• Lättar­e
    Äldre 16 Aug 07:06
    6722 visningar
    31 svar
    31
    6722

    Får dagispersonal uttrycka sig hur de vill

    Jag har en 5åring som går på dagis, han trivs och är omtyckt där. I april förra året gjorde han illa foten på dagis pga att personalen tyckte att det var ok att ställa trädgårdsbordet på ute scenen o hoppa. Där gjorde han illa sig o han fick bandage va hemma 2v o sen börja han igen på dagis. Då tyckte samma personal att bandage var onödigt och tog bort det. Han lekte ramla på foten och får operera ledbandet. Så blev han bra o visst han haltar ibland men inget mer. Innan semestern säger samma personal att han haltar, du får kolla upp det, men jag försöker förklara att vi har det, men då har han fel på höften säger personalen bara, när hon 3e dagen påtalar det blir jag irriterad och vi får tillbringa 2.5tim på röntgen och man ser inget fel på fot höfter el nåt. Frid o fröjd till idag. Då ringer telefonen o det är den personalen som talar om att de är underbemannade idag och får inte ta in vikarie och då min son haltar (ibland) så kan han inte komma idag. Va? Ja vi kan inte försämra verksamheten för att han ta tid när vi är ute och går mellan lekparker och dagis, så för allas skull är det bästa att han är hemma idag. Visst tyckte jag chockat. Nu är jag förbannad o väntar på att hennes chef ska börja

  • Svar på tråden Får dagispersonal uttrycka sig hur de vill
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Äldre 16 Aug 07:08
    #1

    Så får det väl inte gå till.

  • Äldre 16 Aug 07:10
    #2

    Låter helt sjukt.

  • Mimmi P
    Äldre 16 Aug 07:13
    #3

    Det låter ju väldigt skumt, har de ingen vagn han kan åka i om han nu haltar? Kanske skulle underlätta lite för hans fot dessutom om de ska gå mycket.

  • Äldre 16 Aug 07:13
    #4

    Så kan de inte få gå till, hoppas du får tag i chefen snart..

  • Äldre 16 Aug 07:16
    #5

    Men herregud! Är själv förskollärare och sådär säger man bara inte! Alla barn är välkomna till dagis oavsett hur många fingrar, tår eller haltande fötter de har. Man får helt enkelt anpassa verksamheten så att alla barn kan delta i aktiviteterna.

  • Äldre 16 Aug 07:18
    #6

    Nej, det är inte okej. Inte alls! Ring chefen!

  • Äldre 16 Aug 07:27
    #7

    NEJ så får dom inte göra. tycker du ska ta ett snack med den inblandade personalen OCH hennes chef. Hon låter ju knäpp. Sluta tjata liksom.

  • Cat3
    Äldre 16 Aug 07:43
    #8

    Jag tycker att du ska anmäla den första försumligheten med bordet och att dom tog bort bandaget. Det måste utredas. Ring skolverket och fråga vad du ska göra angående detta och framförallt att dom säger att dom inte kan ta emot ditt barn.

    Jag uppfattar att det är samma person det handlar om? Den människan har inte på en förskola att göra.

  • Lättar­e
    Äldre 16 Aug 07:48
    #9

    Tack för era snabba svar. Han haltar ibland bara däremellan hoppar skuttar o springer han som vilken 5åring som helst. När vi går sackar han aldrig efter o han klagar aldrig att han har ont när han haltar. När personalen var på mig 3 dagen i rad, innan vi var upp på röntgen, så ringde jag upp när vi kommit hem o jag frågar lugnt o stilla vad hon anser jag ska göra. Då börjar hon gråta o tycka att jag anklagar henne när jag ringer för hon känner sig påhoppad av mig då, fast jag fråga lugnt o stilla. Där kom inte vår diskussion längre o hon har negligerat mig när jag hämta förra veckan, o idag ringde hon då o tala om att han inte får komma. Chockad! Ska samla ihop mig nu innan jag ringer

  • Äldre 16 Aug 08:38
    #10

    håller med att du ska ringa chefen. Ett litet tips är att förbereda dig och stolpa upp händelserna och vad du önskar få ut av samtalet. Det är lätt att man blir lite ivrig/arg och ledsen när man ska återge en händelse...

Svar på tråden Får dagispersonal uttrycka sig hur de vill