• Piggel­in80
    Äldre 22 Jul 10:10
    255020 visningar
    3463 svar
    3463
    255020

    rmc linköping - ivf

    Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

  • Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Äldre 22 Jul 19:43
    #1

    Vi ska göra vårt andra IVF i höst på RMC i Linköping eftersom vi har tre ägg infrysta. Vi har försökt i 3 år eftersom jag har PCO. Vore kul att följas åt....

  • Piggel­in80
    Äldre 22 Jul 21:06
    #2

    Jag följs gärna åt :) När i höst ska du göra din FET? Vad skönt att ha små knott i frysen. Själv har jag tyvärr inga i frysen utan får göra ett nytt försök den långa vägen. Men det är det värt om man lyckas. Är så nervös för nästa försök samtidigt som jag längtar! Ska ni göra privata försök om det inte går lyckas? Men visst har man ganska goda odds med PCO?

  • Äldre 23 Jul 09:28
    #3

    Jag ska ringa RMC direkt när de öppnar om 2 veckor. Vi är jättenervösa och spända eftersom det finns en risk att äggen inte överlever och då måste vi göra om hela proceduren igen. Vi har pratat om att göra det privat sen om det ej går. Jag ska höra med RMC vad som är sista utvägen...kanske donation. Vi hoppas ju att man har ganska goda chanser med PCO:) . Blev gravid på första försöket i mars men fick MF så nu hoppas vi igen....

  • FRU LILA
    Äldre 23 Jul 11:09
    #4

    Vi ska till RMC för infoträff 3/8. Vi ska på infoträff och det är vårt första försök. Hänger gärna med er här!!

  • Äldre 24 Jul 17:14
    #5

    Jag ska också påbörja ivf-försök 2 vid nästa mens. Jag kommer göra korta metoden, då jag tyvärr inte fick några till frysen i våras. Kommer börja med sprutor någongång runt den 19 augusti beroende på när mensen behagar att komma.

    Hoppas så att det ska lyckas nu!!


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Äldre 24 Jul 17:54
    #6

    Välkomna majsanna och fru Lila! Hoppas att 2010 blir vårt år!

  • Piggel­in80
    Äldre 24 Jul 18:58
    #7

    Kornett: Tråkigt att du fick MF... Men att ni lyckades betyder ju att ni har goda förutsättningar inför nästa gång! Vi får hoppas att en av dem i frysen blir till en liten bäbi =)

    Vad roligt att ni oxå hittat hit Fru Lila och Majsanna!
    Spännande för dig Fru Lila att ha datum för infoträff =) Det är ju alltid skönt att komma igång... denna  väntan i IVF-karusellen gör mig tokig!
    Majsanna jag gör långa metoden men jag kommer oxå börja med sprutor runt den 19/8, jag börjar nämligen sparya 9/8. Så vi ligger ganska lika i tiden. Hur kommer det sig att du ska göra korta metoden?

  • Äldre 25 Jul 08:50
    #8

    Piggelin: Ja, vi hoppas att kroppen ska ställa om sig så att det går bra. Håller med dig om att väntan gör en nervös men RMC öppnar ju snart tack och lov:)

  • Äldre 25 Jul 08:53
    #9

    Vi ska också köra igång i augusti, med vårt första syskonförsök. Vår dotter blev till med hjälp av IVF i Linköping, första försöket.

  • Äldre 25 Jul 08:58
    #10

    Piggelin: Jag har en reumatiskt sjukdom och enligt min läkare på Rmc kan man må väldigt dåligt som reumatiker av att komma i klimakteriet. Därför har vi valt att göra den korta metoden.

    Vad spännande att vi ligger så lika i tiden.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
Svar på tråden rmc linköping - ivf