• Anonym (???)
    Äldre 17 Aug 15:38
    2530 visningar
    8 svar
    8
    2530

    Jag börjar bli kär i en tonåring!!!

    Vet inte hur det blev så här men jag vet inte vad jag ska ta mig åt.

    Det började oskyldigt. Jag är en tjej på 23 år och jobbar på Ica i en relativt liten kommun (drygt 30.000 invånare). Jag lever ihop med min sambo och vårt gemensamma barn. Jag hade precis börjat jobba på ICA och varje dag kom det in ett killgäng på 4 st. Jag tippade på att dem var runt 18 och en av dessa killar tittade ofta och länge på mig. Mer för varje dag som gick så flirtade han mer och mer med mig och jag gillade det. Jag gillade uppmärksamheten, den uppmärksamhet jag inte fick av sambon längre. Jag och sambon har haft det väldigt dåligt hemma de senaste året och pratat om att separera men har hållit ihop för trygghetens skull. Aja, tillbaka till problemet. Killen började fråga om vi skulle träffas osv. Han visste att jag hade sambo och barn men struntade i det, han visade tydligt att han ville ha MIG oavsett vad. Jag njöt av uppmärksamhet och flirtade tillbaka, dock uppmuntrade jag aldrig något i respekt av min sambo. Men efter ett tag kom inte han in på ICA längre. Det gick nog 1 vecka eller så och jag saknade honom och uppmärksamheten han gav mig.

    När jag satt och fikade på ett fik några dagar senare, själv då jag behövde den tiden, så kom han in. Han satte sig bredvid mig och vi pratade om allt och ingenting och efter det långa samtalet var jag så himla glad, längesedan jag kände mig sådan. När jag kom hem och loggade in på min facebook hade han addat mig där. Där till min förvåning ser jag att han bara är 15 år och det gör ont inom mig.

    Han fortsätter att skriva till mig och ag till honom. Jag kan vara mig själv med honom och vi prata om allt. Hela tiden fick jag påminna mig om att han är 15 år, trots att han beter sig mycket äldre och ser äldre ut.

    Hemma blir det sämre, jag och sambon glider längre ifrån varandra. Jag är inte kär längre.

    Jag träffar den andra killen igen och han berättar hur mycket han tycker om mig och jag börjar förstå att jag gillar honom med men han är ju så UNG! Hade han varit 5 år äldre hade jag inte tvekat. Han får mig att skratta, känna mig vacker och betydelsefull. Han är vältränad, vacker, intelligent och förstående. Allt jag velat ha men några år för ung. Jag vet inget längre. Jag har barn, jag har sambo. Men jag börjar falla för en 15 åring. Det får inte hända. Hjälp mig. Jag vet att det är fel men jag är beroende av honom. Ska jag klippa alla band med en gång innan det är försent om det inte redan är det? Hjälp mig med hur jag ska göra. Snälla!

  • Svar på tråden Jag börjar bli kär i en tonåring!!!
  • Anonym
    Äldre 17 Aug 18:30
    #1

    Vet inte vad jag ska skriva. Jag lider verkligen med dig :S

  • Anonym (???) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 09:28
    #2
    Anonym skrev 2010-08-17 18:30:58 följande:

    Vet inte vad jag ska skriva. Jag lider verkligen med dig :S


    Jag vet inte vad jag ska göra snart. Trodde aldrig detta skulle hända mig! Känns så overkligt.
  • Anonym (Sök psykol­og)
    Äldre 18 Aug 09:36
    #3

    Kanske du borde söka upp någon utomstående som du kan prata med om detta. En känsla av att vara förälskad kan vara uttryck för så många andra känslor som är svåra att sortera. Genom att kunna prata öppet med någon som har kunskap om detta vill du kunna få hjälp till att sortera tankar och känslor. Jag vill rekommendera dig att försöka reda ut hur äkta dessa känslor är innan du tar steget vidare. Det är enligt min mening viktigt att du är den vuxna i denna relationen och tar ansvar för en eventuell framtidig relation, innan någon av er kastar er huvudstupa ut i någonting. Det är det rätta att göra gentemot barnet (som man ju är när man är 15) och det är det rätta att göra gentemot dig själv och din familj.

  • Anonym (Äesjm­)
    Sat 24 Aug 2019 02:55
    #4

    Tror nog kanske att du ska lämna din sambo och sen reda ut dina känslor.

    För man tänker rent praktiskt vilket jag antar att du redan gjort en miljon gånger så är en relation med en 15-åring inte hållbar.

    Du har barn och är en vuxen kvinna.

    Kärleken är inte allt, och om du lämnar din man för ett barn så kommer det härliga han ger dig nu vara ett minne blott och du kommer sitta med tusen nya problem tex ett barn som knappt är byxmyndig som du vill inleda en relation med, hans föräldrar, dina barn och hela din omgivning som antagligen inte kommer se så ljust på en relation med ett barn.

    Han är ett barn och hade du istället varit en man och han en ung tjej så hade folk inte gett dig ens en sekunds utrymme för att prata om att din relation är dålig och att han charma dig. Han är ett barn. Du hade blivit stämplad som hebefil.

    Ofta är det den relation man är i det som egentligen är fel som gör att man tappar omdömet helt, men nu får denna 15-åring du egentligen inte känner alls ta all plats och representera kärlek för dig pga att du saknar det helt i din riktiga relation.

    Det hade kunnat vara vem som helst.

    När man är olycklig så klamrar man sig fast i vad som, men förstör inte hans liv och ditt pga det.

    Lämna din man, koncentrera dig på ditt barn och dig själv och sen sök en ny partner som är mogen för ett likande liv som du lever.

  • Anonym (R)
    Sat 24 Aug 2019 04:35
    #5
    Anonym (Äesjm) skrev 2019-08-24 02:55:43 följande:

    Tror nog kanske att du ska lämna din sambo och sen reda ut dina känslor.

    För man tänker rent praktiskt vilket jag antar att du redan gjort en miljon gånger så är en relation med en 15-åring inte hållbar.

    Du har barn och är en vuxen kvinna.

    Kärleken är inte allt, och om du lämnar din man för ett barn så kommer det härliga han ger dig nu vara ett minne blott och du kommer sitta med tusen nya problem tex ett barn som knappt är byxmyndig som du vill inleda en relation med, hans föräldrar, dina barn och hela din omgivning som antagligen inte kommer se så ljust på en relation med ett barn.

    Han är ett barn och hade du istället varit en man och han en ung tjej så hade folk inte gett dig ens en sekunds utrymme för att prata om att din relation är dålig och att han charma dig. Han är ett barn. Du hade blivit stämplad som hebefil.

    Ofta är det den relation man är i det som egentligen är fel som gör att man tappar omdömet helt, men nu får denna 15-åring du egentligen inte känner alls ta all plats och representera kärlek för dig pga att du saknar det helt i din riktiga relation.

    Det hade kunnat vara vem som helst.

    När man är olycklig så klamrar man sig fast i vad som, men förstör inte hans liv och ditt pga det.

    Lämna din man, koncentrera dig på ditt barn och dig själv och sen sök en ny partner som är mogen för ett likande liv som du lever.


    Eftersom tråden är nästan 10 år gammal så vid detta lag har nog tonåringen fått hår på pungen.
  • Anonym (C)
    Sat 24 Aug 2019 06:46
    #6

    Skulle ju vara intressant att veta hur det gick för TS, blev det något med 15-åringen? Dumpade du din sambo?

  • Sat 24 Aug 2019 08:11
    #7

    Du behöver backa. Det är du som är vuxen, han är fortfarande väldigt ung, jag vill inte kalla honom ett barn, men du förstår vad jag menar. Att ge efter för känslor ditt läge är oansvarigt. Skulle det om 5 år visa sig att den här grabben är ditt livs kärlek, fine. När han vuxen även i hjärnan så är er åldersskillnad inte så stor. Men i dagsläget får du ta ansvar för att sätta stopp för det hela.

    Fokusera på vad du ska göra med din nuvarande relation.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Sat 24 Aug 2019 08:13
    #8
    riboflavin skrev 2019-08-24 08:11:14 följande:

    Du behöver backa. Det är du som är vuxen, han är fortfarande väldigt ung, jag vill inte kalla honom ett barn, men du förstår vad jag menar. Att ge efter för känslor ditt läge är oansvarigt. Skulle det om 5 år visa sig att den här grabben är ditt livs kärlek, fine. När han vuxen även i hjärnan så är er åldersskillnad inte så stor. Men i dagsläget får du ta ansvar för att sätta stopp för det hela.

    Fokusera på vad du ska göra med din nuvarande relation.


    Så kan gå när man inte kollar datumen. Är också nyfiken på vad som hände.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Jag börjar bli kär i en tonåring!!!