• ebben
    Äldre 16 Aug 20:59
    5619 visningar
    10 svar
    10
    5619

    marie fredriksson-tumören?

    alltså,undrar bara om de gått ut med vad för sorts tumör hon hade? har själv inte läst/hört nå om det,bara att det var en svår tumör-är det nåt som nån vet ? alltså att allmänheten fått veta? eller har de bara gått ut med att det var EN tumör helt enkelt?Nu är den ju borta o hon verkar hyfsat bra-är bara nyfiken....

  • Svar på tråden marie fredriksson-tumören?
  • ebben
    Äldre 16 Aug 21:00
    #1

    kanske ska tillägga att jag själv har en hjärntumör-därav min nyfikenhet!

  • Puff Mummy
    Äldre 16 Aug 21:03
    #2

    Har för mig att det var en godartad tumör, men den kanske hade legat länge och tryckt på delar av hjärnan. Har fått för mig att hon inte riktigt är återställd.

  • Bedan
    Äldre 16 Aug 21:09
    #3

    Jasså det var hjärntumören det handlade om... jag trodde tråden var om Per Gessle!
    Har ingen aning om vilken sorts tumör det var, gick hon verkligen ut med det? 

  • ebben
    Äldre 16 Aug 21:12
    #4

    bedan-vet inte....om de gick ut med det...inte säkert-finns ju massa olika tumörer!

  • Bedan
    Äldre 16 Aug 21:13
    #5
    ebben skrev 2010-08-16 21:12:11 följande:
    bedan-vet inte....om de gick ut med det...inte säkert-finns ju massa olika tumörer!
    Jag har starkt för mig att hon värnade om sin integritet i det hela, att gå ut med det ger ju pressen en massa anledning att spekulera i hennes prognos och det vill man nog inte. Jag har för mig att en sjuksköterska på sjukhuset snokade i hennes journal utan att ha någon anledning att glo i den och fick sparken för det tilltaget.
  • Äldre 16 Aug 21:18
    #6

    Det spekulerades ju rätt mycket just då, men jag fick i alla fall intrycket att själva tumören var rätt "snäll". Den största skadan gjorde väl hjärnskakningen hon fick när hon svimmade och smällde i tvättstället?




  • Äldre 16 Aug 21:20
    #7
    ebben skrev 2010-08-16 21:00:45 följande:
    kanske ska tillägga att jag själv har en hjärntumör-därav min nyfikenhet!
    Tråkigt ...
    Får jag vara ofin och fråga om du fått adresser och länkar till Tumöröverlevare eller andra patientföreningar?


  • ebben
    Äldre 16 Aug 21:42
    #8

    lövet2-nä....det har jag inte!

    bedan-visst,massmedia o alla har ju egentligen inte med det att göra.........

  • ebben
    Äldre 16 Aug 21:43
    #9

    själv hade jag fått för mig att den var "elak"....
    men jag har ingen aning.min är snäll iallafall................

  • Äldre 16 Aug 22:11
    #10
    ebben skrev 2010-08-16 21:42:49 följande:
    lövet2-nä....det har jag inte!

    bedan-visst,massmedia o alla har ju egentligen inte med det att göra.........
    De verkar ha stängt ner Tumöröverlevares sida 1 juli av någon anledning, och ingen ytterligare hänvisning finns. Ska inboxa en lista på länkar till annat i alla fall.


Svar på tråden marie fredriksson-tumören?