    Hittade just en oöppnad hårfärg, schwarzkopf i en garderob. Hittar inget bäst föredatum varken på boxen eller produkterna i. Jo förutom på eftercerumet som håller 12 månader öppnad.

    Skulle ni använda den?!

    Vet inte hur länge den kan ha legat där.. men max ett år

  • Svar på tråden Använda gammal hårfärg - Oöppnad?
  • Äldre 13 Jul 16:56
    #1

    Jag hittade också en gammal hårfärgsförpackning för ett tag sedan som jag tänkte använda. MEN färgcremen hade blivit helt förstörd, den skar sig så det var bara att slänga det! Du kan ju ta upp det och kika på hur det ser ut först :) Men hade konsistensen varit som vanligt hade jag nog provat att använda det. VAd kan hända mer än att typ inget händer?!

  • IaOnDa­Fluff
    Äldre 13 Jul 17:02
    #2

    Ungefär min tanke också.. den lär ju inte helt plötsligt ha förvandlats till en lättantändligt bomb som fräter bort hela mitt huvud

    Men ska kika på hur cremen beteer sig, tack så mycket!

  • Äldre 13 Jul 21:00
    #3

    Om det ser okej ut skulle jag använda det, är väl mest kemilåda som inte direkt ruttnar Om det inte har blivit väldigt utsatt för värme, solsken eller så, då kanske det händer grejer.

  • IaOnDa­Fluff
    Äldre 14 Jul 09:57
    #4

    Jag var en mes och gick ut och köpte ny hårfärg, kostar ju inte många kronor.
    Men tack för era svar.

  • Äldre 13 Apr 11:23
    #5

    Hejsan. Jag har en oöppnad Schwarzkopf, har stått i badrummet i snart 1 år. Tänkte kolla om den går fortfarande använda. :o

Svar på tråden Använda gammal hårfärg - Oöppnad?